آخرین اخبار

21. فروردين 1397 - 8:02   |   کد مطلب: 33682
چندین سال است که گزارش ها و نارضایتی های مکرر مردمی از اوضاع و احوال نامناسب سیمای شهر تویسرکان، از طرق مختلف به گوش مسئولان متولی رسیده، اما به نظر شاید سایه سیاست زدگی همچنان بر پیشرفت تویسرکان غلبه کرده و عزمی جدی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در متولیان امر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال های سال است که تویسرکانی ها از نابسامانی های دست فروشان و عدم برخورد قاطعانه با مغازه دارانی که سد معبر می کنند گلایه مند هستند و اما هیچ گاه در این سال ها حتی با انتقال اعتراض خود به مسئولان، چیزی عایدشان نشده است.

سایه شوم طلسم سد معبر یک طرف و کم عرض بودن دو خیابان اصلی تویسرکان یعنی خیابان های انقلاب و باهنر نارضایتی های عمومی را به دنبال خود آورده، به گونه ای که حتی هر رهگذر و مسافری با قدم زدن در خیابان های اصلی شهر به ویژه در ساعاتی بین 9 تا 12 صبح متوجه ازدحام جمعیتی می شود که برای خرید به بازار آمده اند.

با سروسامان دادن به دست فروشان، به گونه ای برخورد کنند، که نه سیخ بسوزد و نه کباب

بختیاری، یکی از همشهریان تویسرکانی در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نمی دانم بگویم دست فروشان را از میدان اصلی شهر دور کنند یا نه، چرا که در این اوضاع بد اقتصادی به ویژه رکود تحمیل شده در شهرستان کوچکی مانند تویسرکان، این دست فروشان منبع درآمدی برای خانواده هایشان ندارند.

وی اظهار کرد: حتی برخی از آنان زنان سرپرست خانواده هستند و نیازمند فروختن کالاهای خود، با این وجود از طرفی هم شاهد بی سر و سامانی دو خیابان اصلی شهر هستیم، که با وجود دست فروشان چهره ای نازیبا به شهر داده اند و این اوضاع و احوال حتی می تواند دافعی برای مسافران و گردشگردان ایجاد کند.

بختیاری از مسئولان خواست تا زیرساخت های شهری را برای حمایت از دست فروشان و عابران پیاده و رانندگان مهیا سازنند تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

مغازه دارانی که در ایجاد سدمعبر، دستِ دست فروشان را هم از پشت بسته اند!/قرق پیاده روها و تنگ شدن عرصه بر عبور عابران پیاده

رضایی، شهروند دیگر تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات و مشکلاتی که حاکم بر رفت و های دو خیابان اصلی انقلاب و باهنر شده است، مغازه دارانی هستند که با چیدن وسایل خود در پیاده روها زمینه ساز سد معبر شده اند.

وی اظهار کرد: به اندازه کافی خیابان ها و پیاده روهای این شهر کم عرض هستند و عرصه را بر عابران پیاده تنگ کرده اند، برخی مغازه داران هم که در ایجاد سد معبر دستِ دست فروشان را هم از پشت بسته اند!

رضایی ادامه داد: اگر کمی دقت شود، اتفاق افتاده که حتی یک مغازه دار به اندازه جنس های داخل مغازه، پیاده ها را هم قرق کرده است و عرصه را بر عبور عابران پیاده تنگ و آنان بالاجبار از خیابان عبور می کنند و بدین ترتیب زمینه تصادف با خودروهای را فراهم می سازد.

صبر مردم حدی دارد/حضور گداهای غیربومی با ظاهری زخمی در تویسرکان 

شهروند دیگری هم گفت: واحد سد معبر شهرداری تا کی می خواد کاری انجام ندهد، مردم هم تا حدی می توانند تحمل کنند.

وی عنوان کرد: از بی توجهی برخی مسئولانی است که انگار کل پیاده رو ها از دست فروشان پر شده و گاهی هم راه بندان می شود، تا کی تحمل کنیم؟! تا کی درخواست های خود برای سامان دهی این معضل را از طرق مختلف بیان کنیم و بی فایده باشد؟!

این شهروند تویسرکانی ظهار کرد: این روزها هم عده ای خانم که ظاهرا از یکی از شهرهای همسایه برای گدایی به شهر ما می آیند و خودشان را هم به نظر به لالی می زنند و با یک بچه بغلشان جلو مردم را می گیرند که باعث ترس و وحشت بانوان شهر شده است، حتی تازگی ها هم این به ظاهر گداها خودشان را زخمی می کنند.

وی تصریح کرد: در کدام شهر مشاهده کرده اید، در لاین پارک ماشین در خیابون اصلی دست فروش بساط کنند، در صورتی که اگه ماشین پارک کنه ۱۵ هزار تومان جریمه می شود.

در صورت بی توجهی مسئولان به رفع سدمعبر، استشهادی تهیه و به دادستان ارائه می دهیم

این شهروند تویسرکانی تأکید کرد: در صورت ادامه دار شدن بی توجهی مسئولان متولی، مجبور می شویم با جمع آوری استشهاد و تقدیم به  دادستان به عنوان مدعی العموم از او می خواهیم که به مطالبات ما رسیدگی کند.

محمدظاهری، شهروند دیگر تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: متأسفانه زیرساخت های شهری تویسرکان سال های سال دست نخورده باقی مانده است، نا پارکینگ مناسبی است و خیابان کافی و مناسب.

بافت شهری تویسرکان 50 سال دست نخورده باقی مانده!

وی با تأکید بر اینکه بافت و سیمای شهر تویسرکان بیش از 50 سال است که تغییری نداشته، عنوان کرد: با افزایش تعداد خودروهای موجود در شهر هم هر لحظه بر نارضایتی مردم از نبود توسعه شهری افزوده می شود، چرا که مردم خود به عینه شاهد سلب رفاه خود در هنگام رفت و آمد در خیابان های شهر شده اند و نمی توانند به راحتی از پیاده روهای تنگ با وجود سدمعبرهای متعدد عبور کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندین سال است که گزارش ها و نارضایتی های مکرر مردمی از طرق مختلف به گوش مسئولان شهری رسیده، اما به نظر سایه سیاست زدگی همچنان بر پیشرفت تویسرکان غلبه کرده و عزمی جدی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در متولیان امر وجود ندارد.

امید آن که لااقل این روزها و در شرایط بد اقتصادی و معیشتی مردم، به دور از هر گونه جناح بندی سیاسی، تدبیری شایسته در خور شأن، برای حل مشکلات مردم بیاندیشند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان