آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1397 - 14:41   |   کد مطلب: 33831
پس پیگیری های مکرر و مطالبات چندین و چندساله مردم و سایت خبری رودآور؛ کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان که در منطقه ای مسکونی قرار داشت و از نظر کارشناسان سلامت 100 هزار نفر را در حوزه تأمین گوشت به خطر انداخته بود، تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندین و چند سال است وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه تویسرکان، صدای تویسرکانی ها و از همه بیشتر اهالی یک محله را درآورده بود، کشتارگاهی که کارشناسان بهداشت محیط و دامپزشکی تأکید بر تعطیل شدن آن داشتند و حتی مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه ها هم بود، اما مسئولان اجرایی متولی از این کار امتناع می کردند و گزارش های مکرری در سایت خبری رودآور مبنی بر گلایه و شکایت مردمی از وضعیت نابسامان کشتارگاه منتشر شد.

پیگیری مطالبات مردمی که جزء برنامه های سایت خبری رودآور است با گزارش های متعددی از جمله
1ـ  "کشتارگاه تویسرکان غیر بهداشتی است/خیران و سرمایه گذاران برای خدمت به عموم وارد میدان شوند" ،
2ـ  "پشت پرده تعطیل نشدن کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان؛ بوی تعفن کشتارگاه یک محله را که نه، یک شهر را به باد می دهد/به خطر افتادن امنیت غذایی 100 هزار نفر، تنها به خاطر ملاحظات برخی مسئولان!+فیلم و تصاویر"،
3ـ "
دست های پشت پرده، مانع تعطیلی کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان؛
امضای طوماری بلندبالا برای رسیدن صدای مردم به مسئولان/نقطه ضعف مدیران؛ واگذاری حل مشکل کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان به یکدیگر"

 
ادامه داشت تا اینکه بالاخره مسئولان اجرایی شهر امروز خبر از تعطیلی کشتارگاه تویسرکان به میان آوردند.

و «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان گفته که؛ کشتارگاه تویسرکان به دلیل وجود مشکلات بهداشتی و فنی و نداشتن بخش پیش سرد گوشت تعطیل و کشتار دام این شهرستان به صورت موقت به کشتارگاه ملایر منتقل شد.

وی همچنین عنوان کرده که؛ طرح ساخت کشتارگاه جدید تویسرکان در هفته جاری مراحل اجرایی خود را آغاز می کند و تا زمان بهره برداری از این طرح به مدت حداقل شش ماه، دام های زنده از شهرستان تویسرکان به کشتارگاه ملایر منتقل و پس از کشتار و طی مرحله پیش سرد به تویسرکان منتقل می شوند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه اجرای این فرآیند موجب گران شدن گوشت قرمز برای مردم شهرستان تویسرکان نمی شود تصریح کرده که همچنین قرار نیست هیچ یک از کارکنان کشتارگاه سابق تویسرکان به خاطر این جابه جایی موقتی شغل خود را از دست دهند و بیکار شوند.

به گزارش رودآور؛ اینکه بالاخره مسئولان اجرایی تویسرکان پس از سال ها خبر از تعطیلی یک کشتارگاه غیربهداشتی آن هم در منطقه ای مسکونی دادند، خبر خوشی برای سلامت غذایی مردم در حوزه تأمین گوشت است و اما امید است که هرچه سریعتر با پیگیری متولیان امر عملیات ساخت کشتارگاه جدید این شهرستان آغاز و روند اجرایی آن با سرعت، پیگیری شود و مانند دیگر پروژه های عمرانی زمان بهره برداری از آن به بهانه های متعدد به روزها، ماه ها و سال های بعد از وعده، موکول نشود.

همچنین مردم شهرستان از مسئولان اجرایی به ویژه فرماندار تویسرکان انتظار دارند که تمام تدابیر لازم را اندیشیده باشند، تا مردم برای تهیه گوشت قرمز با افزایش قیمت روبرو نشوند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان