آخرین اخبار

19. تير 1397 - 15:19   |   کد مطلب: 34214
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گروه‌های سیاسی عملکرد نمایندگان استان و موضع گیری انها در موضوعات مختلف را رصد کرده و به مردم اطلاع دهند.

 به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان،  آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم بیان مطالبات به حق مردم اظهار داشت: ما باید اشکالاتی که در جامعه وجود دارد را بپذیریم و متناسب با آن نیز باید هر مسئولی جواب قانع‌کننده‌ای درباره آن مشکل به مردم بدهد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی برای بیان مطالبات مردم، می‌تواند به حل برخی از مشکلات کمک کند افزود:  اگرچه بسیاری از مسئولان در تلاش‌اند تا مشکلات را به حداقل برسانند یا از بین ببرند اما برخی نیز هستند که گمان می‌کنند اصلاً مشکلی وجود ندارد و یا اینکه شدت این مشکلات به این اندازه نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه تنها بیان مشکلات سبب حل شدن آن‌ها در جامعه نمی‌شود بلکه باید از راهکارهای مختلف بر برطرف شدن آن‌ها استفاده کرد گفت: در مجلس خبرگان رهبری کمیته و کمیسیون‌های مختلفی برای بررسی مشکلات  تشکیل‌شده است که امیدواریم بتوانیم در حد توان خود به حل این مشکلات در جامعه کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در هنگام بیان مشکلات و مطالبات مردم نباید مسئله مهم کارآمدی نظام موردتهاجم دوستان نادان و دشمنان دانا قرار گیرد ابراز کرد:  نظام ما یک نظام الهی و مستند بر قرآن کریم و منابع اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 موسوی اصفهانی با تشریح  ویژگی‌های نظام اسلامی،ایستادگی مردم در طول 8 سال دفاع مقدس و اطاعت آن‌ها از ولایت‌فقیه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌های مردم ایران از نقاط بسیار افتخارآفرین نظام است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی بسیاری از کشورهای و ملت‌های دنیا به دنبال دنیاگرایی بودند ملت ما توانست ضمن بیرون کردن دشمنان خارجی از کشور، به مقابله با دشمنان داخلی مانند منافقین بپردازد و این امنیت بی‌نظیر را به وجود آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان  با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی توانسته در طول عمر 40 ساله خود در برابر  دشمنان تراز اول جهان بایستد  و باروحیه شجاعت، ایستادگی و مقاومت دشمنانی مانند رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد گفت: تحریم‌هایی که این روزها برخی مسئولان از آن‌ها حرف می‌کنند و راه‌حل رفع این مشکلات را به موضوعی مانند برجام گره زده‌اند، مسئله تازه‌ای نیست چراکه در ابتدای انقلاب تحریم‌های شدیدتری علیه ما وضع کردند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هزینه‌ای که هنگام مقاومت می‌پردازیم کمتر از زمانی است که بخواهیم در برابر دشمنان تسلیم شویم ابراز کرد: حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی آن هم با وجود مشکلات بسیاری که در جامعه وجود دارد نشان می‌دهد که مردم مقید به حفظ نظام اسلامی هستند .

موسوی اصفهانی با اعلام اینکه حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف مانند انتخابات و یا راهپیمایی 22 بهمن از نقاط قوت نظام اسلامی است بیان کرد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری  باید به فکر مشکلات مردم باشیم و آن‌ها را بیان کنیم تا با رساندن این مشکلات به گوش مسئولان، راه‌حلی برای رفع این شکلات پیدا شود.

وی اظهار داشت: ما تحریم‌ها و اثرات آن بر اقتصاد را قبول داریم و می‌دانیم که مسئولان دلسوزانه در تلاش‌اند تا این مشکلات را برطرف سازند اما مردم نیز یک سلسله مطالبات معیشتی و اقتصادی دارند که در روزهای اخیر در بخش اقتصاد و عدالت اجتماعی که هدف حکومت است،   زمینه سو استفاده بدخواهان از نظام را فراهم کرده است، پس باید مشکلات موردبررسی قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حوزه‌های علمیه نمی‌تواند در این زمان حساس نسبت به مشکلات اقتصادی مردم و اقشار محروم جامعه بی‌تفاوت باشد .

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و استعداد جوانان برای حل مشکلات کشور توسط دولت گفت: باید دولت به این باور عمیق دست یابد که ما می‌توانیم با استفاده از توانایی جوانان خود در رشته‌های مختلف مشکلات کشور را برطرف سازیم.

موسوی اصفهانی ابراز کرد: برای حل مشکلات  کشور باید رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در بخش اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار قرار گیرد و عجیب است که چرا در مقام عمل رهنمودهای ایشان توسط برخی مسئولان آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  همان‌طور که رهبری فرمودند برای حل مشکلات کشور باید نگاهمان به ظرفیت‌های داخل باشد نه  به کشورهای خارجی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در بحث برجام نیز گفتند من به اروپاییان  اعتماد ندارم چراکه آن‌ها در سال 83 نیز  به قول خود عمل نکردند.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در مواجه با برجام  و اصرار آن‌ها بر تعامل با کشورهای اروپایی گفت: ما از دولت، مجلس، قوه قضائیه، حوزه‌های علمیه، صداوسیما و آحاد مردم می‌خواهیم که  به تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و به آن‌ها عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول عمر چهل‌ساله انقلاب دیدیم اگر پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم مملکت ما آسیبی نمی‌بیند ابراز کرد:  ما با پیروی از ولی‌فقیه طعم آزادی، استقلال، عزت و نجات از طاغوت را چشیده‌ایم.

موسوی اصفهانی با تأکید بر فصل الخطاب بودن سخنان رهبری در امور کشوری  افزود: چرا مجلس ما باید لایحه‌ای ماند FATF  را موردبررسی قرار دهد لایحه‌ای که در آن گروه‌های مقاومت، حزب‌الله و غیره که در برابر استکبار ایستاده‌اند تروریست به شمار آمده‌اند.

وی بابیان اینکه در قانون FATF  دنیای استکبار منافع خود را لحاظ کرده و با تهدید و استفاده از غلامان حلقه به گوش،امضای 150کشور را گرفته است ابراز کرد: چرا مجلس ما به رهنمودهای رهبری شک دارد و به سخنان رهبری درباره این موضوع توجهی نمی‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با گلایه‌مندی از عملکرد مجلس در مواجه با استیضاح وزرا و یا سؤال از رییس‌جمهور  گفت: چرا مجلس در شرایط کنونی کشور از استیضاح دو وزیر سرباز زده و یا نمایندگان امضای خود برای استیضاح از وزرا را پس می‌گیرند.

وی با اشاره به روابط ناسالم برخی نمایندگان و مسئولان در عرصه قدرت  افزود: آیا عملکرد برخی از این افراد نشان‌دهنده این نیست که آن‌ها با رابطه بالا آمده‌اند و یا وام‌دار برخی از مسئولان هستند که در رأی آوردن آن‌ها سهیم بوده‌اند.

موسوی اصفهانی تصریح کرد: ازجمله درخواست‌های ما از مجلس این است که  اگر استقلال دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند فکری برای استیضاح وزرا کنند؛ هرچند تجربه نشان داده در طول سه سال گذشته نمایندگان مجلس نتوانسته‌اند استیضاحی را به سرانجام برسانند و یا با وضع یک قانون در این عرصه به وظیفه خود عمل کنند.

وی خطاب به گروه‌های سیاسی استان همدان مطرح کرد:  ضمن اینکه مردم باید عملکرد نمایندگان خود در مجلس را رصد کنند باید گروه‌های سیاسی  نیز عملکرد نمایندگان استان را موردبررسی قرار داده و به اطلاع مردم برسانند تا در انتخابات بعدی  مردم  تصمیم بگیرند که آیا به این افراد رأی بدهند یا خیر.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد:  مردم همدان سابقه درخشانی در مبارزه با طاغوت داشته  و اقدامات بسیاری خوبی را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند.

وی درباره وضعیت حوزه‌های علمیه استان همدان نیز بیان کرد: در سطح استان همدان 16 مدرسه علمیه برادران فعال است که دو مدرسه آن در سطح 2 و 3 فعال بوده و2 مدرسه نیز در بخش سفیران فعال هستند.

موسوی اصفهانی با اعلام اینکه در حال حاضر 1551 طلبه در مدارس علمیه استان همدان مشغول به تحصیل هستند که  350 نفر از آنها در سطح عالی درس می‌خوانند ابراز کرد:  علاوه بر اقدامات ذکرشده رشته‌های تخصصی مانند فقه و اصول ، تفسیر و علوم قرآنی و مهدویت  نیز در همدان و ملایر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت 80استاد، 75نیروی کادر و 325 مبلغ در استان گفت: در حال حاضر 150 تن از مبلغان ما در طرح هجرت فعال بوده  و 60 روحانی نیز در مناطق دورافتاده استان با کمترین حقوق مستقر هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان از برگزاری چهار دوره جشنواره  استانی علاوه حلی و ارائه 2073 مقاله توسط طلاب خواهر و برادر خبر داد و گفت: علاوه بر فعالیت 80 نفر از طلاب در مدرسه قرآنی استان، 32 مبلغ نیز در مدارس امین و 10 مبلغ در طرح بینات فعال هستند.

 وی با تشریح وضعیت  پروژه‌های عمرانی این مرکز نیز گفت: در طول این مدت 7 مدرسه ساخته‌شده و 6 مدرسه نیز در دست ساخت است که البته به دلیل کمبود اعتبار از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و 10 سال است که در آب و گل مانده‌اند.

 موسوی اصفهانی درباره بازگشت نمادهای انقلابی به پیاده راه میدان امام (ره) نیز افزود:  من مهندس نبوده و ادعایی نیز دراین‌باره ندارم اما می‌دانم که با وجود تغییرات رخ‌داده در میدان امام (ره)، با پیشرفت کارهای مهندسی می‌شود این نمادها را به میدان امام (ره) بازگرداند.

نماینده مردم همدان درباره رویدادهای بین‌المللی 2018 همدان نیز با اشاره به پیگیری ابعاد این رویداد از سوی حوزه علمیه همدان تصریح کرد: ما با موضوع گردشگری به ویژه گردشگری اسلامی مخالف نیستیم اما معتقدیم باید جلوی بی بند و باری گرفته شود.

وی تصریح کرد: کسب درآمد بیشتر از ناحیه گردشگری برای استان، افزایش تعاملات با دیگر کشورها و یا دیگر مباحث مطرح‌شده دراین‌باره تا زمانی که مباحث شرعی لحاظ شود اشکالی ندارد.

موسوی اصفهانی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از این رویداد برای انتقال ارزش‌های و دستاوردهای نظام اسلامی به دیگر ملت‌ها گفت:  آنچه برای ما در این رویداد اهمیت دارد این است که آیا در کنار این  دیگر موضوعات، به مباحث اسلامی نیز توجه شده است یا خیر؟

وی عنوان کرد:  ما در رویدادهای بین‌المللی 2018 نباید تنها به موضوعات اقتصادی توجه کنیم بلکه باید با نگاه همه‌جانبه به این موضوع، مسائل دینی و فرهنگی را نیز موردتوجه قرار دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با لزوم بررسی آمار اشتغال و بیکاری در استان و یا تأثیر رویدادهای بین‌المللی 2018 بر فروش چهارصدمیلیاردی تولیدات مبل و منبت در ملایر اظهار داشت: لازم است رسانه‌های استان این آمار را موردبررسی قرار داده و صحت و سقم آن را جویا شوند.

 وی با تأکید بر اینکه هنگام برگزاری این رویدادهای بین‌المللی باید اقدامات ما به‌گونه‌ای نباشد که دیگر نتوانیم استان را جمع و جور کنیم بیان کرد: باید مراقبت وضعیت فرهنگی استان شهیدپرور همدان باشیم.

موسوی اصفهانی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی استفاده برخی روحانیون از ماشین‌های ضدگلوله و یا محافظ نیز ابراز کرد:  اختصاص محافظ و یا ماشین ضدگلوله برای برخی روحانیون به اتفاقات دهه 60 و ترور افراد شاخصی چون شهدای محراب توسط منافقین بازمی‌گردد.

 وی با اشاره به نحوه شهادت افرادی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید قدوسی و غیره گفت: اگر شما جای حکومت اسلامی بودید و می‌دیدید دشمنان در حال گلچین کردن نیروهای نخبه‌ای مانند شهید مفتح، شهید مطهری و غیره هستند چه می‌کردید؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگرچه برخی افراط‌ها و تفریط‌ها در این حوزه وجود دارد اما نباید اصل مسئله که موضوعی عقلانی است را زیر سؤال ببریم.

وی درباره اینکه چرا برخی طلاب برای امرار معاش به جز طلبگی و اقامه نماز به کاری دیگر مشغول نیستند گفت: افرادی استثنایی می‌توانند هم‌درس بخواند، هم مباحث حوزوی را ادامه دهند  و هم با پرداختن به شغلی دیگر، از درآمد حوزه استفاده نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان تصریح کرد: اگرچه برخی از طلاب هستند که برای اقامه نماز در ادارات وجوهی را دریافت می‌کنند اما اگر از طلاب ما که برای اقامه نماز به مدارس می‌روند جویا شوید متوجه می‌شوید برای هرروز اقامه نماز به آن‌ها تنها 5 هزار تومان حق القدم می‌دهند .

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان