آخرین اخبار

18. مهر 1397 - 1:23   |   کد مطلب: 34626
رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص) با بیان اینکه وقتی شهیدهمدانی طرح باغ‌موزه دفاع مقدس را ارائه کرد هیچ ردیف مالی و برنامه‌ای برای آن در کشور وجود نداشت، گفت: این طرح با پشتکار و تدبیر شهید و در یک فرایند کاملاً ابتکاری ارائه شد و مورد استقبال مسؤولان استان قرار گرفت.

به گزارش رودآور؛ جعفر زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گرمیداشت نام و یاد سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی اظهار کرد: شهید همدانی معتقد بود که بعد از پایان جنگ تحمیلی باید نسبت به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش بی‌وقفه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس از نظر شهید همدانی مقدس‌ترین جنگ در تاریخ کشور به حساب می‌آید، افزود: او معتقد بود باید برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رزمندگانی که فضای جنگ را از نزدیک درک کردند به میدان بیایند و در این راه تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

شهید همدانی به دنبال ارائه سند افتخار آمیز برای نسل آینده بود

جانشین قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(ص) با بیان اینکه زمانی که اجرای طرح باغ‌موزه دفاع مقدس همدان توسط سردارهمدانی مطرح شد در کشور تنها یک باغ‌موزه وجود داشت، گفت: ایشان معتقد بود زمانی که می‌خواهیم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود کنیم باید یک سند افتخار را برای مخاطبان و نسل‌های آینده ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شهید همدانی معتقد بود دفاع مقدس ما یک سند افتخار برای آیندگان است، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های کلان به آن توجه شد، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس بود که ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس همدان نیز در همین راستا قرار داشت.

زمردیان با بیان اینکه زمانی که شهیدهمدانی طرح باغ موزه دفاع مقدس همدان را ارائه کرد هیچ ردیف مالی و برنامه‌ای برای آن در کشور وجود نداشت، عنوان کرد: این طرح مهم با پشتکار و تدبیر شهید همدانی و در یک فرایند کاملاً ابتکاری ارائه شد و به فضل الهی مورد استقبال مسؤولان استانی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه احدث باغ‌موزه دفاع مقدس همدان در یک حرکت جهادی صورت گرفت و امروز این حرکت الگو و سرمشق برای سایر استان‌ها شده است، گفت: باغ موزه دفاع مقدس یادگاری ارزشمند است که از شهید همدانی باقی مانده است.

شهید همدانی برای بچه‌های رزمنده حکم پدر را داشت

جانشین قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(ص) با بیان اینکه شهید همدانی برای ما بچه‌های رزمنده حکم پدر را داشت، افزود: هر چه زمان رو به جلو می‌رود تمام نکات و دغدغه‌های حاج حسین را که برای فرهنگ و اجتماع داشت با گوشت و پوست احساس می‌کنم.

وی با بیان اینکه هنوز هم احساس من نسبت به شهیدهمدانی همان حس پدرانه است، یادآور شد: انسان وقتی بزرگتر می‌شود و عزیز خود را از دست می‌دهد اما هنوز آن جایگاه و احترام در خانواده محفوظ است که جایگاه شهید همدانی برای من و سایرین اینگونه است.

زمردیان با بیان اینکه دو سال است که از وجود مادی پدر عزیزمان حاج حسین بی‌بهره هستیم، خاطرنشان کرد: البته همچنان روح و جایگاه این شهید بر ما جاری و ساری است و نام و یادش تا همیشه تاریخ زنده و پابرجاست و از آن بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان