آخرین اخبار

9. خرداد 1397 - 1:53   |   کد مطلب: 33961
ایندیپندنت در گزارشی، فهرستی از عجیب‌ترین تئوری‌های توطئه مطرح‌شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش رودآور؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، نوشت چند روز پیش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف بی آی)، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 یک جاسوس در ستاد انتخاباتی وی گنجانده بوده است. این در حالی است که وی برای اثبات ادعایش هیچ مدرکی ارائه نکرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرد در این باره تحقیق کند. ترامپ سپس با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود با تکرار ادعای خود مبنی بر استفاده اف بی آی از فردی نفوذی در ستاد انتخاباتی اش، این اقدام پلیس فدرال آمریکا را رسوایی «اسپای‌گیت» (Spygate) خواند و افزود این اقدام یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ است.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است در جریان رقابت های سال 2016 میلادی، ماموران اف بی آی در راستای تحقیقات خود درخصوص دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آن سال، از برخی از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ سوالاتی پرسیده بودند. با این حال، اداره تحقیقات فدرال آمریکا استفاده از جاسوس را در این ستاد به شدت رد می کند و اعلام کرده است پیش از آغاز تحقیقات، ستاد ترامپ در جریان قرار گرفته بود.

گزارش ایندیپندنت می افزاید وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفت درباره صحت ادعای ترامپ تحقیق کند؛ اما نتوانست به مدرک مستدلی در این رابطه دست پیدا کند. آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت تاکنون هیچ مدرکی که ادعاهای جاسوسی اف بی آی یا هر سازمان اطلاعاتی دیگری را از ستاد انتخاباتی ترامپ ثابت کند، به دست نیامده است. این در حالی است که ترامپ هنوز هم بر تئوری توطئه خود –موسوم به «اسپای‌گیت»– در این باره، پافشاری می کند.

نگارنده مطلب در ادامه می افزاید این نخستین بار نیست که ترامپ بدون در دست داشتن هیچ مدرکی، تئوری های توطئه‌ای را در ارتباط با خودش مطرح می کند. برخی از تئوری‌‌های توطئه‌ که ترامپ مطرح کرده، به شرح زیر است:

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، تماس‌های تلفنی برج ترامپ را شنود می کرده است
سپتامبر سال 2017 میلادی، وزارت داگستری آمریکا اعلام کرد مدرکی دال بر اثبات صحت ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره شنود مکالماتش در برج ترامپ توسط دولت اوباما پیدا نکرده است. ترامپ ادعا کرده بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و زمانی که وی به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در این رقابت ها شرکت کرده بود، دولت اوباما تماس های تلفنی اش رو شنود می کرده است.

جیمز کومی، رئیس وقت اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) با رد این ادعای ترامپ، اعلام کرد این سازمان به هیچ مدرکی در این مورد دست نیافته است. کومی افزود وزارت دادگستری آمریکا نیز هیچ گونه اطلاعاتی برای اثبات ادعای ترامپ پیدا نکرده است.

باراک اوباما متولد قاره آسیاست
ترامپ همچنین با جعلی خواندن گواه تولد رئیس جمهور پیشین آمریکا، مدعی شده بود اوباما که سال 1961 میلادی (1340) در هاوایی به دنیا آمده، متولد آمریکا نیست. ترامپ سال 2011 میلادی مدعی شده بود اوباما در قاره آسیا متولد شده است. این در حالی است که وزارت بهداشت و سلامت هاوایی سال 2008 میلادی، نسخه کوتاهی از گواهی تولد او و در سال 2011 میلای نیز نسخه مفصل آن را منتشر کرد. با وجود این، ترامپ مدعی شد هکرها ممکن است این اسناد را دستکاری کرده باشند.

پدر تِد کروز در ترور جان اف کندی، رئیس جمهور اسبق آمریکا، دست داشته است

ماه مه سال 2016 میلادی، در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ با تمسخر رقیب جمهوری خواه خود –تد کروز– مدعی شد رافائل کروز (پدر تد کروز) پیش از ترور کندی با «لی هاروی اسوالد»، قاتل او، عکس یادگاری گرفته است. ترامپ در گفتگو با نشنال اینکوآیرر (National Enquirer) با طرح این اتهامات، افزوده بود هیچ کس به این موضوع اشاره هم نمی کند و هرگز درباره آن صحبت نمی شود. اعضای ستاد انتخاباتی کروز بی درنگ با رد این ادعاها، تأکید کردند فرد داخل عکس ادعایی ترامپ، رافائل نیست.

جعلی بودن فایل صوتی حاوی اظهارات سخیف ترامپ درباره زنان

همزمان با اوج گرفتن رقابت های انتخاباتی سال 2016 آمریکا، یک نوار صوتی از ترامپ منتشر شد که در آن او در گفتگو با بیلی بوش، مجری تلویزیون، به آزار جنسی چندین زن اعتراف می کند و در این باره به وی فخر می فروشد. این فایل صوتی سال 2005 میلادی ضبط شده بود. ترامپ در واکنش به افشای این نوار صوتی، به دلیل بیان این اظهارات سخیف عذرخواهی کرد؛ اما، 12 ماه پس از آن، وی در گفتگو با افراد نزدیک به خود مدعی شده بود فردی که این اظهارات را در این فایل صوتی بیان کرده، او نبوده است. این در حالی است که شواهد و قرائن همگی اصل بودن این نوار را تایید می کنند.

مسلمانان ساکن نیوجرسی پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، به جشن و پایکوبی پرداختند

دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در نوامبر سال 2016 میلادی مدعی شد با چشمان خودش شاهد آن بوده که مسلمانان ساکن شهر جرسی در ایالت نیوجرسی آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، به جشن و پایکوبی پرداخته اند. وی مدعی شد روز حادثه در این شهر بوده و شاهد شادی هزاران نفر پس از فرو ریختن برج های دو قلوی نیویورک (ساختمان مرکز تجارت جهانی) بوده است. نامزد آن زمان جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد شادی مسلمانان را در تصاویر و ویدئوهای تلویزیونی دیده است. این در حالی است که پلیس می گوید چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. ترامپ بعدها در گفتگو با مجری اِی بی سی نیوز، مدعی شد کسانی بودند که در بخش دیگر شهر جرسی -که شمار زیادی عرب در آن ساکن هستند- همزمان با فرو ریختن مرکز تجارت جهانی به شادمانی پرداختند.

گزارش ایندیپندنت می افزاید بررسی دقیق کلیپ های منتشر شده از شهر جرسی در روز حادثه 11 سپتامبر و همچنین گزارش های پلیس، کذب بودن ادعای ترامپ را در این باره ثابت کرده است.

تقلب در انتخابات ایالت کالیفرنیا و اینکه ترامپ در این ایالت آرای عمومی بیشتری (نسبت به هیلاری کلینتون) کسب کرده است

ترامپ ماه آوریل، در جریان سخنانی درباره قانون مالیاتی جدید خود، مدعی شد در رقابت های سال 2016، در برخی ایالت ها از قبیل کالیفرنیا، میلیون ها نفر بیش از یک بار رأی داده بودند. وی همچنین مدعی شد در صورتی که رأی دهندگان غیرقانونی وجود نداشتند، او علاوه بر آرای کالج الکترال در آرای عمومی این ایالت نیز پیروز می شد.

ترامپ در آرای عمومی با کسب 62 میلیون و 980 هزار و 160 رأی از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا (با 65 میلیون و 845 هزار و 63 رأی) شکست خورد.

مرگ مشکوک یک کارآموز زن در دفتر مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی

نوامبر سال 2017 میلادی، ترامپ در جریان مرافعه اش با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی از طرفدارانش خواست درباره مرگ مشکوک یک زن در سال 2001 میلادی که به عنوان دستیار جو اسکاربرو، مجری این شبکه (که در آن زمان به عنوان نماینده ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا مشغول فعالیت بود) کار می کرد، تحقیق کنند. وی سپس در توییتی نوشت مرگ این زن تا به امروز به عنوان یک معمای حل نشده باقی مانده است.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان