آخرین اخبار

20. اسفند 1396 - 15:13   |   کد مطلب: 33304
مسئول آتش نشانی تویسرکان گفت: افرادی که ترقه بازی می کنند شاید کمتر تصور کنند که هر لحظه امکان روی دادن اتفاق ناگواری برایشان وجود دارد، اما این تصور غلط است و ترق ترق ترقه ها شاید به یکباره دستی را قطع کند، چشمی را بسوزاند و حتی جانی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چهارشنبه هفته جاری، چهارشنبه پایان سال است یعنی سالروز آیین باستانی چهارشنبه سوری در کشورمان.

ساعت ها به این روز نزدیک می شود و تپش قلب های والدین از به خطر افتادن جان فرزندان هم اوج می گیرد و اما همه نگران از این هستند که چرا باید مراسم سنتی چهارشنبه سوری با ندانم کاری های برخی که طبق آمار به طور عمده از کودکان و نوجوانان هستند به تلخی و گاه عزا تبدیل شود.

در این باره سعی شد تا در گفت و گویی توصیه های ایمنی از زبان «محمد خدابخشی» مسئول آتش نشانی تویسرکان برای خوانندگان خوب رودآور منتشر شود.

وی در گفت و گویی عنوان کرد: سال گذشته با توجه به برگزاری دوره های آموزشی چند ساعته در مهدکودک ها و مدارس، سعی شد با اطلاع رسانی، جامعه هدف را از خطرات جبران ناپذیر استفاده از مواد محترقه آگاه سازیم و بدین ترتیب خوشبختانه تعداد مأموریت هایی که نیروهای ما انجام دادند به نسبت سال 94 کاهش چشمگیری داشت.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز اهتمام عرما بر این است تا با حضور در مدارس و با ارائه آموزش های متنوع جامعه هدف را از خطرات ناشی از آتش بازی ها و مواد محترقه آگاه سازیم و در این زمینه بیشتر از همیشه نیازمند همکاری مردم هستیم، چرا که همیاری انان در ترویج توصیه های ایمنی می تواند سلامت فرزندانشان را تأمین کند.

 مسئول آتش نشانی تویسرکان افزود: همچنین قرار است فردا، دوشنبه در میدان امام خمینی(ره) شهر، ایستگاه آگاه سازی برای پیشگیری از چهارشنبه سوزی به پا کنیم و در این ایستگاه برشورهایی با محتوای توصیه های ایمنی برای مراقبت در چهارشنبه سوری بین مردم توزیع می شود.

خدابخشی تصریح کرد: والدین مانع آتش بازی کودکان شوند و همچنین دوستانه از فرزندان خود بخواهند که در کنار خودروها از مواد محترقه و قابل اشتعال استفاده نکنند و مواد آتش زا از جمله کبریت، نفت و بنزین را از دسترس کودکان دور سازند.

وی از بزرگترها خواست تا به هیچ عنوان در کوچه های بن بست و کم عرض و نیز پارکینگ خودروها اجازه ندهند که فرزندانشان از مواد محترقه استفاده کنند و در این روزها بیش از همیشه مراقب باشند تا کودکانشان مواد محترقه را در زیرزمین و یا انباری منزل اختفاء نکنند.

 مسئول آتش نشانی تویسرکان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از پرتاب ترقه به سمت شیشه های منازل و خودورها نهی شوند، تأکید کرد: در هنگام به پا کردن  آتش، حداقل بر روی زمین خاکی باشد و اگر لباس گشادی بر تن دارید به هیچ عنوان نزدیک آتش نشوید.

خدابخشی اظهار کرد: افرادی که ترقه بازی می کنند شاید کمتر تصور کنند که هر لحظه امکان روی دادن اتفاق ناگواری برایشان وجود دارد، اما این تصور غلط است و ترق ترق ترقه ها شاید به یکباره دستی را قطع کند، چشمی را بسوزاند و حتی جانی را بگیرد.

وی ادامه داد: مراقبت برای برپایی جشن و سروری بدون آسیب رساندن در چهارشنبه سوری به خود و دیگران یک شرط است تا یک عمر پشیمانی برای یک سرگرمی خطرناک به وجود نیاید و نوروز به کام کسی تلخ نشود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان