آخرین اخبار

19. مهر 1397 - 1:33   |   کد مطلب: 34628
«حیف بود سردار همدانی شهید نشود»...
عیار بصیرت‌
سردار شهید حاج حسین همدانی آنچنان در تشخیص راه صحیح و دریافت بصیرت پیشرو بود که امروز به عنوان معیار و ملاکی برای سنجش بصیرت تبدیل شده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی حسین همدانی شهید نشد، برای همه جای سؤال داشت، حتما در درون خودش نیز با خدای خود راز و نیاز می‌کرد و این پرسش را با خدایش مطرح می‌ساخت. رفقایی چون حاج ستار همدانی و شهبازی، چیت‌سازیان و مجیدی رفته بودند و او مانده بود، نمی‌دانیم چه مدتی با این سؤال کلنجار می‌رفته است اما حتما به این نتیجه رسید که مأموریتی دیگر دارد، باید از روزهای دفاع و هم رزمان سفرکرده‌اش بگوید و کارهای نیمه‌تمامی را به اتمام برساند و البته کارهایی را شروع کند. او تقدیر و مأموریتی که پروردگار برایش در نظر گرفته بود را درک کرد و همان شد نشانه بصیرتش که در آخر شهره عام و خاص شد و یک معیار برای شناسایی بابصیرت‌ها، کسی که از امتحانی سخت سربلند بیرون آمد.

تمام کردن کار  داعش توانایی او را می‌طلبید پس بدون اندک‌وقفه‌ای ندای ولی فقیه را لبیک گفت و به میدان رفت و وظیفه‌اش را انجام داد. حالا باید پاداشش را بگیرد و شهید شود و خداوند همانطور که وعده داده بود، هیچ عملکردی را بدون پاداش قرار نمی‌دهد، او به مقام والای شهادت رسید، راستش همه می‌گفتند «حیف بود سردار همدانی شهید نشود».

شهید همدان بر عهد خود باقی ماند

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به خدمات بسیار شهید همدانی به اسلام اظهار کرد: مومنان اگر با خداوند عهد ببندند صادقانه بر عهد خود می‌مانند و همواره در پیشگاه الهی گام برمی‌دارند که شهیدهمدانی یکی از این افراد بود.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی افزود: شهید حاج حسین همدانی از اول تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلام و انقلاب به پیروی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پای کار بود و مجاهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید شیوه زندگی این عزیزان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی و استان همدان برای این شهید بزرگوار در تشییع پیکر و بزرگداشت سالگرد آن سنگ تمام گذاشتند که این کمترین کاری بود که می‌شد انجام دهیم.

بصیرت ویژگی بارز شهید همدانی

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این انسان بزرگ بصیرت و آشنایی با شرایط انجام وظیفه و پیروی از رهبر انقلاب و امام راحل بود.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت به این معناست که انسان وظیفه امروز خود را در راه خدا و اسلام درک کند و اطاعت ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و در مقام عمل به آن وفادار بماند.

موسوی‌اصفهانی گفت: سردار همدانی در هشت سال دفاع مقدس تا پای جان از هیچ خدمتی برای اسلام فروگذار نبود و مطیع و فرمانبر ولی فقیه خود بود.

وی اظهار کرد: زمان بعد از امام و دفاع از حریم زینب کبری نیز با توجه به بصیرتی که یافته بود، به انجام وظیفه‌ای پرداخت که برای خودش قائل بود و در نتیجه شهادت را پاداش گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان افزود: سردار همدانی تشخیص داد که در بیرون مرزها نیز باید جهاد کند و در این عرصه جانانه وارد عرصه شد و در نهایت پاداشش را گرفت.

وی تصریح کرد: همه ما به ویژه جوانان ایران اسلامی باید از سبک زندگی و رفتار سردار همدانی درس بگیریم و ببینیم در مدت عمر پربرکت خود چگونه رفتار کردند و ما نیز چنین کنیم.

موسوی‌اصفهانی ادامه داد: باید سالگرد شهادت این بزرگوارانه را بهانه‌ای برای تجلیل از آنان برای تلنگر به خودمان قرار دهیم که خوشبختانه این مهم در سطح کشور به ویژه در همدان محقق شده است.

سردار همدانی از بعثی، تکفیری و منافق و فتنه‌گر زخم خورد

نائب رئیس مجمع طلاب و روحانیون قم نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: مطالعه زندگی سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی سراسر نور، هدایت و معنویت برای انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی‌ افزود: سردار شهید همدانی شخصیتی شجاع، دلیر و مطیع محض ولایت فقیه است و همواره در این مسیر حرکت کرد.

وی با بیان اینکه هیچ فردی به خاطر ندارد که نخستین داوطلب برای حضور در یک منطقه برای ضربه زدن به دشمن سردار همدانی نباشد، تصریح کرد: ایشان علاوه بر اینکه مردی دلیر و شجاع بود، اما در برخورد با فقرا و نیازمندان دل‌رحم و پیشگام بود.

نائب رئیس مجمع طلاب و روحانیون قم با اشاره به اینکه سردارهمدانی هم در مبارزه با دشمنان بعثی، تکفیری، منافقین و فتنه‌گران سرآمد، مثال زدنی و بی‌بدیل است، ادامه داد: او با مثلث شوم نفاق، کفر و شرک جنگید و نام خود را در زمره یاران امام و رهبری در دفتر ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت بابصیرتی مثل ایشان در دوران فتنه‌گری منافقین داخلی از محیط برگزاری یادمان و کنگره شهدا به عنوان یک تریبون به دفاع از ولایت فقیه، نظام اسلامی و وحدت ایران اسلامی پرداخت و مردم را هوشیار کرد.

رضوی‌ گفت: بصیرت سردار همدانی بود که توانست در روز وطن‌فروشی فتنه‌گران، نیروها را منسجم کند به طوری که خود تا دل دشمنان پیش رفت و مجروح شد.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی هم از حزب بعث زخم خورد هم از داعش و منافقین داخلی، اظهار کرد: او علی‌وار از زمان شکل‌گیری و به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی وارد صحنه شد و تا آخرین لحظه میراث شهدا را نگهبانی و اهداف نظام و رهبری را دنبال کرد.

نائب رئیس مجمع طلاب و روحانیون قم تأکید کرد: باید زندگی سردار همدانی به عنوان یک فیلم فاخر ساخته و پرداخته شود و تمام زوایای زندگی ایشان برای مردم نشان داده شود.

وی افزود: سردار همدانی با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه، موسسه خیریه، ساماندهی حاشیه‌نشینان شهر شبانه‌روز در تلاش بود و با برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌ها بصیرتی دیدگاه‌های رهبری انقلاب را به جوانان و جامعه منتقل می‌کرد.

رضوی‌ با اشاره به اینکه شهید همدانی مرد خدا بود، تصریح کرد: امروز او هم به جمع بزرگانی چون همت، باکری، چمران و حسین بروجردی و سایر شهدایی که شهید همدانی با آنها انس و رفاقت داشت، پیوسته است.

وی ادامه داد: اگر از شهر همدان نمادهایی چون الوند، بوعلی، باباطاهر، میدان امام و شیرسنگی وجود دارد و در معنویت نام‌هایی چون آخوند ملاعلی معصومی همدانی و آیت‌الله بهاری می‌درخشد، نام سردار همدانی نیز در عرصه مجاهدت و جانفشانی در اوج است.

نائب رئیس مجمع طلاب و روحانیون قم خاطرنشان کرد: سردار همدانی نیز مانند سایر شاگردان مکتب امام مانند شهید چیت‌سازیان، ترک، بهادربیگی‌ها، حجازی‌ها و ... در کلاس مجاهدت بالاترین امتیاز را کسب کردند.

وی گفت: سالگرد شهادت شهید همدانی بهترین فرصت است که یاران امام و رهبری در حلقه یادبود او سخن بگویند و از ارزش‌هایی دم بزنند که او خود را فدای آن‌ها کرد.

رضوی‌ با اشاره به اینکه زنده نگاه داشتن یاد او در امتداد حمایت از انقلاب و  پشتیبانی از نظام اسلامی است، اظهار کرد: امروز نام ابووهب زمینه جذب جوانان برومند در عالم شده است که در پاکستان، ترکیه، عراق، سوریه، یمن و نقاط دیگر به یادش سالگرد برگزارمی‌کنند.

وی افزود: تقدیر از تشییع پیکر شهید همدانی در زادگاهش  توسط مقام معظم رهبری بیان‌کننده مقام والای این شهید است که همچنان مردم همدان هر ساله به مناسبت سالروز شهادتش مراسمی گسترده را با تمام توان برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان