آخرین اخبار

30. تير 1397 - 0:00   |   کد مطلب: 34276
گرچه سرمایه گذار چینی همچنان از تصمیم خود برای ساخت نیروگاه خورشیدی تویسرکان منصرف نشده، اما به نظر افزایش چندبرابری نرخ ارز در سال جاری نسبت به سال گذشته و محاسبه اعتبارات موجود تا حدودی زمینه تعلل در ساخت این پروژه را فراهم کرده و افزایش نرخ دلار بی تأثیر بر عملیاتی نشدن پروژه نبوده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 25 مردادماه سال گذشته بود که خبری با عنوان "مدیر توزیع برق تویسرکان خبرداد:پیگیری ها برای ساخت نیروگاه خورشیدی در تویسرکان" در خروجی این سایت خبری قرار گرفت، در آن خبر از ساخت یک نیروگاه خورشیدی 60 مگاواتی در شهرستان حرف به میان آمده بود تا اینکه در 21 مهرماه همان سال مدیر توزیع برق تویسرکان  در گفت و گو با خبرنگار این مجموعه از آخرین تصمیم ها برای تعیین تکلیف ساخت نیروگاه خورشیدی با 300  تا 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی آن هم از سوی چشم بادمی ها خبر داد و سفر چینی ها و شرکت واسط ایرانی به تویسرکان آغاز شد.

تا اینکه بالاخره در بهمن سال 96 مومیوند فرماندار تویسرکان "از آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۶۰ مگاواتی انرژی خورشیدی در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان تویسرکان است که در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی نقش دارد."

تقریباً 6 ماهی از سخنان فرماندار تویسرکان می گذرد و زمین مربوطه در حدود 80 هکتار در شرکت شهرک های صنعتی بعد از روستای باقرآباد قبل از سال 97 در اختیار سرمایه گذار قرار داده شد، اما با گذشت چندین ماه خبری از رفت و آمدها و ساخت و سازها نیست که نیست.

آیا سرمایه گذار چینی نیروگاه خورشیدی تویسرکان منصرف شده یا مسائلی دیگری رخ داده؟!

در این میان همچنان مردم این دیار منتظر آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه هستند.

از این رو «رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه برآورد هزینه ساخت نیروگاه خورشیدی 60 مگاواتی این شهرستان در سال گذشته مبلغی در حدود 350 میلیارد تومان بود،  گفت: مجوز ساخت آن نیز در ابتدای سال جاری اخذ شده و در این زمینه مشکلی نیست.

وی اظهار کرد: سرمایه گذار چینی هم در آن روزها با اعتبار عنوان شده برای ساخت نیروگاه پیش قدم شد و البته این سرمایه گذاری توسط یک شرکت واسط ایرانی انجام می شود.

به گزارش رودآور؛ در حال حاضر ساخت نیروگاه خورشیدی تویسرکان آغاز نشده و البته در این نوع سرمایه گذاری ها دو مهلت 6 ماهه به طرف سازنده داده می شود.

بدین ترتیب در بازه زمانی 6 ماهه اول پیگیری ها و بررسی های نخستین انجام تا مشخص شود سرمایه گذار تا چه میزان پیشرفت در روند عملیاتی شدن داشته است و در 6 ماهه دوم هم به همین ترتیب و اگر در این دو بازه زمانی کاری از پیش نبرد مجوزش باطل می شود.

 شنیده های دیگری هم حاکی از آن است؛ گرچه سرمایه گذار چینی همچنان از تصمیم خود برای ساخت نیروگاه خورشیدی تویسرکان منصرف نشده، اما به نظر افزایش چندبرابری نرخ ارز در سال جاری نسبت به سال گذشته و محاسبه اعتبارات موجود تا حدودی زمینه تعلل در ساخت این پروژه را فراهم کرده و افزایش نرخ دلار بی تأثیر بر عملیاتی نشدن پروژه نبوده است.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان