آخرین اخبار

16. مهر 1397 - 12:01   |   کد مطلب: 34617
رئیس سازمان میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری گفت: جذب گردشگر در کشور در 6 ماه نخست سال جار 51 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  رودآور؛ « علی اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری در نهمین همایش مبل، منبت و فرش دستباف تویسرکان گفت : جذب گردشگر در کشور در 6 ماه نخست امسال 51 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کشورمان در بین  10 کشور جهان در حوزه گردشگری قرار دارد، اظهار کرد: فعالیت های گردشگری ما در سه بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نمایان شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعلام اینکه در حدود یک میلیون اثر تاریخی و فرهنگی در ایران است، افزود: در این میان  34 هزار اثر تاریخی و فرهنگی به عنوان آثار ملی و 23 اثر به عنوان آثار جهانی ثبت شده است.

مونسان از صنعت گردشگری به عنوان ایجاد کننده شغل در دنیا یاد کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که تعداد گردشگران در دنیا به یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر رسیده است، تصریح کرد: به ازای هر 10 شغل در دنیا یک شغل مربوط به چرخه گردشگری است.

وی در ادامه به برگزاری دو رویداد بزرگ گردشگری در همدان پرداخت و اظهار کرد: رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 با حضور معاون اول رئیس جمهور که انجام شد و  همچنین چهلمین اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری قرار است به زودی در همدان برگزار شود که می توانند زمینه معرفی کشورمان را به دیگر کشورها حتی با وجود ایرانی هراسی توسط دشمنان فراهم سازد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری از در دست اجرا بودن 23 پروژه زیرساختی گردشگری با حجم 570 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: وجود غار علیصدر، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و حتی مبل و منبت تویسرکان از جمله ظرفیت های اصلی حوزه گردشگری استان همدان است.

مونسان همچنین در ادامه با اعلام اینکه 67 اثر تاریخی تویسرکان ثبت ملی شده است، افزود:  وجود آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) می تواند از مهمترین اماکن گردشگری مذهبی این شهرستان برای جذب گردشگر محسوب شود.

به گزارش رودآور، در این همایش تمبر یادبود همایش گردو و مبل و منبت تویسرکان رونمایی شد.
16 تا 20 مهر ماه جاری #تویسرکان، پایتخت طلای سبز ایران، میزبان جشنواره گردو، منبت و فرش است.
زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان