آخرین اخبار

14. مرداد 1397 - 10:15   |   کد مطلب: 34340
مفتح، جز نمایندگانی است که از تاریخ دوم تا نهم مرداد ماه به جمع سؤال‌کنندگان از رئیس جمهور پیوست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ موضوع سوال از رییس‌جمهوری چهارشنبه هفته گذشته 10 مرداد ماه سال جاری در مجلس اعلام وصول شد.
در ابتدا لیست سوال از رییس جمهور توسط 80 نماینده مجلس امضاء شد، علاوه بر این 80 نفر، تعداد دیگری از نمایندگان هم لیست را امضاء کرده بودند که در میانه راه امضایشان پس گرفتند!
و البته 16 نماینده دیگر هم از تاریخ 1397.5.2 (جلسه مشترک نمایندگان رئیس جمهور با امضاکنندگان سؤال در کمیسیون اقتصادی) تا تاریخ 1397.5.9 به جمع سؤال‌کنندگان از رئیس جمهور پیوستند، اما هیأت‌رئیسه مجلس از قبول الحاق اسامی آنان به فهرست 80 نفره سؤ‌ال‌کنندگان (‌به استناد نامه داخلی مجلس) استنکاف کرد.
این مطلب نشان می دهد که این تعداد از نمایندگان نیز این سؤال را امضا کردند.

در بین این 16 نفر نام «محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تویسرکان هم به چشم می خورد و او مُصر بر سوال از رییس جمهور در این روزها است.
احمد مرادی - هرمزگان
فرهاد فلاحتی - قائنات و زیرکوه
محمد حسینی - تفرش، فراهان و آشتیان
عبداله سامری - خرمشهر
سید حمیدرضا کاظمی - پل‌دختر
بهروز بنیادی - کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد
نظر افضلی - نهبندان و سربیشه
رسول خضری - پیرانشهر و سردشت
شمس‌اله شریعت‌نژاد - تنکابن، رامسر و عباس‌آباد
بهمن طاهرخانی - تاکستان
علیرضا ابراهیمی - رامیان و آزادشهر
محمد وحدتی هلان - بستان‌آباد
سیدحسن حسینی - شاهرود
محمد مهدی مفتح - تویسرکان
سهراب گیلانی - شوشتر
حمید بنائی - گناباد و بجستان
این اسامی، همان 16 نماینده دیگر امضاء کننده سوال از رییس جمهور هستند، درخصوص برخی شایعات درباره عدم پیوستن مفتح به لیست امضاء کنندگان به گفت و گو با او نشستیم تا از چند و چون ماجرا مطلع شویم.

*در سطح کلان، رییس جمهور باید پاسخگوی مشکلات و ابهامات حوزه اقتصادی کشور باشد

در این باره «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تأکید بر اینکه این روزها بحث داغ سوال از رییس جمهور به ویژه درباره اقتصاد کشور و برنامه های انجام داده و در دست اقدام او در مجلس مطرح است، گفت: همیشه این مهم مد نظر نمایندگان مجلس بوده و هست که دولت در برابر نابسامانی ها و مشکلات اقتصادی چگونه تدبیر می کند و چه برنامه هایی دارد.
وی اظهار کرد: طرح سوال از وزرای مرتبط با اقتصاد در تیم اقتصادی دولت هم انجام و بررسی شده بود، اما در سطح کلان این رییس جمهور است که مسائل اقتصادی را اداره می کند و مسئولیت اصلی در این حوزه ها را دارد و هماهنگی های اصلی با خود اوست، اما متأسفانه این روزها بیشتر از همیشه شاهد بروز مشکلاتی در مسائل اقتصادی کشور هستیم و خروجی کار دولت مورد نظر مردم نیست.

*انتظار می رفت، رییس جمهور ار فرصت های موجود استفاده کرده و پاسخگوی مردم باشد که نشد!
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: انتظار می رفت روحانی به صورت رسمی در فرصت های متعدد پیش آمده از جمله در رسانه های جمعی، یا سخنرانی ها و یا جلسلات متعدد سوالات و ابهامات موجود در حوزه اقتصادی کشور را پاسخ دهد که نداد.
مفتح تصریح کرد: به همین دلیل طرح سوال از رییس جمهور تنظیم و امضاء شد و در این بین بنده مدتی کوتاه صبر کردم، چرا که در ابتدا این احتمال داده می شد که رییس جمهور بالاخره به زودی در یکی از سخنرانی ها و یا حداقل با حضور در جلسات علنی و یا غیرعلنی مجلس پاسخگوی ابهامات، سوالات و مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور باشد، که نشد.

*در جمع نمایندگان سوال کننده از رییس جمهور هستم

وی عنوان کرد: در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را معطوف به افزایش مشکلات اقتصادی و ناامید کردن ملت کرده، انتظار می رفت روحانی از فرصت های موجود استفاده کند  نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین زمانی که پاسخی از سوی روحانی ارائه نشد ما هم به لیست امضاءکنندگان سوال از رییس جمهور پیوستیم.
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان