آخرین اخبار

22. مهر 1397 - 6:47   |   کد مطلب: 34638
ترامپ بار دیگر نشان داده است که به سعودی‌ها فقط به چشم گاوهای شیرده نگاه می‌کند و گفته است توقف فروش سلاح به عربستان به ضرر آمریکاست و لازم نیست به‌خاطر قتل یک نفر از میلیون‌ها دلار سعودی چشم پوشید!

 

به گزارش رودآور به نقل از آناج: پرونده‌‌ی مرموز قتل خاشقچی ظاهرا قرار است برای ولیعهد بلند پرواز و سنگدل سعودی‌ها بسیار گران تمام شود. بعد از اعلام کشته شدن برادر و همسر برادر جمال خاشقچی که آنها هم بطرز وحشیانه‌ای سلّاخی شده بودند این بار هاکان کاکیل، سفیر ترکیه در لبنان گفته است محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پنج میلیارد دلار پیشنهاد کرده است تا پرونده جمال خاشقجی برای همیشه بسته شود.

امروز ولی ترکیه با انتشار اطلاعات جدیدی از قتل خاشقچی در واقع دست ردّ به سینه‌ی بن سلمان زده است. رسانه‌های ترک به نقل از منابع امنیتی اعلام کرده‌اند فایل‌‌هایی در دست دارند که نشان می‌دهد خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری شکنجه شده و بعد به قتل رسیده است. این منابع مدعی هستند که فایل‌‌هایی از کنسولگری عربستان دراستانبول در دست دارند که صدای خاشقچی و مردانی را که وی را بازجویی و شکنجه می‌کنند را ضبط کرده است.

واشنگتن پست مدعی است که ترکیه این فایل‌ها را در اختیار آمریکا قرار داده است. این روزنامه دو روز قبل هم، از شنود مکالمات مقامات سعودی توسط آمریکایی‌ها گفته و مدعی شده بود که آمریکایی ها، قتل خاشقچی را از پیش مطلع بودند.

ترامپ ولی بار دیگر نشان داده به سعودی‌ها فقط به چشم گاوهای شیرده نگاه می‌کند و گفته است توقف فروش سلاح به عربستان به ضرر آمریکاست و لازم نیست به‌خاطر قتل یک نفر از میلیون‌ها دلار سعودی چشم پوشید!

خاشقچی اولین خبرنگار منتقد سعودی‌ها نیست که گرفتار خشم بن سلمان شده است. سازمان خبرنگاران بدون مرز گفته است در یک سال اخیر بیش از 15 خبرنگار منتقد سعودی ناپدید شده‌اند.

قریب به دو هفته از مفقود شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول می‌گذرد و افشای زوایان جدید آن،ترامپ وبن سلمان را باهم به دردسر انداخته است.

طی روزهای گذشته سفارت عربستان در واشنگتن هر روز شاهد اعتراض خبرنگاران بوده ولی این مساله برای عربستان و آمریکا اهمیتی نداشت اما چون کنگره‌ی آمریکا وارد عمل شده است، دولت ترامپ تا سه ماه فرصت دارد تا درباره‌ی این اتفاق تحقیق و اسناد آن را نیز منتشر کند که حتی احتمال دارد بن سلمان مورد تحریم قرار بگیرد و این یعنی میلیاردها دلار قرارداد فروش سلاح زیر بار فشار افکارعمومی قرار گرفته و با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان