آخرین اخبار

18. فروردين 1397 - 21:48   |   کد مطلب: 33637
کارشناس مسائل سیاسی کشور با تأکید بر اینکه تأخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ابهام بزرگ در عملکرد دولت در مواجه با تهدیدات دشمن است، گفت: زمانی که مطمئن هستیم محتوای اسرار 43 میلیون ایرانی را دشمن می بیند و در آن شکی نداریم، چه دلیلی وجود دارد که حتی یک روز تأخیر در فعال سازی شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم.

«محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در باره موضوع داغ این روزهای عامه مسئولان و مردم یعنی تلگرام، گفت: ایت الله جوادآملی می فرماید این فضا مجازی نیست بلکه حقیقی است، چرا که به طور مستقیم در زندگی ما تأثیر دارد و اعمالی که ما انجام می دهیم کمتر از اعمالی که در بیرون از آن فضا انجام می دهیم نیست.

وی اظهار کرد: فرض شود که در این فضا کسی تهمت بزند، یا غیب کند یا آبروی کسی را بریزد، تفاوتی ندارد که این اعما را در روبری فرد انجام دهد و این مفسر بزرگوار معتقد است که فضای مجازی، در حقیقت یک فضای حقیقی است یعنی اعمال و رفتار ما هم در آنجا انعکاس دارد.

کارشناس مسائل سیاسی کشورمان افزود: از سویی هم شاهد حساسیت مقام معطم رهبری به این فضا هستیم، ایشان بارها و بارها به اهمیت این فضا تأکید داشتند که باید مدیریت شود، جمله معروفی از رهبر انقلاب است که می فرمایند اینترنت یک نعمت است بدان معنی که حرف حقیقی، حقانیت و مستنداتی را که ما داریم، می توانیم در این فضا قرار دهیم و در آن طرف دنیا یک جوان مسیحی، زردشتی یا یهودی یا حتی کمونیست حرف ما را بشنود، پس از یک سو این فضا، فرصت مغتنمی است که ایجاد شده تا ما هم بتوانیم نظر و حرف حودمان را به دنیا بزنیم، از طرفی هم ایشان می فرمایند که اینترنت یک نعمت است که اگر مدیریت نشود یک نقمت که باید به مضرات آن هم توجه کرد.

به طور میانگین از هر خانواده ایرانی دو نفر در تلگرام فعالیت می کنند

قاسمی با بیان اینکه کابران اینترنتی و شبکه های مجازی ایرانی با توجه به هوش بالا و مهارت هایی که دارند در تراز بالایی در این فضا فعالیت می کنند، تصریح کرد: آمار سال گذشته نشان می دهد که بیش از 20میلیون در ایران کاربر اینترنتی وجود دارد که به طور قطع در سال جاری این آمار بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: در یک تحقیقی که از سوی یکی از دانشگاه ها ارائه شده آمده که 10 درصد کاربران اینترنتی با اهداف خاص علمی و یا تعریف شده وارد این فضا می شودن، معنای این حقیقت آن است که دو میلیون و نهایت سه میلیون نفر از 20 میلیون ایرانی با اهداف خاص وارد فضای مجازی می شوند و مابقی به نوعی ولگردی اینترنتی می کنند، بنابراین همان طور که هر ولگردی آثار خودش را دارد و تأثیر سوء در اخلاق و رفتار می گذارد و اثراتش در جامعه مشخص می شود، به طور قطع بدون هدف وارد فضای مجاز شدن هم تأثیرات خودش را دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان ادامه داد: با توجه به حمله سایبری که شده و وزیر ارتباطات هم امروز در اخبار چندین بار توضیح دادند، بیش از 43 میلیون ایرانی در تلگرام است، یعنی بیشترین فضایی که ایرانی با اشکال مختلف درآن حضور دارند، تلگرام است، از آنجا که در حدود 24 میلیون خانواده ایرانی داریم، مفهوم آن است که از هر خانواده ای دو نفر در تلگرام فعالیت می کند که آمار بالایی است.

مسئول تلگرام رفیق فابریک نتانیاهو

قاسمی افزود: سرور تلگرام در اختیار یک فرد روسی است، و این فرد کسی است که جزء رفقای صمیمی نتانیاهو و به قول امروزی ها رفیق فابریک نتانیاهو است که می توان این مسئله را از اخبار منتشر شده از دیدارهای او در جلسات متعدد با صهیونیست داشته متوجه شد.

وی اظهار کرد: ، واقعیت دیگری هم که باید امروز به آن بپردازیم این است که وقتی سرور تلگرام دست دشمن ما است، تمام محتوای گوشی های ما اعم از فیلم، عکس و محرمانه، شاره تلفن ها و پیامک ها هم قابل مشاهده است و این موضوع را هم خودشان می گویند و مسئله پنهانی هم نیست، یعنی بارها در رسانه ها به صورت خواسته یا ناخواسته این موضوع مطرح شده که اطلاعات کارران ایرانی در اسراییل و یا دیگر های مکان های دنیا قابل مشاهده است.

زیرساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهیا است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیاری از مواردی که در داخل گوشی های مردم است به نوعی جز اسرار آن ها است، حالا این اسرار خانوادگی و شخصی است یا نظامی و  مرتبط با مسئولان ما در رده های متفاوت، این را دشمت می بینید و بدون تردید تمام جزئیات را مشاهده می کند که برای کسانی که مسئول و شرایط و اطلاعات خاص دارند، دشمن هم حساب خاصی باز می کند.

قاسمی تأکید کرد: از این رو ما باید کاری انجام دهیم که شبکه ملی اطلاعات داخلی که دیگر دست خود ایرانی ها است و از طریق دشمن قابل مشاهده نیست، فعال شود تا آنجایی که اطلاع داریم زیرساخت های لازم برای ایجاد یک شبکه ملی اطلاعات ودر واقع فضای مجازی داخلی که تحت مدیریت خود ایرنی ها باشد، فراهم است، اما ابهاماتی وجود دارد که چرا دولت آن همت لازم برای راه اندازی فضای مجازی داخلی یا شبکه ملی اطلاعات داخلی ندارد،.

محتوای 43 میلیون ایرانی از سوی اسراییل مشاهده می شود/تأخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ابهام بزرگ در عملکرد دولت

وی تصریح کرد: این یک ابهام بزرگ است، زمانی که ما مطمئن هستیم که  محتوای اسرار 43 میلیون ایرانی را دشمن می بیند و در آن شکی نداریم، چه دلیلی وجود دارد که حتی ما یک روز تأخیر در فعال سازی شبکه ملی اطلاعات خودمان را داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بنابراین عملکرد دولت در این مسئله قابل توجیه و توضیح نیست که حتی یک روز این موضوع را بیاندازد،با این حال امیدواریم با توجه به این حملات سایبری که روی داده، مصداق این شعری که عدو شود سبب خیری، اگر خدا خواهد، مسئولان ما هم این حمله سایبری که در بسیاری از کشورهای دنیا هم آثار سوء خود را گذاشته است، سبب شود که مسئولان ما فعال کردن شبکه ملی اطلاعات داخلی خودمان را جدی تر بگیرند تا ما بتوانیم حداقل بخش عمده از اسرار ملت را از تحت نظر دشمنان خودمان خارج کنیم.

قاسمی تأکید کرد: بدین ترتیب دشمن نمی تواند در این فضا کارهای جاسوسی، تروریستی یا هماهنگی های که به نوعی به اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و امنیت ما می زند را انجام دهد.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان