آخرین اخبار

21. شهريور 1397 - 0:00   |   کد مطلب: 34476
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی(ع) در تویسرکان و در شب های دوم و سوم ماه محرم با حضور حاج صادق آهنگران برزگرار می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز دوم محرم است، ماه پیروزی خون بر شمشیر، در دیوارهای شهر با پرچم های سیاه پوشانده شده اند، محرمی دیگر و تاسوعا و عاشورایی دیگر.

زنجیرهای عزا از صندوقچه ها خارج می شود و پارچه مشکی با طرح های یا حسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) هم به همین شکل.زنجیرهای عزا صدای محرم را به گوش می رسانند و نوای العطش از کربلا.

و کربلا میعادگاه ذبح پاک ترین و شریفترین انسان های عالم است و سرهای بر نیزه، خیمه هایی که آتش زده شد و شلاق های کفر بر تن حق، گوشواره هایی که از گوش کشیده شده و پهلوهایی که شکسته شد و هنوز دردآور است جای سیلی و کبودی مردکی حرام زاده بر گونه دختری سه ساله و این روزها عرق شرم زمین است که باقی مانده.

و حال در این بین گروه های مختلف مذهبی فعالیت های خود را برای پذیرایی از عزاداران حسینی(ع) آماده می کنند و برشورها و تراکت های مراسم های متعدد را هم بین مردم توزیع.

یکی از این برنامه ها حضور اجتماع بزرگ عزاداران حسینی(ع) در شب های دوم و سوم ماه محرم،  با حضور مداح دلسوخته هشت سال دفاع مقدس حاج صادق آهنگران است که قرار است همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار مطهر آرامگاه حیقوق نبی(ع) برگزار شود.

به گزارش رودآور، سال گذشته نیز تویسرکانی در روزهای نخستین از ماه محرم، میزبان این مداح کشوری بودند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان