آخرین اخبار

26. تير 1397 - 1:03   |   کد مطلب: 34244
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مگر همدان قحط‌الرجال آمده که باید از خارج استان مدیر فرهنگی بیاوریم؟ گفت: به معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ارشاد پیام دادیم که هر چه سریع‌تر بحث معارفه مدیر غیربومی فرهنگ و ارشاد اسلامی را متوقف کنند.

به گزارش رودآور؛ امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با وجود مطالبات مردم مبنی بر انتخاب مدیران بومی استان و نظر به پتانسیل‌های نخبگی موجود در استان که حتی در مدیریت‌های کشور نقش‌آفرینی می‌کنند شاهد آن هستیم که در خود استان از توان مدیران بومی کمتر استفاده می‌شود.

وی افزود: لازم است که در انتصاب مدیران فرهنگی استانی با این سابقه تمدنی و فرهنگی که میزبانی رویدادهای 2018 را نیز بر عهده دارد از خرد جمعی و نظر صاحب‌نظران استانی استفاده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خبر شدیم که برای سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدون هماهنگی با مجمع نمایندگان و نخبگان فرهنگی استان، مدیری از خارج استان در نظر گرفته‌اند که اکثریت اعضای مجمع نسبت به این موضوع اظهار نارضایتی کردند.

وی با تأکید بر این‌که مدیریت فرهنگ و ارشاد استان همدان باید از نخبگان و صاحب‌نظران خود استان انتخاب شود، عنوان کرد: مدیر فرهنگی استان همدان باید به ظرایف فرهنگی این استان آگاه باشد تا بتواند تحولی در استان ایجاد کند.

خجسته یادآور شد: سؤال ما این است که مگر همدان قحط‌الرجال آمده که باید از خارج استان مدیر فرهنگی بیاوریم؟ چرا اگر پتانسیلی هست متناسب با ظرفیت‌های بومی مدیران از آن بهره برده نمی‌شود که مردم یک استان احساس اهانت به فرهنگ و تمدن خود را پیدا کنند؟

وی گفت: ما در مورد مدیریت‌هایی که نیاز به تخصص خاص دارد یا مسائل امنیتی و نظامی ویژه‌ای را شامل می‌شود از توان مدیران خارج از استان بهره می‌بریم اما در حوزه فرهنگ و هنر به‌ واقع این استان حتی توان کمک به مدیریت سایر نقاط کشور را هم دارد و شایسته نیست مدیر غیربومی سکان‌دار بحث فرهنگ استان باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان این‌که به معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردیم که این معارفه را متوقف کنید، افزود: باید فردی از نیروهای خود استان بنابر خرد جمعی انتخاب شود، البته ما در مورد گرایش سیاسی فرد منتخب هم اصراری نداریم و هر فردی زیر چتر نظام و ملتزم به منویات ولایت‌فقیه در حوزه فرهنگ باشد از نظر ما می‌تواند برای این مدیریت پیشنهاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با وزیر فرهنگ و ارشاد هم تماس گرفتیم که پیام مجمع را به ایشان اعلام کنند و گفتیم اگر سماجت کنند ما هم از ابزارهای خود استفاده خواهیم کرد و سؤال و استیضاح را در دستور کار قرار می‌دهیم چون این کار را توهین به مردم همدان می‌دانیم.

خجسته با بیان این‌که این مسئله مطالبه مردم و جوانان و به‌ویژه نخبگان است، گفت: مردم سؤال دارند که چرا حتی برای امور فرهنگی استان هم مدیر غیربومی انتخاب می‌شود تا سالها زمان ببرد که این فرد به چم و خم فرهنگی استان آشنا شود.

خجسته در پایان اظهار داشت: با این کارها وضعیتی ایجاد کرده‌اند که نیروهای نخبه ما دلسرد و ناراضی شده‌اند و ازنظر ما دیگر پذیرفته نیست که افرادی بیایند و در همدان کار را یاد بگیرند و بدون پاسخگویی در مورد فعالیت خود از استان بروند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان