آخرین اخبار

5. خرداد 1397 - 11:23   |   کد مطلب: 33911
مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون در استان همدان تنها در شهرستان رزن، یک خانواده چهار نفره بر اثر استفاده از قارچ سمی مسموم شدند که یک نفر آنان فوت کرده است، گفت: مسمومیت40 نهاوندی بر اثر مصرف قارچ در یک ماه گذشته تاکنون تأیید نشده است.

«عباس اولیا‌سمیع» مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده در اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان رزن در هفته گذشته مسموم شدند.

وی اظهار کرد: یک نفر از آن‌ها که یک زن ۵۷ ساله بود بر اثر مسمومیت شدید با قارچ سمی فوت کرد.
مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه هفت نفر در استان کرمانشاه فوت کرده‌اند، افزود: چهار نفر در استان لرستان، سه نفر در استان کردستان، دو نفر در آذربایجان غربی، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در استان همدان امسال در اثر مسمویت با قارچ سمی فوت کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه در حالی در برخی رسانه خبر از مسمومیت 40 نفر طی یک ماه گذشته در دیگر شهرستان همدان یعنی در نهاوند آمده است، که این خبر تاکنون تأیید نشده، چرا که در سامانه هایی همچون ثبت حوادث ویژه ثبت نشده است.

اولیا‌سمیع با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی مردم از خرید قارچ به صورت فله ای و از دست فروش خودداری کنند، تصریح کرد: این احتمال هم وجود دارد که افرادی باشند که به ظن خویش قارچ ها را بشناسند، اما در این باره دچار تشخیص اشتباه شوند و دچار حوادث بعدی از جمله از کارافتادگی کبد و کلیه و در نهایت مرگ به دلیل تشخیص غلط  قارچ سمی شوند.

وی عنوان کرد: در این راستا آگاه بخشی و اطلاع رسانی درباره قارچ و  به ویژه برای خرید قارچ از مکان های معتبر امری است که این روزها بیشتر از همیشه نیاز است، چرا که با بارش های بهاری شاهد رشد انواع قارچ ها در طبیعت هستیم و می طلب مردم از مراکز معتبر قارچ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به گزارش رودآور؛ به هموطنان توصیه می شود که حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و ترجیحا به شکل بسته بندی تهیه و از خرید قارچ از افراد ناشناس و یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.

قارچ های سمی همچنان جان می گیرند!

برای اطلاعات بیشتر این خبر را هم بخوانید:
آمار مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی در همدان به 47 نفر رسید

زنگنه
انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان