آخرین اخبار

21. تير 1397 - 12:30   |   کد مطلب: 34220
امام جمعه تویسرکان گفت: آنانی که به هر تیپ و قیافه ظاهری از نظر بد حجابی در جامعه گام بر می دارند در حقیقت به سبک جاهلیت رفتار می کنند، چرا که جلوه گری برای نامحرم هویت یک بانو را از بین می برد همچنان که برخی زنان در زمان جاهلیت رفتار می کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام موحدی» در همایش مدافعان حریم خانواده در تویسرکان، گفت: مهمترین رسالت یک زن خوب همسرداری و خوب فرزندداری است.

وی اظهار کرد: محبتی که یک فرزند نسبت به پدر و مادر و یا به خواهران و برادرانش دارد با نوع محبت یک مادر به فرزند و یک زن به شوهر و یک شوهر به زن متفاوت است و هیچ کدام از این محبت ها و عشق ورزی ها با هم یکی نمی شوند و هر کدام عطر و بوی خاص خود را دارند.

امام جمعه تویسرکان افزود: محبت و صفای یک زن به همسر و به فرزند لذت های دنیوی هستند و از آن سو خدمت به همسر و خوب همسرداری و مادری نمونه بودن اجر و پاداشی بسیار عظیم در آخرت نیز به همراه دارد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: این چادر سیاه برای آن است که محبت تنها برای همسر همان زن باقی بماند و زنان خودشان را وسیله هوس دیگران قرار ندهند، این چادر برای آن است تا یک زن وفاداری خود را بیش از پیش ثابت کند تا در چشم نامحرمان جایی نداشته باشد و تنها در دل همسرش نفوذ کرده باشد.

وی عنوان کرد: آنانی که به حجاب اهمیتی نمی دهند در حقیقت برای انسان های هوس باز چشم پر کن می شوند و این مسئله ننگی برای یک بانو است، چرا که محبتی را که باید در دل یک نفر که آن هم همسرشان است در دل افراد هوس باز نیز ایجاد می کند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه بسیاری از مشاجره ها و دعواهای خانواده ها به دلیل عدم رعایت دستورات اسلامی روی می دهد، اظهار کرد: اگر یک بانو همسو با روایات و دستورات قرآنی و اسلامی که تأکید بر حفظ حجاب دارند حرکت و نسبت به همسر و فرزندان خود مطابق با همان دستورات رفتار کند نه تنها برایش تکراری نمی شود بلکه با ایجاد محبتی عمیق، هر روز عشق و صمیمت بین زوجین بیشتر می شود.

حجت الاسلام موحدی در ادامه گفت: آنانی که به هر تیپ و قیافه ظاهری از نظر بد حجابی در جامعه گام بر می دارند در حقیقت به سبک جاهلیت رفتار می کنند، چرا که جلوه گری برای نامحرم هویت یک بانو را از بین می برد همچنان که برخی زنان در زمان جاهلیت رفتار می کردند.

وی با بیان اینکه آیات و روایات بسیاری بر این موضوع تأکید دارد که زنان همچون زنان عصر جاهلیت رفتار نکنند و زینت های خود را بپوشانند، تصریح کرد: اگر سیر زندگانی بزرگان و عالمان دینی از جمله آیت الله حائری یزدی و امام خمینی(ره) را مطالعه کنیم، می بینیم که محبت بین ایشان و همسرشان چگونه بوده است.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه آنانی که ایمان دارند عمل صالح انجام می دهند و حفظ حجاب و خدمت به همسر و فرزندان هم جزئی از این اعمال صالح است، افزود: هنر یک زن خوب همسرداری است و خوب مادری نمونه بودن است آن هم تنها برای رضای خدا.

«سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم در این همایش با بیان اینکه 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف نامیده شده، گفت: این همایش نیز در این راستا و به منظور تبیین هرچه بیشتر جایگاه حجاب و عفاف در یک جامعه اسلامی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: برنامه های جانبی این همایش برپایی نمایشگاهی با بهره گیری از بنرهایی با مضامین با حجاب و عفاف، غرفه پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب، غرفه فروش محصولات مرتبط با این مسئله، غرفه کودکان و مسابقه نقاشی و نیز برگزاری مسابقه خاطره گویی از حجاب است. 

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان