آخرین اخبار

20. فروردين 1397 - 11:02   |   کد مطلب: 33666
شهید حجت الاسلام اسماعیل بیاتی یکی از 10 شهید انقلاب تویسرکان، به عنوان شهید شاخص سال 97 شهرستان معرفی شد، این شهید والامقام با مهری در جیب و زبان روز توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیده است.

 «سعید سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه معرفی شهدای شاخص در هر سال زمینه ساز الگو سازی رفتار و کردار شهدا در جامعه می شود، گفت: از سال 93 تاکنون آغاز هر سال را با نام یک یا چند شهید والا مقام مزین می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون شهید عبدالعظیم مؤمنی و شهیده نورسته سقایی به عنوان شهدای شاخص سال 93، شهید مسعود داوری به عنوان شهید شاخص سال 94، سردار شهید حاج محسن عینعلی به عنوان شهید شاخص سال 95 و سردار شهید ملکی به عنوان شهید شاخص سال گذشته معرفی شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: در سال جاری نیز به مانند سال های گذشته، کمیسیون و جلسات تخصصی برای انتخاب شهید شاخص سال تشکیل شد و در نهایت با توجه به اینکه شهدای شاخص تویسرکان تاکنون از شهدای انقلاب نبودند، تصمیم بر آن شد تا شهید حجت الاسلام اسماعیل بیاتی یکی از 10 شهید انقلاب تویسرکان، به عنوان شهید شاخص سال 97 شهرستان معرفی شود.

سعیدی عنوان کرد: بی تردید معرفی رفتار و کردار و تمامی ابعاد سیره رفتاری و عملی شهدا به نسل جوان می تواند چراغ روشنی برای پیشبرد اهداف و آرامان های مقدس انقلاب اسلامی باشد، بدین ترتیب می توان سال جدید را با انس گرفتن با شهدا و معرفی آنان آغاز کرد تا سالی سرشار از معنویت برای همگان رقم بخورد.

به گزارش رودآور؛ شهید بیاتی در سال 1338 در خانواده ای متدین و مذهبی در روستای مبارک آباد متولد شده است ودر ایشان استاد حمزه بیاتی موذن روستا بود. شهید بیاتی در کودکی و نوجوانی در هیأت های مذهبی و قرآنی روستا فعالیت داشت و پس از پایان تحصیلات ابتدایی به مدرسه ی علمیه ی تویسرکان وارد شد و در سال های 56 و 57 در صف مبارزان به روشنگری پرداخت. در روز نهم دی ماه 57 همه ی خانواده شهید روزه بودند، شهید اسماعیل یک قرص کلوچه برای افطار در جیبش گذاشت و به سوی شهر روانه شد.

چنان که گذشت از فاصله ای نزدیک توسط آن سرهنگ جنایت کار به شهادت رسید. پدر این شهید والامقام عنوان کرده که گلوله دقیقا به وسط پیشانی اش خورده بود، هنگامی که در کنار  جنازه اش بودم رئیس دادگاه آن زمان به سرهنگ قاتل که سراسیمه خود را به بیمارستان رسانده بود وگفت: چرا او را کشتی؟ او جواب داد، می خواست به من حمله کند. قاضی گفت: نامرد با مهرنماز و کلوچه می خواست به تو حمله کند.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان