آخرین اخبار

1. آذر 1397 - 4:50   |   کد مطلب: 33744
یک بانوی مددجوی همدانی این روزها توانسته با حمایت های معنوی و تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد، نه تنها برای خود کاری دست و پا کند، بلکه برای 28 نفر به‌طور مستقیم و 13 نفر به‌طور غیرمستقیم هم شغل ایجاد کرده و می خواهد آنقدر کارش یعنی کارگاه تولیدی مانتو و شلوار را توسعه دهد که زمینه کسب درآمد 100 نفر دیگر را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارها رخ داده که به دلایل مختلف متأسانه برخی خانواده ها مسیر طلا را در پیش گرفته اند و البته گاهی فقط گاهی طلاق شاید آخرین راه حل باشد.

اینکه چرا زندگی ها برخی به طلاق ختم می شود جای گزارشی دیگر دارد و اما در اینجا قرار است به همت یک بانوی همدانی اشاره کنیم، بانویی 34 ساله که به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور شد از همسرش جدا شود و سرپرستی دو فرزند 10 و 14 ساله‌اش را بر عهده بگیرد.

*مددجویی که با دستانی خالی از هیچ شروع کرد

خانم کریمی بانویی است پرتوان و مادری دلسوز و مهمتر از همه از آنجا که سرپرستی فرزندانش را هم عهده دار است، با همت خود جای خالی پدر را برای فرزندانش پر کرده، او با دستان خالی از هیچ شروع کرد و با توکل به خدا، تلاش و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد توانست یک کارگاه تولیدی مانتو و شلوار تأسیس کند.

*راه اندازی کارگاه تولیدی مانتو و شلوار و اشتغالزایی برای42 نفر

این بانوی پرتلاش و موفق همدانی که اکنون توانسته در کارگاه خیاطی خود برای 28 نفر به‌طور مستقیم و 13 نفر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند از روزهای اولی که تحت حمایت کمیته امداد درآمد می‌گوید، آنجا که در آن روزهای نخست مراجعه به کمیته امداد، مسئولان این نهاد او را به فنی‌وحرفه‌ای معرفی کردند و در آنجا آموزش نازک دوزی و بعد آموزش دوخت لباس عروس را فرامی گیرد و تمام هزینه‌های آموزش و مربی و حتی هزینه ایاب‌وذهاب را کمیته امداد پرداخت کرد.

وی عنوان کرد: که بعد از فراگرفتن آموزش‌ها کار خود را با چهار میلیون تومان وام کمیته امداد آغاز کردم و پس‌ازآن با وام 35 میلیون تومانی توسعه که از طرف کمیته امداد دریافت کردم کارگاهم را توسعه دادم و توانستم برای 28 نفر در کارگاه خود ایجاد اشتغال کنم.

این بانوی کارآفرین که برای 13 نفر نیز به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است، ادامه داد: 13 نیروی کار غیرمستقیم کارگاه، بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست هستند که من برای آن‌ها چرخ‌خیاطی تهیه کردم تا بتوانند در خانه خود در کنار فرزندانشان، کار خیاطی را انجام دهند و هرماه بخشی از هزینه چرخ را از حقوقشان کم می‌کنم.

*روزی مددجو بود و امروز مددکار و کارآفرین/بانوی همدانی به دنبال توسعه کارگاه و ایجاد اشتغال برای 100 نفردیگر است

کریمی که روزی خود نیازمند کمک خیران بود امروز سرپرستی یک خانواده نیازمند را نیز برعهده‌گرفته و بخشی از هزینه‌های زندگی آن‌ها را تقبل کرده است، گفت: اگر امکانات توسعه کار در اختیار داشته باشم می‌توانم 100 نفر دیگر را نیز آموزش داده و برای آن‌ها ایجاد اشتغال کنم.

وی تأکید دارد که توکل به خدا و حمایت‌های امداد پشتوانه زندگی من و بچه‌هایم بوده است که من توانستم دست‌خالی و به‌تنهایی از صفر شروع کنم و اکنون بتوانم دست دیگر نیازمندان را نیز بگیرم.

به گزارش رودآور، بی تردید با عنایت خداوند متعال  و پشتیبانی هایی که از سوی نهاد انقلابی کمیته امداد از خانواده های نیازمند با محوریت خودکفا کردن آنان برای استقلال همیشگیشان می شود، مسیر زندگی رو به توسعه و پیشرفتی برای مددجویان هموار می شود و آنان با یک پشتوانه معنوی و مادی وارد زندگی جدیدی می شوند که حتی روزگاری با کارآفرینی خود، دستان مددجویان دیگر را می گیرند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان