آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1397 - 16:11   |   کد مطلب: 33827
گفت: نرخ عوارض آزاد راه ساوه به همدان به تازگی حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: تعیین این میزان افزایش نرخ عوارضی موجب کاهش شدید ترافیک در آزاد راه و هدایت خودروها به سمت جاده قدیم همدان - ساوه می شود.

به گزارش رودآور؛ «سرهنگ عزیزی» امروز در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از خودروها برای فرار از پرداخت عوارض سنگین و نامتعارف، تردد در جاده های دو طرفه و حادثه خیز را به عبور از عوارضی ترجیح می دهند. 

وی اظهار کرد: جاده قدیم همدان- ساوه در حدوده ساوه تعریض شده اما ۲۸ کیلومتر از آزاد راه از سمت فامین به همدان همچنان دوطرفه و حادثه خیز است. 
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: پیشتر این محدوده یکی از پرتلفات ترین جاده های برون شهری همدان به شمار می رفت که با افزایش نرخ عوارضی میزان تلفات در این قسمت تشدید می شود. 
عزیزی تصریح کرد: نبود سیستم روشنایی مناسب، پارکینگ، امکانات رفاهی، نمازخانه و یکنواختی مسیر، آزاد راه همدان - ساوه را به مسیر ناایمن تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: به منظور کاهش سوانح جاده ای علاوه بر فرهنگ سازی باید جاده ها را به امکانات رفاهی مجهز کرد تا رانندگان پس از استراحت کافی در این اماکن سپس به مسیر خود ادامه دهند.
رئیس پلیس راه استان همدان همچنین گفت: طبق قانون باید برای هر ۵۰ کیلومتر یک تیم گشتی پلیس راه پیش بینی کرد اما در محدوده ۲۸ کیلومتری جاده قدیم همدان ساوه دو تیم گشتی مستقر هستند. 

عزیزی تصریح کرد: نرخ پیشین عوارض آزاد راه مورد تائید پلیس راه نبود بنابراین چندین نامه مکتوب به استانداری و وزارت راه و شهرسازی از سوی انتظامی همدان ارسال شد اما ترتیب اثر داده نشد. 

«سردار کامرانی صالح» فرمانده انتظامی استان همدان هم دراین باره گفت : مسئولان باید پیگیر کاهش عوارض آزاد راه همدان - ساوه باشند و در صورت امکان برای اعمال این قیمت ها تجدید نظر شود.

وی افزود: بخشی از ترددها خودروها از جاه قدیم صورت می گیرد همچنین بخشی از رانندگان درون استان به علت بالا بودن نرخ عوارضی از اتوبان استفاده نمی کنند.
کامرانی صالح با بیان اینکه جاده قدیم تهران - همدان ظرفیت این میزان تردد را ندارد و این جاده پیشتر برای دسترسی محلی احداث شده بود ادامه داد: به طور حتم با این برنامه ای که اجرا شده باید شاهد ازدحام تردد در جاده قدیم و افزایش تلفات جاده ای باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود گرانی عوارض آزاد راه همدان - ساوه سال ها است که به عنوان یک دغدغه از سوی متولیان و دلسوزان، رانندگان و پلیس راه مطرح است و امید می رود با یکسان سازی نرخ عوارض بتوان گامی مهم برای کاهش تلفات جاده ای و رضایت مردم برداشت. 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان