آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1397 - 15:34   |   کد مطلب: 33859
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت اظهارداشت: طرح استیضاح وزیر نفت هفته گذشته توسط برخی از نمایندگان کلید خورد و مهم ترین محور این طرح در خصوص قرارداد کرسنت است.

به گزارش رودآور؛ هدایت الله خادمی ، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت اظهارداشت: طرح استیضاح وزیر نفت هفته گذشته توسط برخی از نمایندگان کلید خورد و مهم ترین محور این طرح در خصوص قرارداد کرسنت است.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: وزیر نفت در مجلس نهم قول داده بود تا موضوع کرسنت را در طول سه ماه حل و فصل کنند ولی امروز با گذشت 5 سال از وعده آقای زنگنه در این باره هنوز اقدامی از سوی وی صورت نگرفته است و نمایندگان همچنان منتظر اقدام وزیر نفت در خصوص قرداد کرسنت هستند.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به جریمه 18 میلیارد دلاری ایران در خصوص پرونده کرسنت عنوان کرد: طی دو هفته گذشته ایران به دلیل محکوم شدن در پرونده کرسنت جریمه شده است که بر اساس گفته های مسئولین امر ایران 18 میلیارد دلار در این باره جریمه شده است.

 

خادمی در بیان سایر محور های استیضاح وزیر نفت گفت: یکی دیگر از دلایل استیضاح وزیر نفت در مجلس معطل ماندن کشور در خصوص بهره برداری از میادین نفتی و گازی کشور است که متاسفانه اینها کشور را چندین سال معطل خارجی ها کرده اند و گفتند که توتال می آید و فاز 11 پارس جنوبی را در اختیار انها قرار دادند و بعد از گذشت 2 سال هنوز هیچ تجهیزاتی را وارد کشور نکرده اند .

 

وی افزود: هر روز که کشور ما در بهره برداری از نفت عقب می ماند از طرفی دیگر کشور های همسایه بهره بیشتری از منابع میادین گازی و نفتی مشترک می برند و معطل ماندن کشور در این موضوع میدان دادن به کشور های همسایه و خیانت به مردم ایران است.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: شیب مخرن به سمت قطر است و سمت ما که به کمتر بهره برداری کردیم ایم پر فشار است و در نهایت گاز به سمت قطر مهاجرت کرده است و دست ایران در موضوع استحصال گاز از فاز 11 پارس جنوبی خالی مانده است و این نشان دهنده خیانت توتال به ایران است.

 

خادمی در ادامه با اشاره به از دست دادن بازار گاز دنیا خاطرنشان کرد: موضوع از دست دادن بازار گاز دنیا است که این امر نمی دانیم عمدا صورت گرفت یا نه ، ایران می خواست گاز را از سوی پاکستان به هندوستان انتقال دهد و تمام امکانات را هم تا صد کیلومتری پاکستان نیز بردیم و پاکستان چه آمادگی داشت و چه نداشت باید یا گاز را می گرفت و یا پول آن را به ایران می داد و از آن طرف به هندوستان تحویل می داد و این قرارداد دائمی بود که آقای زنگنه این قرارداد را نگه داشت و به سرانجام نرساند؛ کریدر شمال را آذربایجان و ترکیه انجام دادند به صورتی که گاز را از سوی ترکیه و ترکمنستان خریداری می کردیم و به افغانستان ارسال می کردیم که متاسفانه این بازار را هم دولت از دست داد.

 

وی با بیان اینکه احتمال استیضاح وزیر نفت در مجلس بسیار قوی است ، اظهارداشت: احتمال استیضاح وزیر نفت در مجلس بسیار بالاست و نمایندگان به جد دنبال استیضاح وزیر نفت هستند این موضوع در مجلس رای می آورد.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان