آخرین اخبار

26. اسفند 1396 - 0:40   |   کد مطلب: 33361
"دروازه تاریخ" و "بهشت پنهان"، اپلیکیشن هایی هستند که گردشگری هوشمند را برای راهنمایی مسافران نوروز97 در تویسرکان و همدان به ارقام می آورند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها واقعیت افزوده یا Augmented Reality به یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه فناوری های نوین مبدل شده است. این فناوری به ما امکان می دهد تا همزمان با مشاهده محیط اطراف، اطلاعاتی را متناسب با آن محیط به صورت نوشتاری یا فیلم و عکس ببینیم؛ اطلاعاتی که عموما از شبکه اینترنت به دست می آیند. بسیاری از برنامک های طراحی شده برای گوشی های همراه هوشمند براساس فناوری واقعیت افزوده عمل می کنند و با نصب این برنامک ها می توانید از امکانات متعدد آنها استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین امکانات این فناوری در حوزه گردشگری است.

برای مثال اگر به شهر ناآشنایی سفر کرده باشید، کافی است با دوربین گوشی تلفن همراه به محیط اطرافتان نگاه کنید تا به کمک این برنامک از نزدیک ترین ایستگاه مترو یا رستوران های اطرافتان مطلع شوید و بتوانید راه خود را پیدا کنید و به مقصد مورد نظر برسید. واقعیت افزوده می تواند درباره بناهای تاریخی، موزه ها و مقاصد گردشگری در شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد.

حالا این روزها به همت جوانان تویسرکانی و فعال در فضای مجازی و علوم رایانه این امر برای حوزه گردشگری در سطح شهرستان های همدان و تویسرکان محقق شده است تا جایی که قرار است روز یکشنبه از دو برنامه تحت اندروید برای حوزه گردشگری در تویسرکان رونمایی شود، یعنی شروع رسمی این طرح گردشگری هوشمند در  28 اسفندماه جاری است.

به گفته «دکترمحمدظاهری» از تیم فعال فضای مجازی در این طرح گردشگران  ۱۰ جاذبه شاخص گردشگری تویسرکان را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا دریافت می کنند.

او عنوان کرده که رویکرد این طرح منحصر به فرد بوده و دو شهر تویسرکان و همدان این خدمات را به گردشگران و ساکنان خود ارائه می کنند، همچنین محمدظاهری اعلام کرده که متولیان این طرح در نوروز تمام وقت به شهروندان و مسافران خدمات هوشمند گردشگری هوشمند ارائه می دهند.
او از تلاش های مجددانه مدیر اداره میراث فرهنگی در حمایت از جوانان تویسرکانی قدردانی کرد و این طرح را مقدمه ای برای طرح های بزرگتر در سطح استان و حتی کشور دانست.
محمدظاهری ادامه داد که پروژه یا اپلکیشن گردشگری هوشمند برای همدان با عنوان "دروازه تاریخ" و برای تویسرکان با عنوان "بهشت پنهان" ارائه می شود.
در این زمینه «میثم الوندی» مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با تأکید بر اینکه اعتماد به جوانان مسیر اعتلای شهرستان را در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه گردشگری هموار می کند، گفت: پیگیری های بسیاری انجام شد تا کاتالوگ ها و بروشورهای هوشمند با همکاری طراحان پروژه گردشگری هوشمند برای پذیرایی شایسته از مهمانان نوروزی فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد با این گونه طرح ها، نوروزی متفاوت برای تویسرکانی ها، همدانی ها و گردشگران نوروزی رقم بخورد، نوروزی به یاد ماندنی آن هم با تکنولوژی روز دنیا.
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: این شهرستان با برخوداری 221 اثر تاریخی، گردشگری و جاذبه های طبیعی در جایگاه دوم استان همدان از این حیث قرار دارد و با ارائه طرح های متفاوت در جذب گردشگر می توان از صنعت توریسم و جذب گردشگر برای پیشرفت اقتصادی تویسرکان بهره برد.
زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان