آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1397 - 9:00   |   کد مطلب: 33754
بانوان هم در تحقق اقتصاد مقاومتی سهمی دارند
تأسیس نانوایی و کارگاه تولیدی کیف توسط یک بانوی کارآفرین
بانویی زحمت کشی توانسته در روستای محل سکونت خود در شهرستان بهار یک نانوایی تأسیس کند و یک مغازه تولیدی کیف و ساک مسافرتی نیز افتتاح کند و همراه پسرش در آنجا نیز مشغول کار باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «پوره‌ای» بانوی زحمت کشی که توانسته است در روستای محل سکونت خود در شهرستان بهار یک نانوایی تأسیس کند و یک مغازه تولیدی کیف و ساک مسافرتی نیز افتتاح کند و همراه پسرش در آنجا نیز مشغول کار باشد.

توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است و همچنین این نهاد با اجرای طرح‌های اشتغال خرد و خانگی و ارائه تسهیلات، زمینه کار، تلاش و خودکفایی افراد تحت حمایت را فراهم می‌کند.

ایجاد اشتغال گسترده با سرمایه‌گذاری کم و داشتن ارزش‌افزوده گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نیازمند هدایت افراد مستعد به سمت اشتغال‌زایی، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و سوق دادن به سمت خودکفایی نیازمندان و محرومان است.

بانوی کارآفرین بهاری می‌گوید: توکل به خدا، اراده قوی و اقدام جدی سه رکن اصلی برای ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی است و کمیته امداد نیز همچون کوهی مستحکم از خانواده‌های نیازمند حمایت می‌کند.

وی پرداخت تسهیلات، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و همچنین نظارت بر طرح‌ها و بازاریابی‌های لازم برای فروش محصولات خانواده‌هایی که با کمک تسهیلات کمیته امداد شروع به کارکرده‌اند را از مؤثرترین اقدامات برای رسیدن به خودکفایی و موفقیت می‌داند.

 پوره‌ای که در ابتدا با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد شهرستان بهار اقدام به افتتاح یک واحد نانوایی کرده است، می‌گوید: با توکل به خدا شروع به کارکردم و سعی کردم با پخت نان باکیفیت مردم روستای خود را راضی نگه‌دارم.

وی ادامه داد: پس از مدتی که در کار خود پیشرفت کردم همراه پسرم که بیکار بود و درآمدی نداشت با دریافت وام دیگری از کمیته امداد یک تولیدی کیف و ساک مسافرتی راه‌اندازی کردیم و چون درزمینه خیاطی مهارتی داشتیم توانستیم در مدت کوتاهی کار را گسترش دهیم و زمینه شغلی برای 5 جوان دیگر در روستا که آن‌ها نیز بیکار بودند را فراهم کنیم.

بانوی کارآفرین بهاری گفت: در تلاش هستم با گسترش کار جوانان بیشتری را به کار بگیرم تا بتوانیم در سال جاری با استفاده از محصولات باکیفیت ایرانی از تولید ملی خود نیز حمایت کنیم و از توانایی‌های جوانان سرزمین خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان