آخرین اخبار

18. مرداد 1397 - 0:26   |   کد مطلب: 34348
در روزی که ابتدا نمایندگان مجلس به دلیل اعتراض به روند استیضاح علی ربیعی خواستار به تعویق افتادن این استیضاح شدند، در نهایت با غیر علنی اعلام کردن جلسه از طرف رئیس مجلس و تنفس 30 دقیقه ای روند استیضاح مجدد پیگیری شد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزی که ابتدا نمایندگان مجلس به دلیل اعتراض به روند استیضاح علی ربیعی خواستار به تعویق افتادن این استیضاح شدند، در نهایت با غیر علنی اعلام کردن جلسه از طرف رئیس مجلس و تنفس 30 دقیقه ای روند استیضاح مجدد پیگیری شد. روندی که ربیعی وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی در اولین جمله در دفاع از خود گفت امروز دو بار و در جلسه علنی و غیر علنی استیضاح شدم. 30 دقیقه ای که معلوم نشد چه اتفاقی در آن افتاده است. 

نزدیکان ربیعی نقش علی لاریجانی را در به نتیجه رسیدن استیضاح جدی می بینند و اعتقاد دارند لاریجانی با حرفهای آخر خود مدیریت مجلس زمینه رای آوری استیضاح را رقم زد.
حال بعد از رای آوری استیضاح ربیعی و برکناری وی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزینه هایی برای تصدی این وزارت خانه مطرح شده است، وزارت خانه ای که نگاه همه جناح ها به شستا و شرکت سرمایه گذاری صندق بازنشستگی پرپولش است . 
شنیده ها حاکی است که یکی از گزینه برای این وزارتخانه کسی نیست جز کاظم جلالی یار نزدیک علی لاریجانی رئیس مجلس، جلالی دارای تحصیلات علوم سیاسی است و از راهروهای مجلس شنیده می شود طی توافقی بین رئیس دولت و مجلس، کاظم جلالی به زودی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شود. جلالی هم اکنون نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش های مجلس است. کاظم جلالی با لیست امید وارد مجلس شد.
سید کامل تقوی نژاد با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها  از دانشگاه تهران گزینه طیف نزدیک به غلامرضا تاجگردون و فراکسیون زاگرس نشینان است ، فراکسیونی که اکثریت استیضاح کنندگان از آن بودند. تقوی نژاد متولد شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویر احمد است. وی هم اکنون ریاست سازمان امور مالیاتی را بر عهده دارد و از حمایت غلامرضا تاجگردون برخوردار است. 
احمد میدری اقتصاددان و نماینده سابق مجلس نیز گزینه اصلاح طلبان برای تصدی پست وزیری تعاون کار و رفاه اجتماعی است، میدری هم اکنون معاون رفاه وزیر است و در دولت دوم روحانی و همزمان با ربیعی نیز گزینه تصدی وزارت بود. 
و اما گزینه چهارم که از حمایت اصلاح طلبان نزدیک به رئیس جمهور دولت اصلاحات برخوردار است غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان است، شریعتی حمایت طیف اصلاح طلبان را به دنبال دارد. 
 
پنجمین گزینه اما سید تقی نوربخش با تحصیلات پزشکی است، نور بخش مورد حمایت وزیر بهداشت است و اکنون لابی نزدیک به وزیر بهداشت در دولت و مجلس قصد دارد نوربخش را به صندلی وزارت برساند . سید تقی نوربخش هم اکنون رئیس سازمان تامین اجتماعی است و عمده اختلافات بین ربیعی و وزیر بهداشت، بر سر ماندگاری وی بر صندلی تامین اجتماعی بود، نوربخش چندین ماه است بدون حکم بر صندلی تامین اجتماعی تکیه زده است . 
از سویی دیگر نیز شنیده می شود احتمال حضور نهاوندیان و یا رضا رحمانی رئیس سابق کمیسیون صنایع مجلس که هم اکنون در وزارت صنعت مشغول فعالیت است در وزارت کار وجود دارد. 
همچنین گفته می شود سید ابوالحسن فیروزآبادی که قائم مقامی وزارت کار و دبیر شورای عالی فضای مجازی را در کارنامه خود دارد یکی از گزینه های جدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
از طرفی هم شنیده ها حاکی از این است که رئیس جمهور که در زمان طرح تفکیک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قصد داشت نوبخت را برای وزارت رفاه  و تامین اجتماعی معرفی کند حال قصد دارد نوبخت را راهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کند و طیب نیا بر صندلی ریاست سازمان برنامه و بودجه تکیه بزند.
باید منتظر ماند و دید که در نهایت رایزنی های کدام طیف بر دیگری می چربد و کدام گزینه به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی می شود.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان