آخرین اخبار

31. شهريور 1397 - 10:56   |   کد مطلب: 34531
مراسم رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (شنبه ۳۱ شهریور) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با اجرای سرود ملی کشورمان توسط گروه رزم‌نوازان نیروی زمینی ارتش، در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح حضور دارند، یگان‌های پیاده و محمول نزاجا، نداجا، نهاجا، قرارگاه پدافند هوایی ارتش، ندسا، نزسا و هوافضای سپاه به اجرای رژه می‌پردازند.

 

تهران

رئیس جمهور در رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح:
آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است/موشک اثرگذارترین سلاح‌ ماست

به گزارش تهران نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی قبل در مراسم بزرگداشت ۳۱ شهریور (هفته دفاع مقدس) در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام اظهار داشت: همه ما مدیون فرهنگ کربلا و خون شهیدان آن بیابان سوزان سال ۶۱ هجری هستیم.

وی گفت: در ادامه شهادت امام زین العابدین(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان گواه و شاهد حادثه کربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبیین آن حماسه بزرگ تاریخی در طول زندگی‌شان بودند.

رئیس جمهور عنوان کرد: سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس و ایستادگی مردم، ایثار نیروهای مسلح در برابر متجاوزان را نیز گرامی می‌داریم‌‌. حادثه‌ای که در بعدازظهر ۳۱ شهریور سال ۵۹ رخ داد از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: اولین نکته‌اش آن است که ایران آغازگر جنگ نبود و به کشوری تجاوز نکرد و حتی قصد حمله به هیچ کشوری را نداشت. پیام انقلاب ما از همان روز اول پیام صلح و آشتی و اجرای فرامین الهی و حسن همجواری با همسایگان بود.

روحانی بیان داشت: علت این‌که مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی کردند این بود که تردیدی نداشتند که ایران آغازگر جنگ نبوده است. این رمز جاودانگی عزت و عظمت این دفاع مقدس در تاریخ ۳۸ ساله و قرن‌های آینده خواهد بود.

وی گفت: ملتی که مدافع حقش بوده و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است، به همین دلیل بود که ملت ما با ایمان، امید و ابتکار توانست از تمام پیچ و خم‌های سخت دوران هشت ساله به خوبی عبور کند‌.

رئیس جمهور با بیان این‌که جنگی بر ما تحمیل شد که جنگ عادی نبود، خاطرنشان کرد: بارها جنایات جنگی علیه نیروهای مسلح و مردم ما رخ داد. عراق در همان روزهای اول جنگ مردم بی‌دفاع ما را زیر حملات هوایی خودش قرار می‌داد که شهر دزفول نمونه بارز آن بود.

وی یادآور شد: سقوط دزفول به مفهوم سقوط خوزستان بود و صدامیان به همین دلیل از مردم این شهر متنفر بودند. این خشم و کینه باعث شد تا خانه‌های دزفولی‌ها تا ماه‌های متوالی آماج حملات قرار بگیرد‌. عراق بر مردم بی‌گناه سردشت و حتی حلبچه رحم نکرد و با بمباران شیمیایی آن‌ها را مصدوم و شهید کرد.

روحانی گفت: آن‌ها اسرای ما را هم اذیت کردند و بسیاری از آن‌ها از جمله شهیدتندگویان را هم در زیر شکنجه به شهادت رساندند. هیچ سازمان بین‌المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکردند و این درس مهمی برای ماست.

وی با تاکید بر این‌که تاریخ دفاع مقدس ما تاریخ گذشته نیست بلکه سرمشق راه آینده ماست، عنوان کرد: تاریخ جنگ هشت ساله چراغ هدایت ماست. جنگ هشت ساله به ما آموخت که در سختی‌ها تحت فرمان رهبری باشیم و روی پای خود بایستیم. اتحاد، اعتماد به مسئولان و امید به پیروزی از دیگر درس‌های این جنگ است.

رئیس جمهور بیان داشت: آغاز جنگ از زیر پا گذاشتن یک معاهده بین ایران و عراق شروع شد. صدام معاهده ۱۹۷۵ را معاهده خوبی برای عراق نمی‌دانست در حالی که خودش آن را امضا کرد. شروع جنگ با پاره کردن آن معاهده در تلویزیون شروع شد.

امروز آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است

وی افزود: امروز نیز زیر پا گذاشتن یک معاهده تکرار شده است. همان دولتی که مشوق سایر ملت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره بود، توافق را زیر پا گذاشت. جنگ ۳۸ ساله قبلی بار دیگر تکرار می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: آن روز یکی از افراد آمریکا بود که در برابر ملت ایران ایستادگی می‌کرد‌ اما امروز دیگر جنگ نیابتی نیست و آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است.

وی گفت: ملت بزرگ ما در اولین مرحله آمریکا را مایوس کرد همان‌طور که در روزهای آغازین جنگ نیز ایستادگی مبارزان ما صدامیان را از اهدافشان ناامید کردند. ظاهر صدام قرارداد ۱۹۷۵ بود اما قصد از بین نظام جمهوری اسلامی بود. ترامپ نیز هدف اصلی‌اش ضربه به اصل جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور تاکید کرد: صدام علی‌رغم هشت سال تلاش با حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی به اهدافش دست پیدا نکرد و نتوانست مقررات ۱۹۷۵ را عوض کند. هر چه زمان گذشت، ملت ایران قوی‌تر و نیروهای مسلح ما مصمم‌تر شد و پس از هشت سال پیروز سیاسی، اخلاقی و جنگی ما بودیم و بعدها نیز آن‌ها شکست خودشان را قبول کردند.

قضیه آمریکا نیز همانند عراق خواهد شد

وی با بیان این‌که قضیه آمریکا نیز همانند عراق خواهد شد، گفت: ما آغازگر جنگ و تجاوز نیستیم. توطئه‌های فراوانی در سال ۹۵ و ۹۶ رخ داد تا ما را تحریک کنند و از برجام خارج شویم اما متانت و تدبیر جمهوری اسلامی ایران از این حیله آن‌ها به سلامت عبور کرد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: آن‌ها در مرحله دوم فکر کردند که اگر از برجام خارج شوند، یک ساعت دیگر ما هم خارج می‌شویم تا آن‌ها پرونده را جهانی کنند اما به بن‌بست خوردند.

امروز پیروزی از آن ماست‌

وی اظهار داشت: ترامپ در مرحله سوم می‌خواست که لااقل اروپا هم از برجام خارج شود اما به جز دو رژیم منفور منطقه هیچ‌کس از او حمایت نکرد. امروز پیروزی از آن ماست‌. ما به دادگاه لاهه شکایت بردیم و آمریکایی‌ها از این بابت عصبانی هستند. دادگاه لاهه هر حکمی را صادر کند، از لحاظ وجدان عمومی ما پیروزی هستیم. جنگ اقتصادی و روانی را آمریکا علیه ما آغاز کرده اما پایانش خوش‌تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم تجربه ما بیشتر است و هم قدرت بیشتری داریم و مطمئن باشید که زمان این جنگ نیز بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. مردم ما را تحت فشار قرر داده‌اند اما ما از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم کرد و مردم می‌توانند به رهبری و تلاش دولت امیدوار باشند و اگر همه در کنار هم باشیم، راحت‌تر و سریع‌تر از این ماجرا عبور خواهیم کرد.

وی گفت: هشت سال جنگ گذشت؛ دنیا قضاوت کند که پیروزی از آن ایرانیان بود یا صدامیان؟ ، تاریخ نیز ثابت خواهد کرد که این شکست خورده‌ی جنگ سیاسی و اقتصادی آمریکا خواهد بود. ملت ایران پیروز می‌شود. آن‌ها می‌گویند برای اینکه به برجام برگردیم، موشک‌های خود را کنار بگذارید و در امور منطقه دخالت نکنید.

روحانی با تاکید بر این‌که ایران نه سلاح دفاعی خود را کنار خواهد گذاشت و نه قدرت دفاعی خود را کم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این که شما از موشک‌های ما عصبانی هستید به معنای این است که موشک، اثرگذارترین سلاح‌ ماست.

وی افزود: شما از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر به منطقه ما آمده‌اید که چه کنید؟ ما همیشه حافظ خلیج فارس و باب المندب بوده‌ایم. کشتی‌های تجاری کشورهای مختلف به این موضوع معترفند. ملت بزرگ ایران در قلب مردم عراق، سوریه، یمن و لبنان قرار دارند اما شما کجا هستید؟ ، شما بمب و سلاح را در اختیار دو کشور قرار داده‌اید تا مردم یمن را زیر گلوله‌های خودشان بگیرند.

رئیس جمهور در پایان با بیان این‌که دست‌آورد ما از کربلا ایثار، فداکاری، قدرت و در نهایت ذلت دشمنان است، تصریح کرد: ما عشق را از حسینمان آموخته‌ایم و در ادامه نیز از ایشان الگو می‌گیریم.

*****

همزمان با اجرای مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تهران، این مراسم در سراسر کشور آغاز شده و در حال برگزاری است.

 

هرمزگان

ئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه خلیج فارس:
پیشرفت های نظامی عامل صیانت از ملت در مقابل عجانب گستاخ است/ نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان دشمنان را خرد خواهند کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان هرمزگان در کنار آّهای نیلگون خلیج فارس با اشاره به سالروز حمله صدام حسین به خاک ایران اسلامی اظهار کرد: جنگ تحمیلی منجر به وقوع طولانی ترین جنگ های قرن اخیر شد که در آن زمان صدام با تحریک دولت های منطقه وفرامنطقه تصور می کرد با ارتش خود و بهره مندی از حمایت های خارجی ملت ایران را به زانو درآورد.

وی اظهار کرد: صدام تصور می کرد با اشغال بخشی از خاک کشور نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم اراده خود کند اما همگان دیدند که او به هیچ یک از آرزوهای خود نرسید گرچه خسارات مالی و جانی سنگینی بر کشور ایران و عراق وارد کرد و نهایتا نفرت کشورهای منطقه را برای خود باقی گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران و عراق به قدمت تاریخ روابط دوستانه و برادارانه دارند و دولت های دو کشور روابط صمیمانه دارند؛افزود: در عراق جدید نیروهای مسلح این کشور مجددا شکل گرفت که در خدمت عراق است و در حال مبارزه با تروریسم ها هستند.

لاریجانی تصریح کرد:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند تر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور هستند که این قدرت نتیجه مجاهدت ها و تدابیر راهبردی جوانان، فرماندهان غیور و سلحشور ماست.

وی با بیان اینکه به طور خلاصه چهار علت در توانمندی نیروهای مسلح اسلامی برشمرد که پایه گذاری صحیح و اصولی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی است،گفت:در قانون اساسی ما ۹ اصل اختصاص به نیروهای مسلح دارد و حدود ۱۰ اصل به نحوی به نیروهای مسلح مربوط می شود که مجموع این اصول قانون اساسی و تجربه دفاع مقدس این گونه دریافت می شود  که اساس شکل گیری نیروهای مسلح در انقلاب ما مردمی بودن ذاتی نیروهای مسلح کشور ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به مکتبی بودن نیروهای مسلح عنوان کرد: در اصل یکصدو چهار آمده که ایران باید ارتشی اسلامی باشد و در اصل یکصد و پنجاهم ویژگی های سپاه پاسداران را نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانسته که عمق فکری و آینده نگر بنیان گذاران جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

وی افزود:فرماندهی هوشمند، پارسا و شجاع چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) عامل قدرتمندی نیروهای مسلح گردید همچنین خودکفایی که در بند ۱۳ اصل سوم بدان تاکید شده و تجربه جنگ نشان داد که اتکا به خود تنها راه صلابت نیروهای مسلح است و پیشرفت های نظامی مخصوصا در حوزه موشکی عامل صیانت از ملت ما در مقابل عجانب گستاخ است.

لاریجانی با بیان اینکه تجربه جنگ نیروهای مسلح کشور را آب دیده کرد، تاکیدکرد:نیروی مسلحی که در یک جنگ طولانی شکل گیرد با نیروی مسلحی که از درون مانورهای نظامی سربرآورد زمین تا آسمان متفاوت است.

این مسئول ادامه داد: نیروی مسلح ایران اسلامی نه تنها توان مقابله در برابر نیروهای قلدر مست دارد بلکه آماده است به تمام کشورهای دوست در منطقه آن ها را در برابر تروریسم و نقشه های شیطانی قدرت های زیاده خواه مانند آمریکا یاری رساند،آنچنانچه که در سوریه و عراق این گونه گذشت.

وی افزود:دور از انتظار نیست که آمریکا به دلیل وجود مسائل سخت روش دیگری را در مقابله با ایران دنبال کند که تلاش شبانه روزی برای ایجاد هراس بین کشورهای همسایه و منطقه یکی از روش های آمریکا است.

لاریجانی خطاب به مقامات کشورهای عرب و همسایه تصریح کرد:آمریکا به هیچ وجه آمریکا خیرخواه ما نیست ،نیت آنها شیطانی چرا که آنها دشمنان اسلام هستند و حتی بهتر از ما خبر دارید که به دنبال غارت ثروت شما هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:کسانی که فکر می کردند با ریاست جمهوری ترامپ آمال و آرزوهایشان برآورده می شود اکنون متوجه شدند که ترامپ به دنبال کسب پول و ثروت آنهاست و جز چپاول دارایی کشورها به چیز دیگری فکر نمی کند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا انتخاب خود را کرده است و انتخاب آنها رژیم صهیونیستی اسرائیل است، گفت:آنها برای عرب ها و عام و فلسطینی ها ارزشی قائل نیستند چرا که خود شاهد بودید در دو سال گذشته با چه ادبیان زشت و تحقیر آمیزی از شما یاد کرد و انسان از تکرار آن خجالت می کشد.

این مسئول عنوان کرد:خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری میان ماست و این آب آتش کینه ها و حلم ها را خاموش خواهد کرد لذا نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا در خلیج فارس ماجراجویانه بین ما و شما اختلاف افکنی کند و مطمئن باشید که نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی به آمریکا اجازه نمی دهند که خلیج آرام و آبی فارس را تبدیل به آتش کنند.

لاریجانی ادامه داد:ما و شما کشورهای منطقه تاریخ مشترک، جغرافیای مشترک و دین واحدی داریم حال آمریکا در اینجا چه می کند و در مقابل خوی اخاذی آمریکا راهی جزء نصیحت کشورهای منطقه و اعلام نظر خود به آنان نداریم اما نیروهای مسلح قدرتمند ما دهان آنان و هرکس که با آنان همکاری کند خرد خواهند کرد.

وی افزود: ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکای جدا خواهیم کرد اما در شراکت توطئه علیه ملت ایران موضوع شکل دیگری می گیرد لذا برخی جناح ها دچار محاسبه غلط نشوند که با تصور ضربه زدن و اخطار مانع از تحرک ما شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در پاسخ تحرک آنان علیه ایران هرگز آنان را رها نخواهیم کرد و این سیاست جمهوری اسلامی ایران است و هرگز کسانی را که با ملت ایران دشمنی کردند را رها نکردیم.

وی یادآور شد: هنگام حمله و تجاوز صدام به کویت ما بلافاصله برادری خود را ثابت کردیم و در برابر ستم صدام آنان را یاری نمودیم گرچه در دفاع مقدس همراه ما نبودند لذا امروز باید صحنه دوستی و همکاری شفاف باشد و از نظر ما موضوعی وجود ندارد نتوانیم بدون مذاکره حلش کنیم نیازی به کدخدای ستمگر نیست.

لاریجانی بیان داشت: مواضع ترامپ هفت هزار میلیارد دلار هزینه داشته است چرا که ترامپ می خواهد مردم ایران را با تحریم و سایر کشور ها را با تهدید بترساند لذا سایر دولت ها باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکا بایستد چرا که اگر آمریکا فرصت پیدا کند به ما رحم نخواهد کرد.

وی با تاکید بر آنکه باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم که اینگونه در مقابل قلدری آن ایستاده اند، گفت: ترامپ و پمپئو ادعا کردند که در کنار ایرانیان هستند اما خواهان کاهش صادرات نفت هستند و کارهایشان تناقض دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تحریم ملت ایران جز ننگ برای آمریکا ثمری ندارد، این ملت عاشورایی است و زیر بار ظلم نمیرود، خاطرنشان کرد:این ملت حسینی است تحریم های شما شاید مردم ایران را مدتی آزار دهد اما دولت آمریکا را پشیمان می کند.

 

یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:
آمریکا امروز در منطقه حرفی برای گفتن ندارد

به گزارش یزدرسا، سردار فتح‌الله جمیری صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته جهاد، مقاومت، ایثار، شهادت، پایداری و در یک کلام هفته همه خوبی‌ها و بزرگی‌های یک ملت قهرمان است.

وی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات بسیار شیرین مردم عزیز ما و رزم بی‌امان آن‌ها است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: همه ما می‌دانیم که در چنین روزی یک روز مانده به ماه مهر و بازگشایی مدارس، و در روزی که دانش‌آموزان آماده می‌شدند برای رفتن به مدارس، دشمن بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی ناجوانمردانه جنگی را به این ملت تحمیل نمود.

جمیری اضافه کرد: دشمن با توپخانه‌ها و هواپیماها و ابزار جنگی خودش دانش‌آموزان ما که در حال خرید کتاب و دفتر و کیف و لباس مدرسه بودند را در خیابان‌ها به خاک و خون کشید و جنگ تحمیلی آغاز شد.

وی عنوان کرد: اما ملت قهرمان ما در برابر همه‌ی استکبار جهانی و همان‌هایی که آمده بودند انقلاب اسلامی ما را متوقف کنند و رژیم صهوینستی را در منطقه تثبیت کنند، ایستاد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: دشمنان آمده بودند که خاورمیانه را صد درصد آمریکایی کنند و این مرز و بوم را چپاول کنند، آن‌ها آمده بودند تا از نهضت‌های آزادی‌بخش در منطقه جلوگیری کنند.

جمیری خاطرنشان کرد: در همین جنگ نابرابر انقلاب ما -به فرموده امام عزیز- به دنیا صادر شد، ما انقلاب‌مان را به دنیا در همین دوران دفاع مقدس معرفی نمودیم و آمریکایی‌ها و استکبار نتوانستند حتی به یکی از اهداف خودشان برسند.

وی با بیان اینکه استکبار به هیچ‌‌کدام از اهداف موردنظرش نرسید، یادآور شد: امروز همه می‌دانیم که شرایط رژیم صهیونیستی بسیار سخت‌تر و دشوارتر از آن دوران است. همه می‌دانیم که آمریکایی‌ها امروز در منطقه حرفی برای گفتن ندارند و امروز خاورمیانه یک خاورمیانه اسلامی است و دشمن به اهداف خودش نتوانست برسد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: حسنین هیکل محقق و نویسنده مصری در بیانی اظهار می‌کند که من شناخت دقیقی از ولایت ندارم اما این را می‌دانم که ایرانی‌ها فقط در دوران ولایت فقیه بوده که توانستند خودشان را به دریای مدیترانه برسانند.

جمیری در پایان گفت: در همین انقلاب بود که گسترش اسلام صورت گرفت این‌ها نبوده به جز هدایت‌ها و رهبری‌های حضرت امام بنیان‌گذار جمهوری‌اسلامی و همچنین هدایت‌های مقام معظم رهبری سکان‌دار نجات بشریت در عصر کنونی.

 

یزد

استاندار یزد:
انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت کربلا است

به گزارش یزدرسا، محمود زمانی قمی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح یزد، با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه یادآور حمله ناجوانمردانه نیروهای بعث عراق از طریق زمین، هوا و دریا به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مقاومت مردم و همه کسانی که از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند جاودانگی را برای همیشه رقم زد.

استاندار یزد اذعان کرد: اگر تاریخ و فراز و فرود آن را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد جنگ های زیادی با انگیزه های متفاوت رخ داده ولی اکثر آنها در فکر جامعه  نمانده یا فراموش شدن فراموش شده اند یا از آنها به عنوان جنایت جنگی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اندک جنگ های هستند که جاودانه می شود و جای آنها در قلب انسان های آزاده، بزرگ و بشر دوست می ماند، افزود: دوران دفاع مقدس، ایران در مقابل همه مستبدان جهانی و منطقه ای از کیان اسلام و انقلاب دفاع کرد و چون رنگ نهضت کربلا را به خود گرفت ماندگار و جاودانه شد.

زمانی قمی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا عمل و گفتار چیزی بود که خدای بزرگ می پسندید و برای همین همیشه ماندگار شد و هر سال بر تلالو و درخشش آن افزوده می شود. نهضت بزرگ ما انقلاب تابناک اسلامی و دفاع مقدس هم از کربلا رنگ گرفت که جاودانه شد.

وی ابراز کرد: دشمنان خوب می داند که در جنگ نابرابر حمله کردند ولی ایران با کمترین امکانات اجازه نداد یک میلی متر از سطح خاک این کشور واگذار شود. امروز دشمنان باید بدانند ایران قدرتمند است اگر ایران تهدید شود دندان هایشان خود خواهد شد.

استاندار یزد اضافه کرد: انقلاب اسلامی مسیر خود را انتخاب کرد و با الهام گرفتن از راه سید الشهدا سعی و تلاش می کند رنگ نهضت کربلا را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: اکنون هیچ اثری از فرمانده بعثی رژیم عراق نیست و هیچ جا از آن سخن نمی گویند ولی حضرت امام رحمت الله علیه همچنان می درخشد و در دل جامعه بیشتر جای گرفته و همچنان از آن می گویند و می نویسند.

زمانی قمی افزود: رنگ گرفتن از امیرالمومنین(ع) و حضرت سیدالشهدا هر حرکتی را اخلاقی و جاودانه می‌کند. دفاع مقدس، رزمندگان بسیج، دلاوران ارتش و سپاه و نیروهایی که این جنگ را اداره کردند رنگ نهضت کربلا را با خود به جبهه بردند و ماندنی شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با نزدیک کردن خود به این اردوگاه از توشه بزرگ و ماندنی دفاع همیشه جاوید مقدس و انقلاب اسلامی بهره بگیریم.

استاندار یزد با بیان اینکه این کاروان همیشه در حال حرکت است و گاهی فراز و فرود دارد و چون هدفش منطقی و اسلامی است به مقصد می رسد، گفت: نظام استبداد جهانی، دنیا خواهان و دنیا خواران سرانجام به هم خواهد ریخت و در مقابل آن نظام انقلاب اسلامی است که می ماند و جاودانه می شود.

وی در پایان گفت: امروز ایران در همه ساحت ها نیرومند است و فرماندهی کل قوا هوشمندانه خردمندانه از کیان انقلاب اسلام دفاع خواهد کرد.

 

ایلام

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:
دفاع مقدس بهترین الگو برای ایستادگی در برابر دشمنان است/ نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن هستند

به گزارش ایلام بیدار، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از حوادث مهم در تاریخ کشور ما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که همه ملت به‌اندازه وسع خود در این جنگ کاملاً نابرابر مشارکت داشتند و از جان و مال خود درراه دفاع از میهن اسلامی ایران گذشتند و اجازه دست ‌درازی به مرزهای ایران اسلامی را به صدامیان ندادند.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور روزهایی است رزمندگان اسلام با ایستادگی و مقاومت خود هیبت استکبار جهانی را به زیر کشیدند و توانستند پرچم پرافتخار اسلام و ایران را برفراز دنیا به اهتزاز درآورند.

حسینی افزود: عزت و آرامشی که امروز در کنار خود داریم حاصل جانفشانی و ایثارگری های رزمندگان و شهدایی است که با حضور پرشور خود در جنگ ، مرگ را به سخره گرفتند و با ایمان و بالندگی و همچنین تدابیر هوشمندانه امام راحل (ره) راه پیروزی ها را هموار کنند و با شکست دشمن متجاوزگر حقانیت اسلام را به اثبات برسانند.

فرمانده سپاه استان ایلام ادامه داد: جنگ و دفاع مقدس مظهری از بارزترین صفاتی بود که انقلاب و نظام به آن می بالد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن هستند، بیان کرد: آنچه باید به آن توجه کرد اینکه دفاع مقدس بهترین الگو برای ایستادگی در برابر دشمنان و به خصوص امریکا است.

حسینی در پایان به رزمایش اقتدار عاشورائیان بسیج اشاره و گفت: این رزمایش نشان از حضور مردم برای امنیت است.

گزارش تصویری ایلام بیدار از مراسم رژه نیروهای مسلح

 

قزوین

فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین:
حضور در عملیات "نصر" از افتخارات قزوین است/مسئولان برای دستیابی به خودکفایی از نیروهای مسلح الگو بگیرند

به گزارش  صبح قزوین، مراسم رژه سی و یکم شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در لشکر 16 زرهی استان قزوین برگزار شد.
امیر بهنام پیری، ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان در این مراسم با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله و شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: دفاع مقدس سرشار از ایثار، فداکاری و جانفشانی‌ها است.
وی بیان کرد: در تاریخ 31شهریورماه سال 59 هجمه وسیعی از سوی رژیم بعث عراق و به سردستگی آمریکا و ایادی استکبار علیه ملت ایران آغاز شد.
این مسئول با بیان علت برگزاری جشن در این روز مهم اذعان کرد: ما هرساله به یاد تمامی جانفشانی‌ها، ایثارها و از خودگذشتگی‌ها و به یاد شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی جشن می‌گیریم.
ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان ادامه داد: هرساله به دلیل دستاوردهای جنگ تحمیلی این روز را جشن می‌گیریم؛ زیرا در زمان جنگ ما حتی توانایی ساخت یک عدد فشنگ را نداشته ایم اما امروزه شاهد ساخت موشک، هواپیما و سلاح توسط دستان توانمند فرزندان این انقلاب هستیم.
پیری اضافه کرد: هرساله 31شهریورماه نمایانگر اقتدار و پایداری جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا رزمندگان ما در 8سال دفاع مقدس با دستان خالی و با وجود مشکلات حاکم آن دوران بر مملکت اسلامی با رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم در مقابل تمام دنیا به پیروزی رسیدیم.
وی با اشاره به پیروزی در جنگ تحمیلی علیه مستکبران دنیا بیان کرد: این پیروزی زمانی به دست آمد که تنها یک سال و نه ماه از عمر انقلاب اسلامی گذشته بود و نیروهای مسلح هنوز انسجام کامل پیدا نکرده بودند و سپاه نیز به طور کامل شکل نگرفته بود.
این مسئول گفت: دشمنان این مرز و بوم قبل از آغاز جنگ تحمیلی تلاش‌های بسیاری برای نابودی انقلاب اسلامی کردند و زمانی که نتیجه ای از نقشه‌های شوم خود نگرفتند، جنگ علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی آغاز کردند.
وی اذعان کرد: رزمندگان اسلام توانستند با وجود این شرایط سخت و دشوار ضمن جلوگیری از پیشروی دشمن در خاک کشور بعد از 8سال دفاع مقدس کشور را از وجود دشمنان پاکسازی کنند.
فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با اشاره به خلاصه‌ای از عملیات‌های لشکر16زرهی در طول 8سال دفاع مقدس ابراز کرد: 297عملیات در سطح نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که 52عملیات آن به صورت پدافند و 245عملیات آفند است.
پیری با اشاره به عملیات "نصر" ابراز کرد: بعد از گذشت 23ماه از تهاجم رژیم بعث عراق به کشور ایران لشکر 16زرهی قزوین توانست یک عملیات غرور آفرین علیه دشمنان به اجرا درآورند.
وی اضافه کرد: عملیات "نصر" در دوران دفاع مقدس عملیاتی برای مقابله با ماشین جنگی عراق بود که توانست لشکر زرهی عراق را متوقف کند و حضور در این عملیات از افتخارات لشکر 16زرهی قزوین است.
این مسئول اظهار کرد: جنگ تحمیلی دو هزار و 887 روز به طول انجامید که یک هزار روز آن نبرد مستقیم و تن به تن بود و نتیجه این نبرد پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود.
وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند؛" باید به خودکفایی برسیم" ابراز کرد: امید است تا سایر مسئولین نیز با الگوگیری از نیروهای مسلح در سطح فرهنگی نیز مانند نیروهای مسلح رشد کنند تا بتوانیم پوزه دشمنان انقلاب را به خاک بمالیم.
ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان در پایان گفت: از نسل آینده نیز انتظار داریم تا پاسدار خون شهدا باشند و به ایثارگران و جانبازان نیز احترام بگذارند و ارزش این خون‌های ریخته شده را بدانند.

 

 

کردستان

به گزارش کُردتودی، امیر سرتیپ ابوالفضل برزگری فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: : نسل‌های امروز و فردا باید بدانند که بر سر پدرانشان چه آمده و در مقابل ناملایماتی که به آنها در دوران دفاع مقدس تحمیل شده چه کرده‌اند تا عبرتی برای آنان باشد و بدانند که سنت‌های الهی تغییر ناپذیرند.

وی گفت: ملت غیور استان کردستان باید بدانید که دشمن هر روز به دنبال حربه و فریب و تاکتیک جدید هستند و امروز سناریوی شوم دشمن و در راس آن رژیم اشغالگر قدس با استفاده از فضای مجازی به عنوان امنیتی کردن فضای جامعه در دو فاز یکی فار خشونت آمیز و یکی فضای خشونت آمیز با هدف قرار گرفتن مطالبات معیشتی و با بهره گیری از ظرفیت های گروهک های داخلی در حال تکتیک های دشمنان هستند.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح اعلام می دارند که این سربازان خود را به عنوان فداییان مردم می دانند و این لباس را لباس شرف، افتخار و لباس جهاد  می دانند و فرزندان عملیات‌های بدر، خیبر، فتح‌المبین، نصر، رمضان و محرم هستند و اجازه هر گونه تعرض به دشمنان را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس و در مقابله با دشمنان در سال های پس از انقلاب، از خود گذشتگی و رشادت طلبی خود را به جهانیان اثبات کردند.

سرتیپ احمد اسدی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و همرزم شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ادامه اظهار کرد: اگر نیم نگاهی به گذشته و امروز داشته باشیم می بینیم که این امنیت و این آسایش تحت توجهات حضرت حق بوده و با ریختن خون شهدایی بود که در دنیا همه چیز کهنه می شود به جر خون شهید، لذا باید قدر این امنیت را دانست.

وی گفت: شاهد و ناظر زحمات مردم کُرد این دیار بودم و به مدت 8 سال در این دیار خدمت کرده ام و روزها می گذرند و رنگ ها رنگ دیگر می گیرند اما خاطرات دست نخورده باقی می مانند.

اسدی گفت: مرزهای عزیز نظام اسلامی ما را مرزنشینان حفظ می کنند و بر خود می بالیم که آنها سلحشورانی هستندکه از دیر باز قدرت چپ نگریستن به این خطه را نداده اند و بر خود می بالم که در کنار مردم سلحشور و دیندار این منطقه بوده ام.

وی با بیان اینکه اگر رشادت های مردم این خطه نبود شاید به این آسانی به این امنیت نمی رسیدیم، افزود: امنیت، سرفرازی، دلبستگی، وفاداری و خوب بودن این خطه در کمتر جایی شاهد هستیم و این امنیت بدست نمی آمد جز ریختن خون شهدا و رشادت های پیشمرگان مسلمان کُرد.

اسدی با بیان اینکه واژه کرد متبلور با کلمه رشادت است، ادامه داد: کردستان در دوران جنگ رنج های زیادی را متحمل شد اما اندی از وفاداری آن به نظام کاسته نشد.

در این مراسم نیروهای مسلح با گام های آهنین و استوار بار دیگر اقتدار، عزم و اراده خود را در حفظ دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی به نمایش می گذارند.

حضور مردم سنندج مرکز استان کردستان نیز در بلوار آزادگان این شهرستان جلوه دیگر این رژه بود که پیر و جوان، زن و مرد که ساعتی پیش از آغاز برنامه تجمع کرده بودند شکوه و عظمت خاصی به رژه دلاور مردان جمهوری اسلامی بخشیده بود.

در این آیین از خانواده چهار شهید شاخص کردستان شهیدان شریفی نیا،کرم ویسه، حسینی و احمدی فرد با اهدای لوح قدردانی شد.

 

اردبیل

امام جمعه اردبیل در مراسم رژه نیروهای مسلح؛
دفاع مقدس هویت و شناسنامه ملت ایران است/ می‌توانیم از این جنگ اقتصادی عبور کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما،آیت الله سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح استان اردبیل، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با جانفشانی و رشادت های خود در جنگ تحمیلی اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پس از هشت سال جنگ تثبیت کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران در جنگ تحمیلی تنها با رژیم بعثی عراق جنگ نمی کرد، افزود: وقتی ارتش رژیم بعثی عراق جنگ را شروع کرد تنها 12 تیپ داشت اما پس از اتمام جنک تحمیلی با حمایت های انجام شده از طرف دهها کشور قدرتمند جهانی این رژیم  45 تیپ تشکیل داده بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در تاریخ اسلام رژیم بعثی عراق و حامیان آن در جنگ تحمیلی به عنوان یک لکه سیاه ثبت خواهند شد، تصریح کرد: آنهایی که امروز دم از مخالفت با تولید سلاح های شیمایی می زنند در هشت سال دفاع مقدس تامین کننده  سلاح ها و بمبهای شیمیایی بودند که رژیم بعثی عراق بر سر مردم بی گناه ایران ریخت.

وی ادامه داد: : اکنون نیز جنگ ادامه دارد و دشمنان جنگ اقتصادی را مبنای کار قرار داده‌اند، فلذا برای پیروزی در این جنگ نیز نیاز است دولت این جنگ اقتصادی را به فرصت تبدیل کند و بی‌شک با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم از این جنگ اقتصادی نیز عبور کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با بیان اینکه کشور ایران جزو کشورهای امن دنیا است، اظهار داشت: با وجود این که آمریکا از عراق در جنگ بر ضد ایران حمایت کرد و هزینه‌های زیادی را نیز در این جنگ تحمیلی صرف کرد اما بارشادت‌های رزمندگان و شجاعت و ایثارشان ملت ایران به پیروزی بزرگی دست یافت و اکنون نیز در سایه بصیرت مردم و اقتدار نیروهای مسلح نقشه‌های دشمنان  برای ضربه زدن به ایران اسلامی به یاس و ناامیدی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ما هر چه داریم در سایه خون شهدای والامقام به دست آمده و با جان و دل راه شهدای والامقام را ادامه می‌دهیم.

 

چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/جنگ تحمیلی تنها نمونه‌ای از فتنه‌های دشمنان است

به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: سخنان بسیاری درخصوص دفاع مقدس وجود دارد.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را نتیجه درس‌هایی دانست که از قیام عاشورا گرفته شده است و تاکید کرد: از همین‌رو است که دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن این قیام است و با همه قدرت، تلاش می‌کند تا به مردم بقبولاند واقعه عاشورا  ۱۴۰۰ پیش رخ داده و دیگر تمام شده است.

نکونام خاطرنشان کرد: مردم ایران و همه مسلمانان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند، باید پیام عزاداری امام حسین (ع) زنده بماند.

امام جمعه شهرکرد برگزاری اجتماع‌های بزرگ مردمی را تنها راه ارسال پیام حادثه عاشورا و امام حسین (ع) به دنیا عنوان و بیان داشت: خدا را شکر امسال شاهد حضور باشکوه هیئت‌های عزاداری بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۵۹ اشاره و گفت: این جنگ که علیه ایران تحمیل شد فقط یک ورق از مجموعه  فتنه‌هایی است که طی سال‌ها علیه مردم ایران شده است اما بحمدالله نتیجه این دشمنی‌ها باعث شد تا ملت ایران تبدیل به یک امت مقاوم و مستحکم شود.

گزارش تصویری رژه چهارمحال و بختیاری را اینجا مشاهده کنید

 

مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:
دفاع مقدس سند افتخارات امت و حکومت اسلامی است

به گزارش دیار آفتاب؛ در آغازین روز از هفته دفاع مقدس برنامه رژه نیروهای مسلح با حضور مسئولین استانی در اراک برگزار شد.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، روز  شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان در اراک گفت: آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، سندی از افتخارات امت و حکومت اسلامی است، بنابراین باید این روز را گرامی داشت.

وی با تاکید براینکه باید از زوایای سنت الهی به حوادث و رخدادهای تاریخی از صدر اسلام تا به امروز نگریست، اظهار کرد: از این قاعده می توان چهار اصل قانونمندی حوادث، یکسان بودن قوانین حاکم بر تاریخ، نقش انسان در فراز و فرودها و عبرت آموزی از شکست ها و پیروزی ها را استخراج کرد.

کریمی با اشاره بر اینکه رمز پیروزی در دفاع مقدس، نهادینه شده در این اصول بوده است، اظهار کرد: دفاع مقدس برگ زرینی بر سوابق امت اسلامی است زیرا در آن دوران همه اقشار و ملت وظیفه شان را به خوبی انجام دادند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دشمن جنگ اقتصادی را بر علیه ایران ترتیب داده است گفت: همانگونه که استقامت و آزاگی رزمندگان اسلام در ایام دفاع مقدس زمینه پیروزی را فراهم آورده بود می طلبد تا در این دوره نیز با استقامت و اتحاد از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

وی خاطر نشان کرد: در حوادث پیش رو با استفاده و بهرمندی از قاعده سنت الهی دشمنان را شکست خواهیم داد و شاهد افتخار و عزت کشور و امت اسلامی خواهیم بود.

گزارش تصویری رژه استان مرکزی را اینجا مشاهده کنید.

 

گیلان

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛
رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان برگزار شد+تصاویر

به گزارش ۸دی، رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور  یگان های نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در رشت برگزار شد.

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه یگان های نمونه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در رشت برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی از جلوی جایگاه رژه رفتند و توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز این مراسم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات شیرین هشت سال ایستادگی ملت ایران و نیروهای مسلح در مقابل قدرت‌های جهانی بود، اظهار کرد: تمام قدرت‌های سلطه جهانی در دوران دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی با صدام متحد شده بودند قدرت‌هایی که به ظاهر قوی هستند اما باطن آن‌ها پوشالی است.

وی با تاکید بر اینکه به اعتراف تحلیلگران جهانی تمام قدرت‌های سلطه فهمیده‌اند که نمی‌توانند با روش نظامی علیه جمهوری اسلامی اقدام کنند افرود: امروز نبرد با جمهوری اسلامی برای دشمن بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ایستادگی در برابر قدرت‌های سلطه جهانی افتخار می‌کند خاطرنشان کرد: خداوند متعال ترس از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در دل دشمنان انقلاب انداخته است.

وی نیروهای مسلح را پاسبان و نگهبان ارزش‌های الهی دانست و تصریح کرد: امروز هیچ نیروی مسلحی در جهان این ویژگی را ندارد زیرا وظیفه آن‌ها حفاظت از نیروهای عبری، عربی و صهیونیستی است.

گزارش تصویری رژه گیلان را اینجا مشاهده کنید.

 

سیستان و بلوچستان

در رژه 31شهریور ماه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛
دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ عاشورا بود/ توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت ملت ایران است

به نقل از عصرهامون، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح با هدف نمایش اقتدار، توانمندی و نوآوری های صنعت دفاعی و علمی کشورمان با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی، مسئولان ارشد دولتی، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از مردم در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شد.
 
 

توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت در دفاع مقدس بود

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در آیین رژه نیروهای مسلح در زاهدان اظهار کرد: سرمایه ایران اسلامی در عرصه های دفاع ایمان، وحدت، اطاعت از رهبری و وحدت نیروهای مسلح بود که در هشت سال دفاع مقدس عامل پیروزی در مقابل چهل و اندی کشور قدرتمند جهان شدند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای اندیشیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی است، افزود:   هفته دفاع مقدس نشات گرفته از جنگ نابرابر دنیای استکبار علیه ملت ایران اسلامی بود.

آیت الله سلیمانب ادامه داد: بر اساس شواهد بیش از 40 کشور جهان با تمام امکانات از صدام تکریتی در جنگ با انقلاب نوپای جمهوری اسلامی حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی کردند به گونه ای که ایالت متحده آمریکا، جمهوری بلژیک، کویت،آلمان، سویس ، اسپانی، مصر و شوری سابق هر کدام با تمام توان از عراق در جنگ نابرابر صدام علیه ایران حمایت کردند.

وی با بیان اینکه شوروی سابق جزء بزرگترین تامین کننده تسلیحات عراق در جنگ نابرابر با ایران بود و در این راه از هیچ کمکی به صدام دریغ نکرد.، گفت: گورباچف با ارسال نامه ای به سران برخی از کشورهای غربی به آنان اطمینان داد که نمی گذارد عراق در جنگ با ایران شکست بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شوری سابق انواع تانک های پیشرفته و موشک های روز را در اختیار عراق قراد داد تا از این سلاح ها علیه ایران اسلامی استفاده کند، افزود: بریتانیا از جمله کشورهای تجهیز کننده عراق به سلاح های پیشرفته، سلاح های شیمیایی و انواع موشک ها بود؛ همچنین انگلیس انواع سلاح های شیمیایی، تاکتیک های جنگی و امنیتی را در اختیار عراق قرار داد تا صدام انقلاب برخواسته از دل مردم ایران را نابود کند.
 

دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود

سرتیپ امیر خدامراد سرگزی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی استان سیستان وبلوچستان هم در این مراسم اظهار کرد: هر آنچه در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم شهادت، شجاعت، مقاومت، صبر و استقامت، از خودگذشتگی، مظلومیت،آزادگی و ایستادگی همه نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

وی با بیان اینکه 31 شهریور ماه همه ساله روزی تاریخی و فراموش نشدنی برای ملت ایران است، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی هیچ کشوری از ما دفاع نکرد  و۴۳کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ما جنگ کردند اما مردم ما از هر قوم و قبیله‌ای با توجه به کمبودها و تحریم‌ها ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدیم.
 
وحدت و انسجام ملت ایران عاملی موثر در شکست توطئه های دشمنان است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی استان با بیان اینکه دفاع واقعی توسط مردم انجام شد، افزود: ۷۰ درصد هزینه دفاع مقدس را مردم پرداخت کردند؛ دشمن نمی خواست مردم ما ایستادگی کنند زیرا شهرهای ما را بمباران کرد و زیرساخت ها و بیمارستان ها را مورد هدف قرار دادند اما با این وجود مردم نجیب، قدردان و فخیم کشور در این مدت کوچک‌ترین اعتراضی نکردند به گونه ای که می توان گفت این ملت در طول تاریخ مثال زدنی هستند.

امیر سرگزی ادامه داد: ملت ایران از جان و مال خود برای استقلال و تمامیت ایران هزینه کرد و امروز هم به لطف الهی با بصیرت و وحدتی که در کشور حاکم است توانسته اند اهداف و دسیسه دشمنان را رصد کرده و در مقابل آن ایستادگی کنند.
 
 

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان زهک برگزار شد

در این مراسم رضا لطیفی جانشین فرمانده سپاه سلمان استان در امور اقشار بسیج گفت: دفاع مقدس، باعث شد تا ایران اسلامی به اقتدار و عظمتی که امروز دارد برسد و این موضوع مرهون زحمات و رشادت های شهداء و همه کسانی است که در این راه فداکاری کرده اند.

وی افزود: جنگ تحمیلی یک جنگ کاملا یک طرفه بود که در یک طرف کل جهان و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران قرار داشت، ما امروز به این پیروزی که جهان را به زانو درآورد به خود می بالیم.

جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار بسیج خاطرنشان کرد: رمز پیروزی در دفاع مقدس، اطاعت از کلام خدا، و وحدت کلمه بود، همان رمزهایی که امروز نیز می تواند در جنگ اقتصادی به کمک رزمندگان اسلام آید.

سرهنگ لطیفی تصریح کرد: دفاع مقدس ، درس های زیادی دارد، و نمی توان آن را در طول سال ها فراخواند، رزمندگان دفاع مقدس از جمله کسانی هستند که طعم انواع دردها از جمله ، اسارت، مجروحی و جانبازی و در نهایت شهادت نزدیکان خود را چشیده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه همه ی ما این است تا درس هایی که از دفاع مقدس از رزمندگان اسلام به یادگار مانده است، را بیاموزیم و در صحنه های حساس زندگی به کار گیریم.
 

استکبار از استقلال ما هراس دارد

حجت الاسلام کیخا امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم با تاکید بر لزوم بیان حقایق دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه، اظهار کرد: لازم است تا جوانان و نوجوانان ما بدانند که چه خون هایی برای این انقلاب ریخته شده و چه امانت سنگینی به آنان سپرده شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت اراده و ایمان جوانان خود توانست هشت سال در برابر دنیای استکبار ایستادگی کرده و اینک نیز به یکی از قدرتهای برتر جهان تبدیل شود.

کیخا با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران موجب هراس دشمنان شده است، بیان کرد: همه می دانند که ما اهل جنگ طلبی نیستیم اما همین که ایران با تکیه بر دانش داخلی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و دیگر چون گذشته زیردست استکبار نیست باعث خشم و هراس آنان شده است.

وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی امنیت دیگر کشورهای منطقه رانیز تامین می کند که این جای بسی افتخار دارد.

وی در ادامه با تقدیر از رشادت ها و ایثارگری شهدا، جانبازان و خانواده ایثارگران، تصریح کرد: هرچه داریم از این عزیزان است و بی شک همین فرهنگ شهادت طلبی و ایثار موجب سربلندی ایران اسلامی شده است.

 
رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی(ره) مهم ترین عامل در جنگ تحمیلی بود

عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم رژه سراوان با اشاره به اینکه راه شهدا و صبر و بردباری شهدا، ایثارگران و جانبازان ادامه دارد، گفت: زمانی جنگ به کشور تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و جهان به دو بلوک بزرگ شرق و غرب تقسیم شده بود و ابر قدرت ها جهان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار هراس داشتند.

وی افزود: ابر قدرت شرق و غرب به دنبال کشوری بودند که برای جنگ با ایران دارای انگیزه باشد و عراق که در بلوک شرق قرار گرفته بود به دلیل اینکه عقده بزرگی به اعراب را داشت برای آنها بهترین گزینه بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان ادامه داد: دشمن به دلیل وجود مشکلات سیاسی، نظامی و اجتماعی فکر می کرد در ۱۵ روز می تواند ایران را اشغال کند اما با تدابیر و مدیریت حضرت امام خمینی (ره) و ایجاد اتحاد و همبستگی میان نیروهای نظامی، مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

فقیری هدف از حمله به ایران را سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران دانست چرا که از لحاظ ایدئولوژیک، سیاسی و تمدن بر مرتجعین خطرناک محسوب می شد.

وی تجزیه خوزستان و الحاق آن به عراق، لغو قرارداد ۱۹۷۵، اشغال سواحل شمال ایران، تصاحب جزایر سه گانه و کسب رهبری جهان عرب را از دیگر اهداف جنگ علیه ایران برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان، رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی (ره)، انسجام بین نیروهای نظامی و انتظامی، وحدت و همراهی مردم، خروج ترس، رعب و وحشت از میان مردم، ولایت پذیر، نقش مردم در پشتیبانی از ولایت، ابتکار و خلاقیت در جنگ تحمیلی، همبستگی ملی و تحقیر کردن صدام از جمله عوامل پیروزی در دفاع مقدس عنوان و خاطر نشان کرد: باید عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی را میان جوانان تقویت کنیم چرا که صدام به عنوان نماینده کفر و ایران به عنوان نماینده اسلام در جهان معرفی شد.

فقیری خاطر نشان کرد: امروز دشمن جرعت ندارد از لحاظ نظامی با ایران مقابله کنند اما در این برهه از زمان جنگ دشمن چهره جدید به خود گرفته و جنگ بی قاعده را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

وی جنگ اقتصادی و بزرگ نمایی مشکلات بومی را از جمله هدف های دشمن در راستای ناامید کردن مردم ایران بیان کرد و یادآور شد: ۳۰ درصد مشکلات امروزه مربوط به تحریم می شود اما ۷۰ درصد دیگر مربوط به سوء تدبیر مسئولین است که باید با از خودگذشتگی و مردم داری برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

 

قم

فرمانده سپاه قم:
امروز برخی ها به توانمندی و استعداد داخلی بی اعتماد هستند

به گزارش قم فردا، سردار غلامرضا احمدی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این دوران یک مقطع درخشان در تاریخ است که موتور محرکه ای همچون استفاده از انگیزه‌های عاشورایی داشت.

وی ادامه داد: شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی برای اطاعت از فرمان امام خمینی(ره) همه چیز خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و جبهه اطاعت از ولی فقیه در برابر تجاوز تجاوزگران به سرکردگی آمریکا و عملگی صدام و شیوخ منطقه در دوران دفاع مقدس به وجود آمد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری ما توانستیم است، گفت: برخی می‌خواهند القاء کنند که کشور به بن بست رسیده است که این گونه نیست. هفته دفاع مقدس یادگار امام خمینی(ره)، شهید زین الدین ، شهید حسن باقری است .

وی اضافه کرد: این هفته یادگار اعتماد امام خمینی(ره) به جوانان می باشد که جوانانی با میانگین سنی 25 سال فرماندهی لشکر های نظامی را برعهده داشتند.

احمدی با اشاره به اینکه اولین تحریم آمریکا علیه ایران از سال 58 شروع شده است، بیان داشت: چند روز پیش هم رئیس جمهور آمریکا بازهم این تحریم ها را امضا کرد؛ ما جنگ را با تحریم از سر گذراندیم.

وی افزود: امروز چه شده است که برخی به توانمندی ها و استعداد های داخلی بی اعتماد شده و از دشمن قطع امید نمی کنند.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه  مدیریت صحنه جنگ تحمیلی با آمریکا بود و این کشور به صدام برای مقابله با ایران امکانات داد، خاطرنشان کرد: اکنون مرزهای ما برای درگیری با جبهه استکبار به دو هزار کیلومتری خرمشهر رسیده است.

وی ادامه داد: امروز پیروزی مردم لبنان، عراق، سوریه و انشالله یمن به دلیل موتور محرکه  اندیشه های امام خمینی(ره) و حرکت شهیدان می باشدو همه این موضوع را می دانند و آمریکا بهتر از همه می داند.

احمدی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سال گذشته 500 نفر از پژوهشگران خود را به اربعین فرستاد،گفت: نتیجه این پژوهش‌ها این بود که اگر آمریکا فکری برای این راهپیمایی نکند، شیشه عمرش شکسته می‌شود و راهپیمایی اربعین صحنه قدرت شیعیان است که این به برکت اسلام و اهلبیت(ع) می باشد.

وی افزود: انشالله به زودی هم ازاین جنگ اقتصادی با سربلندی خواهیم گذشت.

 

قم

آیت‌الله سعیدی:
سازشکاران و مخالفان اقتدار نظامی ایران در جبهه یزیدی هستند

به گزارش قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با اشاره به اینکه این رژه و رزمایشی که امروز در کشور اجرا می شود جلوه ای انتظار فرج حضرت مهدی(عج) است، اظهار داشت: امت ما امت منتظر، امتی دارای میراثی بزرگ همچون عاشوراست پس این مراسم ها در کشور ما یک عبادت است.

وی ادامه داد:در عصر غیبت هم باید برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا ‌کنیم و هم با تقویت نظامی خودمان، دشمنان را در هراس بیاندازیم و کاری ‌کنیم که فکر ضربه زدن به نظام اسلامی را از سر بیرون کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رزمایش های امروز جهت آمادگی مومنان برای زمان ظهور امام زمان(عج) و تنها نماندن ایشان است، گفت: عزاداری های مومنان نشان می دهد که اگر این امت در روز عاشورا حضور داشت نمی گذاشت امام حسین(ع) و اهلبیت او این گونه مظلوم باشد.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) در جهان دو جبهه حق و باطل را به نمایش گذاشت و خط سومی در کار نبود، آن‌هایی که در اندیشه خط سازش و خط سکوت هستند، بدانند که در جبهه یزیدی حرکت می‌کنند، جبهه حسینی با اطمینان به یاری حجت خدا می‌رود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه کسانی که با اقتدار نظامی ایران مخالفت می‌کنند، در صف یزید هستند، خاطرنشان کرد: امروز که دنیا اقتدار کشورمان را می‌بیند و آرزوی ملاقات با ما را دارد اما نه مدیران کشورمان چنین اجازه ای دارند و نه مردم به آن‌ها چنین اجازه ای می‌دهند و این آرزو را به دل ترامپ می گذارند.

وی افزود: قدر اقتدار کشورمان را می‌دانیم و در برابر دشمن با اقتدار ایستادیم و به جبهه مقاومت که در مقابل دشمن ایستاده است درود می فرستیم و در کنار آنها هستیم و مرزهای مقاومت را تا ظهور حضرت مهدی(عج) گسترش خواهیم داد.

 

خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
شاخصه اصلی جمهوری اسلامی استقلال است/ باید از واقعه عاشورا درس گرفت

به گزارش خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی، اظهار کرد: افتخار بزرگ نیروهای مسلح ایران نسبت به نیروهای مسلح دیگر کشورها برخورداری از ایمان است که به صورت هدفمند از آرمانهای ایمانی و جامعه ایمانی خود دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها به دلیل عدم استقلال و آرمان، نیروهای مسلح آنان مجری برنامه های ظالمانه هستند، بیان کرد: ذلت بعضی از کشورها نیز به خاطر عدم استقلال بوده و اینکه برخی از کشورها می‌گویند اینها گاو شیر ده م اهستند و تا شیر می‌دهند انها را می‌دوشیم و بعد سر می‌بریم و به این صورت است که نیروهای مسلح آنها مجری قوانین ظلم و بیگانگان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در گذشته تاریخ نیز آثار شوم سلطه بیگانگان و ظلم وجود داشته واقعه عاشورا نیز نمونه ای از ظلم و ستم بوده است.

آیت الله عبادی گفت: قدرت نفوذ بیگانه آن قدر تاثیر دارد که اگر نسبت به آن آگاه نباشیم و تحت تاثیر نفوذ قرار گیریم باعث قتل عام خواهد شد همانگونه که واقعه کربلا در نتیجه نفوذ بیگانگان باعث قتل عام اصحاب امام حسین(ع) و خود این امام همام شد.

وی با بیان اینکه امروز شاخصه اصلی جمهوری اسلامی استقلال است، اظهار کرد: استکبار جهانی نیز استقلال ما را برنمی‌تابد و بعد از ۴۰ سال به وعده‌های چند ماهه اکتفا می‌کند وعده‌هایی که عملی نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن با مکر و حیله با ایجاد جنگ‌های روانی و اهرم‌های اقتصادی می‌خواهد استقلال ما را از ما بگیرد اما باید این را بداند که در این صحنه ناکام خواهد ماند و مردم ما از مکر و حیله دشمن سرافراز بیرون خواهند آمد.

آیت الله عبادی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد مشکلات ما را که قابل حل است به عنوان لاینحل جلوه دهد در این شرایط وظیفه مردم این است که نسبت به مکر و حیله دشمن بصیرت داشته و آگاه باشند که تحت تاثیر تفکرات شوم آنها قرار نگیرند.

وی خاطر نشان کرد: جاهایی که در تاریخ از مردم ساده لوحی دیده شد دچار ضرر و زیان شدیم امروز نیز با مکر و حیله دشمن مواجه ایم که باید بیدار و آگاه باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن می‌داند که از عهده قدرت دفاعی و نظامی ما بر نمی‌آید اما با مکر و حیله روی برخی از افراد ضعیف النفس تاثیر می‌گذارد.

آیت الله عبادی تصریح کرد: ما باید از واقعه عاشورا درس بگیریم و با هوشیاری در همه صحنه‌ها مراقب دشمن باشیم.

امیر علی اکبر عباسی تجدد فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: مقاومت مردم ما در هشت سال دفاع مقدس نشان از قدرت کشور ایران است.

وی افزود: افتخارات دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است نه قشر خاصی چرا که همه مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) از جان و دل مایه گذاشته و از این کشور دفاع کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون با وجود رهبر مدبر و آگاه و هوشیاری نیروهای مسلح احدی جرأت جسارت به کشور ایران را ندارد.

عباسی تجدد گفت: هم اکنون نیز مردم ایران با رهنمود های رهبر فرزانه که الگوی استکبار ستیزی در عالم است از خطرات بیرون آمده و خواهیم آمد.

 

لرستان

امام جمعه بروجرد:
ایمان رمز پیروزی رزمندگان دفاع مقدس است

به گزارش سفیر افلاک حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد در مراسم رژه هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادتها و ایثارگری مردم و نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: خدا رسول(ص)  و یاران او را با چند ویژگی توصیف می کند که پیغمبر(ص) و کسانی که پیروان او هستند در برابر کفار بسیار مستحکم هستند و در برابر دشمن نباید کوتاه نمی آیند.

به گفته وی در مکتب ما اینگونه است که اگر کسی کمک می خواهد و  نیاز دارد باید کمک لازم صورت گیرد  و این مکتبی است که باید از مستضعف دفاع کرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: کسی که با خدا ارتباط قوی دارد خداوند به این فرد اعتماد به نفس و روحیه می دهد به طوری که از این اعتقاد و اعتماد نفس، دشمن هراسان است و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با همین روحیه دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

وی بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی سلاح ما ناچیز بود اما چندین کشور صدام را برای جنگ با ما تجهیز کرده بودند  ولی رزمندگان ایران اسلامی با اعتقاد و توکل بر خدا  به پیروزی رسیدند.

به گفته وی رزمندگان ما اطلاعت از رهبری را واجب می دانستند و در حصر آبادان با اراده مصمم حصر آبادان را شکستند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: افرادی که ارتباط قوی با خدا دارند دست به سوی بیگانه دراز نمی کنند و به هیچ قدرتی جز قدرت پروردگار تکیه نمی کنند و همین باعث پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس شد.

وی اضافه کرد: دشمن ناجوانمردانه از هر شیوه ای استفاده می کند تا به خیال خود ما را از درون تهی کند اما ساده لوحان فریب تبلیغات رسانه های بیگانه را نخورند و آنها را باور نکنند چرا که این انقلاب، انقلاب الهی است و همیشه پابرجاست تا این پرچم به دست صاحب اصلی آن برسد.

گزارش تصویری این رزمایش را اینجا مشاهده کنید.

 

 

سمنان

مراسم رژه نیروهای مسلح استان در سمنان برگزار شد

به گزارش سایت مرآت، در این مراسم که صبح امروز در بلوار شهید نوروزی سمنان برگزار شد، چاوشی استاندار سمنان، همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سردار قاسمی فرمانده انتظامی استان، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه قائم استان و جمعی دیگر از مقامات ارشد استان سمنان حضور داشتند.

استاندار سمنان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ و ارتقای نیروی بازدارنگی در برابر تهدیدات دشمنان است.

سید شهاب‌الدین چاوشی با یادآوری مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی در طول دفاع مقدس افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا آماده دفاع از میهن عزیزمان هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اسلامی در بین جوانان گفت: به برکت اهل بیت عصمت و طهارت، این توطئه دشمنان نیز با شکست مواجه خواهد شد.  

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم، یگان‌های منتخب پیاده و موتوری بسیج، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی استان سمنان با رژه از مقابل جایگاه، توان دفاعی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

 

فارس

برگزاری رژه «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» در شیراز

 

به گزارش شیرازه، صبح امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور یگان های پیاده، زرهی و موتوری در مقابل پادگان زرهی شیراز با عنوان «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» با میزبانی ارتش برگزار شد.
 
در این مراسم ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر استان فارس به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در این هفته یک هزار و 486 برنامه در سطح رده‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج و نواحی و محلات فارس اجرا خواهد شد که از این تعداد 599 عنوان برنامه اصلی و 887 برنامه عمومی خواهد بود.
وی همچنین از شبیه‌سازی عملیات والفجر 8 یا عملیات فاو، در شهرستان فسا سخن گفت و ادامه داد: از آنجا که شهید مرتضی جاویدی که در این عملیات نقش مؤثری ایفا کرده است از اهالی فساست، این شهر برای بازسازی عملیات برگزیده شده است.
 
استاندار فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان در ابتدای انقلاب تلاش داشتند تا جلو رشد و شکوفایی این انقلاب مردمی را بگیرند به علت این دشمنی اشاره کرد و گفت:علت این دشمنی این بود که قرائت و پیام جمهوری اسلامی با قرائت دنیای استکبار متفاوت بود و در مقطعی که کشورها یا می باست در جبهه غرب قرار می گرفتند و یا در جبهه شرق، جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی و شعار استقلال و آزادی سر داد.
 
تبادار با بیان اینکه دشمنان انقلاب وقتی که منافع خود را در خطر دیدند برای دفاع از منافعشان دور هم جمع شدند تا جلو گسترش و فراگیر شدن این قرائت جدید را بگیرند گفت: ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با توکل بر خدا و تحت فرمان و رهبری امام راحل با الگو پذیری از مکتب امام حسین (ع) در مقابل دشمنان ایستادند.
 
استاندار فارس گفت: امروز نیز دشمن یک جنگ روانی و مسائل و مشکلات بزرگ و فراگیری را برای ملت ایران تدارک دیده اما همانگونه که در جنگ هشت سال پاسخ توطئه های خود را دریافت کرد امروز نیز مردم ما تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هماهنگی همه گروه ها و سلایق از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد و کشور این گردنه سخت را نیز پست سر خواهد گذاشت.
 
تبادار افزود: رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله با ایثار و از جان گذشتگی زمینه ساز امنیت امروز کشور شدند تا امروز ما در سایه این امنیت و آرامش که توسط نیروهای مسلح کشورمان تقویت شده و تداوم یافته بتوانیم در زمینه رفع مشکلات مردم گام برداریم و تلاش کنیم.
 
در این مراسم نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با آمادگی و اقتدار خود، عزت، سربلندی و عظمت ایران اسلامی را در تاریخ ماندگار کردند.
 
آیت الله لطف الله دژکام افزود: در تاریخ اسلام همواره شاهد حضور افرادی به عنوان پرچمدار مبارزه با کفر و نفاق بوده ایم و امروز نیز نیروهای مسلح و جان برکف نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان پرچمداران این مبارزه هستند.
 
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ و با ارزش است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم.
 
امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی افزود: دفاع مقدس درس عبرتی برای کسانی است که فکر می کنند می توانند به ایران اسلامی آسیب وارد کنند.
 
وی ادامه داد: در آن مقطع دشمنان سعی داشتند که با برافروختن آتش جنگ، شعله های انقلاب نوپای اسلامی را در کشورمان خاموش کنند اما غافل بودند که در این کشور فرهنگ ظلم ستیزی شعله ور است.

در حال به روز رسانی....

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان