آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1397 - 8:39   |   کد مطلب: 33781
یک بانوی مدجوی همدانی توانست به همت خود با شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی توانست یک آموزشگاه خیاطی راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ خانم کریمی بانوی جوان و توانمند همدانی است که دو سال پیش به دلیل مشکلات شخصی مجبور به جدایی از همسرش شد و سرپرستی 2 فرزندش را به عهده گرفت.

وی پس از جدایی و داشتن مشکلات مالی تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت و با شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی توانست یک آموزشگاه خیاطی افتتاح کند.

بانوی کارآفرین همدانی پس از مدتی که توانست در کار خود موفق شود و تجربیات لازم را کسب کند اقدام به دریافت وام توسعه کرد و توانست یک تولیدی کوچک لباس نیز تأسیس کند.

وی نظارت مستمر کارشناسان کمیته امداد را در موفقیت خود بسیار مفید می‌داند و می‌گوید: تاکنون توانسته‌ام به 50 نفر از افراد نیازمند کار، آموزش خیاطی بدهم و به 12 نفر از این افراد کمک کرده‌ام که هر یک تولیدی لباس راه‌اندازی کنند و در این حرفه به‌طور مستقل فعالیت کنند.

کریمی ادامه می‌دهد: کمیته امداد همچون تکیه‌گاهی برای من در زندگی بود که با کمک و حمایت آن توانستم از بحران‌های زندگی عبور کنم و اکنون می‌خواهم دست دیگر زنان سرپرست خانوار را بگیرم تا آن‌ها نیز بتوانند زنان و مادران موفقی در جامعه باشند.

بسیارند زنان و مردانی که در روزگار تاریک و بی‌فروغ درماندگی تحت حمایت کمیته امداد درآمدند و حالا به مدد دستان یاری گر خیران این نهاد و با مناعت طبع و نگاه بلند خود، توانسته‌اند به خودکفایی برسند و خود چتری حمایت گر بر سر نیازمندان باشند.

این بانوی 33 ساله معتقد است: نیازمندانی که ازکارافتاده و کهن‌سال هستند باید مستمری‌بگیر کمیته امداد باشند اما افراد سالم و جوان که توانایی کاردارند نباید مستمری‌بگیر شوند بلکه باید با کمک‌های خودکفایی این نهاد کار کنند و خود کارآفرین باشند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان