آخرین اخبار

22. تير 1397 - 1:56   |   کد مطلب: 34227
سفیر مالزی در ایران گفت: قدیمی‌ترین اثر تاریخی در مالزی 500 سال قدمت دارد و ما آن را بسیار گرامی می‌داریم در حالی که گوشه و کنار ایران آثاری با قدمت چند هزار سال است و چندان شناخته شده نیست.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، داتو رستم یحیی شامگاه پنجشنبه در نشست مقامات ایرانی و سفرا و رایزنان خارجی در همدان اظهار داشت: ایران کشوری بسیار بزرگ با پتانسیل بسیار و شگفتی‌های فراوان است اما هنوز به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته نشده است.

وی افزود: قدیمی‌ترین اثر تاریخی در مالزی 500 سال قدمت دارد و ما آن را بسیار گرامی می‌داریم در حالی که گوشه و کنار ایران آثاری با قدمت چند هزار سال است و چندان شناخته شده نیست.

سفیر مالزی در ایران بیان کرد: ما از روی یک فیلم آمریکایی به نام assessment قلعه الموت را شناختیم و به همراه خانواده برای دیدار آن به ایران آمدیم و جا دارد که ایرانیان در مورد فرهنگ و تاریخ خود بیشتر تبلیغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اینترنت اگر مالزی را جستجو کنید نخستین مقوله مرتبط گردشگری است اما ایران به عنوان گردشگری چنان که باید شناخته شده نیست.

داتو رستم یحیی ادامه داد: غارها و قله ها و مناظر طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی در ایران وجود دارد و من بنا دارم کویر لوت که یکی از گرم ترین نقاط جهان است را ببینم، ایرانیان حتی در مناطق دورافتاده امنیت دارند و دارای مردمانی بسیار مهربان است.

ایرانیان باید میراث معنوی و ناملموس خود را بیشتر معرفی کنند

وی با تاکید بر اینکه از طریق اقدامات خلاقانه گردشگری پزشکی، آموزشی، خرید، بازنشستگی و ... در مالزی رونق پیدا کرده است؛ بیان کرد: ما در مالزی تسهیلات فراوانی برای رونق گردشگری در نظر گرفتیم چنانکه با خرید یک خانه می‌توانید مقیم تلقی شوید.

سفیر مالزی در ایران ادامه داد: شمار گردشگری مالزی در یک سال 28 میلیون نفر است و 15 میلیارد دلار در سال گردش مالی داریم که معادل بیش از 30 درصد کارآفرینی های مالزی نیز در بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و 700 هزار شغل در کشور مالزی ایجاد شده است؛ اظهار کرد: بنا داریم در سال 2025 به 36 میلیون گردشگر دست پیدا کنیم.

داتو رستم یحیی تصریح کرد: پذیرش گردشگر به معنای باز بودن کشور است و ما قبول کردیم که ممکن است گاهی موارد منفی هم همراه گردشگری باشد که اگر آن را متوقف کنیم زیرزمینی می‌شود.

سفیر بلغارستان در ایران نیز با تاکید بر لزوم حفاظت و پاسداشت سنت‌ها و میراث ملی و بومی ایران به عنوان بخشی از میراث بشری گفت: ایرانیان باید میراث معنوی و ناملموس خود را بیشتر معرفی کنند.

پولدانکوف با بیان این که افق تبادلات تجاری بین ایران و اتاق بازرگانی بلغارستان از طریق همدان باز است، بیان کرد: ایران می تواند تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی خود را پایه جذب گردشگر قرار دهد.

وی یادآور شد: ما در سوفیا در یک خیابان صد متری کلیسا، کنیسه و مسجد را کنار هم داریم و این ها از نقاط قوت گردشگری است.

همدان پتانسیل ژئوپارک را دارد

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز با بیان اینکه همدان پتانسیل ژئوپارک را دارد، اظهار کرد: الوند یک داشته مهم برای تبدیل همدان به ژنوپارک است.

مرضیه لک گفت: پدیده‌های طبیعی در کنار پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی و فرهنگی از شاخص‌های همدان برای ژئوپارک است به همین دلیل ژئوپارک اکباتان باید بررسی شود.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان