آخرین اخبار

29. شهريور 1397 - 13:47   |   کد مطلب: 34521
دبیرکل حزب الله لبنان بر ادامه راه امام حسین(ع) تاکید کرد و به صهیونیست‌ها درباره جنگ افروزی جدید در لبنان هشدار داد و گفت: چنانچه جنگی را بر لبنان تحمیل کنید با سرنوشتی غیرقابل انتظار روبرو خواهید شد.

 

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تصریح کرد: شما در اینجا برای سوگواری و ابراز وفاداری به سید الشهداء (ع) حضور یافته‌ اید و اجر شما با خداوند متعال باشد. درود خداوند بر شما . درود خداوند بر شهدای شما و زخمی های شما و دلاوران شما. 

وی افزود: می دانیم که در مسیر خود در رکاب حضرت امام حسین (ع) چیزی جز پیروزی، عزت، کرامت، آزادی و آزادسازی سرزمین و حاکمیت ندیده ایم.‎

نصرالله تاکید کرد: سالهای طولانی گذشته است و مسیر ما بزرگتر می شود و بر شمار ما افزوده می گردد و ایمان ما مستحکم تر و راسخ تر می شود و قدرت ما در حرکت در مسیر امام حسین (ع) بیشتر می شود. علت واقعی این حضور در لبنان و منطقه و این پیشرفت، پایبندی ما به راه و روش امام حسین (ع) و گفتار ایشان است. شما در این مسیر ثابت کردید که با خون و جان و مال خود وفادار هستید و هیچ عرصه و میدانی را خالی نکردید. ما بار دیگر پایبندی خود به این مکتب را اعلام می داریم و همانند حضرت امام حسین (ع) فریاد "هیهات منا الذله" سرمی دهیم.

 

حمایت از حقوق مشروع فلسطین

‎وی افزود: ما بر التزام ایمانی و جهادی و عقیدتی خود به مسئله فلسطین و قدس تاکید میکنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: بار دیگر بر  ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خویش در چارچوب مقابله با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید می کنیم.‎

کربلای این روزها در یمن است

به گزارش تسنیم؛ دبیرکل حزب الله گفت: ما بار دیگر بر ایستادگی خود در کنار ملت مقاوم و مجاهد یمن که نزدیک به چهار سال است، هر روز با کربلای مداومی روبرو است، تاکید می کنیم. کربلای این دوران در یمن است زیرا شما در نبرد علیه یمن می بینید که این ملت مظلوم با محاصره و تشنگی روبرو است. صحنه دیگر کربلا نیز صحنه صلابت، شهامت، شجاعت و صبر و استقامت است. ما امروز در روز عاشورای حسینی (ع) معتقدیم که از اوجب واجبات ملت های عربی و اسلامی و هر عرب و مسلمان و هر انسان آزاده و شریفی است که سکوت خود در قبال کشتار روزانه نیروهای متجاوز آمریکایی – سعودی علیه ملت یمن را بشکند. باید همه رسانه ها وارد عمل شوند. این مسئولیتی اخلاقی و انسانی و دینی است. این سکوت باعث تشویق جنایتکاران برای ادامه کشتار و وحشیگری خود علیه کودکان و زنان و مردم مظلوم یمن می شود.‎

از گزینه های ملت بحرین حمایت می‌کنیم

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به خواسته‌های مسالمت آمیز ملت بحرین اشاره کرد و گفت: ما بار دیگر بر حمایت و ایستادگی خود در کنار ملت مسلمان بحرین تاکید می کنیم که با صبر خویش و راه مسالمت آمیز همه ظلم و جراحت و خنجر قدرت حاکم و کشورهای همجوار را تحمل کرده است چرا که هزاران نفر از علما و جوانانش در زندان هستند. این ملت با مظلومیت بزرگی روبرو است. ما در کنار گزینه های ملت بحرین و تلاش آنها برای دستیابی به آزادی و کرامت و نیز باقی ماندن بحرین برای ملت بحرین خواهیم بود زیرا آل خلیفه با تغییر هویت بحرین از طریق اعطای تابعیت به کسانی که هیچ سنخیتی با وضعیت معاصر و تاریخ این کشور ندارند، درحال تغییر دادن این امر (باقی ماندن بحرین برای ملت بحرین) است.

وظیفه ما است که در کنار ایران بایستیم

ایران و تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران ، محور دیگر سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در اجتماع پرشور عزاداران حسینی بود که در این باره اظهار داشت: وظیفه ما است که در کنار ایران بایستیم که وارد مرحله آغاز اجرای تحریم های آمریکا خواهد شد. دولت آمریکا بیست و چهار ساعته برای محاصره ایران تلاش می کند و کشورهای دیگر را از خرید نفت ایران منع می کند. 

دلیل محاصره اقتصادی ایران از زبان نصرالله

همه می دانیم که ایران به یک علت بسیار واضح از سوی آمریکا تحریم می شود. ایران تحریم می شود زیرا اولا به دین، اسلامیت، جمهوریت، استقلال، حاکمیت و آزادی خود پایبند و متعهد است و برآن پافشاری می کند زیرا ایران از رهبری گرفته تا دولت و پارلمان و ملت نمی پذیرند که بنده آمریکا باشند. آنها نمی پذیرند که کسی قدرت تصمیم گیری آنها را مصادره کند یا ثصروت ها و اموال آنها را نظیر آنچه برای کشورهای دیگر روی می دهد، به غارت ببرند. ایران می خواهد که مستقل و سرور و آزاد باقی بماند. می خواهد به سرنگون کردن طرح های پی درپی اشغالگران کمک کند. باید در اینجا کمک و ایستادن این کشور در کنار ملت فلسطین و لبنان را یادآور شوم. وقتی داعش آمد، ایران اولین کشوری بود که به درخواست ملت عراق پاسخ داد. وقتی که جنگ جهانی علیه سوریه به راه افتاد، ایران در کنار سوریه ایستاد. ایران به مسائل مظلومان و مستضعفان متعهد است. باید در سطح سیاسی و مردمی و معنوی در مقابله با محاصره و تحریم ها و فشارها در کنار ایران بایستیم و از آن حمایت کنیم.‎

طرح و نقشه اسرائیل در منطقه خنثی شده است

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت : اسرائیلی ها خشمگین هستند زیرا طرح  ونقشه آنان در منطقه خنثی شده است. آنان به روند تحولات سوریه و عراق امید زیادی بسته بودند اما می دانند که محور مقاومت قوی تر از قبل بازگشته و کشورهای جدیدی به بخشی از محور مقاومت تبدیل شده اند و برخی ملت ها به دایره مقابله و کشمکش با دشمن ملحق شده اند از همین رو از هرگونه نبردی در منطقه به ویژه با لبنان بیم دارد و می داند هرگونه جنگی بازتاب های زیادی برایش به دنبال خواهد داشت و متوجه است که نقاط ضعفش رو شده و از نقاط قدرت ما نیز با خبر است.

دو تغییر راهبردی در منطقه

سید حسن نصرالله ادامه داد: وزیر جنگ اسرائیل چند روز پیش گفت: باید متوجه باشیم که دو تغییر راهبردی در خاورمیانه رخ داده است؛ اول اینکه دشمنان ما موشک های دقیقی در اختیار دارند و دوم اینکه جبهه داخلی در اسرائیل به جبهه اصلی جنگ آینده تبدیل شده است تا جایی که وضعیتی که سربازان در جنگ 73 در جبهه حضور داشتند و در تل آویو مردم در حال خوردن قهوه و خواندن روزنامه بودند، کاملا تغییر کرده است؛ بله همه چیز تغییر کرده و این چیزی است که باید آن را درک کنیم . دشمن می داند که تغییرات بزرگی که انتظارش را نداشت تحقق یافته.

هشدار نصرالله به سران صهیونیست

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، به اسرائیل می گویم هرتلاشی که برای سد کردن راه ما انجام داد، تمام شده است و کار ما انجام شده  و مقاومت امروز موشک های دقیق و غیر را از آن را در اختیار دارد و چنانچه اسرائیل جنگی را بر لبنان تحمیل کند با سرنوشتی روبه رو خواهد شد که هیچ گاه انتظارش را نداشت.

در حال تکمیل ...

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان