آخرین اخبار

28. تير 1397 - 0:19   |   کد مطلب: 34257
از علت خاموشی های برق تا پاسخ به سوال مردمی که چرا برق نورچشمی ها قطع نمی شود را در این خبر بخوانید.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در چند روز اخیر به دلیل قطعی های تقریباً هر روزه برق مشترکین شهرستان تویسرکان سوالات و حتی شبهاتی در اذهان عموم پیش آمده و بارها و بارها همشهریان عزیز با انتقال سوالات خود به مجموعه خبری رودآور خواستار پیگیری مطالبات و در نهایت پاسخگویی متولیان این عرصه شدند.

*علت اعمال خاموشی ها از زبان مدیر توزیع برق تویسرکان 

از این رو امروز شاهد بودیم که «رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق تویسرکاندر پاسخگویی به سوالات پیش آمده، گفت: با توجه به اینکه میزان متوسط بارندگی در کل کشور 27 درصد کاهش یافته به ویژه در مناطق جنوبی از جمله استان خوزستان که اکثر نیروگاه های آب در این استان است، حداکثر توان تولید نیروگاه هلی برق ـ آبی از 9600 به 4600 مگاوات کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ما در شهرستان توزیع کننده برق هستیم و نه تولیدکننده، اظهار کرد: از طرفی هم رشد مصرف حدود 7 درصد بوده یعنی 3500 مگا وات.

مدیر توزیع برق تویسرکان افزود: میزان خاموشی اعمال شده به شبکه به شدت وابسته به دما است و به ازای هر یک درجه افزایش دما در کل کشور 1500 مگاوات مصرف برق بالا می رود.

جلیلوند تصریح کرد: حال اگر 10 درصد صرفه جویی شود معادل 5700 مگاوات در کل کشور انرژی صرفه جویی می شود.

*وضعیت برقی تویسرکان/مردم: چرا برخی مناطق اصلا قطعی برق ندارند؟/ شبه: چرا برق نورچشمی ها قطع نمی شود؟!

وی با بیان اینکه پیک بار تویسرکان 35 مگاوات است و دو دستگاه پست فوق توزیع در این شهرستان موجود است، عنوان کرد: در این زمینه باید دقت داشت به جز خطوط برقی که آب شرب و بیمارستان را تغذیه می کنند بقیه مناطق شامل قطع برق می شوند.

مدیر توزیع برق تویسرکان توضیح داد: چاه های آب شرب دشت فرسفج، بیمارستان ولی عصر(عج)، پمپاژخانه آب شهر واقع در ابتدای بلوار اشرفی و تصفیه خانه سد سرابی از لیست خاموشی ها خارج شده، به همین دلیل مشترکین برق روی این خطوط هم از لیست خاموشی به تبع خارج می شوند.

جلیلوند تأکید کرد: در تویسرکان سعی بر آن شد که به واسطه قطعی برق، با مشکلات قطعی آب شرب مردم و خدمات رسانی بیمارستان روبرو نشویم از این رو خوشبختانه با تصمیم اتخاذ شده آب شرب قطع نشده است و حال در این بین مشترکان واقع در مسیر این خطوط برق هم با قطعی مواجه نیستند.

*مردم: چرا تلفن پاسخگوی اتفاقات برق عمدتا در زمان قطعی برق مشغول است؟

مدیر توزیع برق تویسرکان در این زمینه گفت: به طور متوسط سالانه در شهرستان تویسرکان یک هزار نفر به مشترکین برق شهرستان افزوده می شود و در حال حاضر حدود 51 هزار مشترک برق داریم، زمانی که برق یک منطقه قطع می شود به یک باره تعداد بسیاری از مشترکان آن منطقه با تلفن های مربوطه همچون 121 تماس می گیرند، با توجه به تعداد زیاد مشترکان دو خط تلفن و در شرایط اضطراری چهار خط تلفن به یک باره پاسخگوی مثلاً یک هزار نفر نمی تواند باشند.

وی تصریح کرد: این طبیعی است که نمی توان به تعداد هر مشترک  برق خطوط تلفن داشته باشیم، از این رو پاسخگوی اتفاقات برق در این زمان ها به دلیل تماس های همزمان چندین مشترک برق مشغول است.

*شایعه شده برق را به خارج کشور صادر می کنند؟

جلیلوند عنوان کرد: اینکه خطوط شبکه برقی بین چندین کشور همچون جاده ها وجود داشته باشد یک امر بدیهی است و اگر تعدادش بیشتر باشد هم شرایط خوب یک کشور را نشان می دهد، چرا که در شرایط اضطراری امکان دارد که از بخشی از برق کشورمان توسط کشور همسایه تأمین شود، همچنان که ما در حال حاضر 700 مگابایت از کشور آذربایجان به اصطلاح برق وارداتی داریم.

*عملکرد مجموعه برق تویسرکان در صدر شهرستان های استان همدان

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به شواهد عینی و آمارهای فنی عملکرد مجموعه برق تویسرکان در صدر شهرستان های استان همدان قرار دارد یعنی رتبه اول ، گفت: در تویسرکان دو پست در مرکز ثقل بار وجود دارد و تمامی خطوط رینگ است، یعنی اگر در حادثه ای برق منطقه ای قطع شود، برق آن از خطی دیگر تغذیه می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان