آخرین اخبار

30. مهر 1397 - 6:09   |   کد مطلب: 34671
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: باید از ظرفیت نخبگان و سفرای فرهنگی دیگر کشور برای بیان حقانیت جمهوری اسلامی استفاده کرد.

 به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری  تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی رویداد همدان 2018 با بیان اینکه استان همدان در مسیر زائران قرار گرفته است، اظهارداشت: عموم مردمهمدان که در مسیر رفت و برگشت از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تدوین واجرای 40‌ برنامه توسط کمیته فرهنگی  رویداد 2018 افزود: از جمله برنامه های خوب این کمیته برگزاری برنامه‌ اجلاس نخبگان و سفیران فرهنگی بود هر چند که در مورد آن برنامه‌‌ریزی آن چنانی نداشتیم ولی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این مهم اثرگذار بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان به ویژه صداوسیما استان در انعکاس برنامه‌های فرهنگی 2018 ، بیان کرد: اگرچه زمان برگزاری این همایش با رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص)2 یکی بود اما صدا و سیما به خوبی توانست این برنامه رو پوشش دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس گردشگری محتوای دینی در اجلاس سفیران فرهنگی دیده شده بود و این حرکت ابتکاری، دقیق و برنامه‌ریزی شده بود، گفت: برای نخستین‌بار محتوای اجلاس در حوزه مسائل دینی در بخش گردشگری ارائه شد بنابراین دیگر استان‌ها به راحتی می‌توانند با الگو گیری از این اجلاس برنامه‌های دیگری را اجرا کنند.

دشتکی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای ما در برگزاری اجلاس اعلام حقانیت نظام توحیدی و انقلابی به داخل و خارج از کشور است، تصریح کرد: خوشبختانه در این‌اجلاس توانستیم گردشگری حلال را برای نخستین‌بار به شبکه حقیقی و مجازی جهان وارد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از هر امکانی استفاده کرده تا این ابتکار، نوآوری و تأثیرگذاری در نظام سیاسی امروز را تبیین شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های اجلاس 2018 رساندن پیام محوری انقلاب اسلامی نهادینه کردن این فرهنگ در جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید در مسیر پیشرو از امکانات مادی و معنوی بهره گرفت، افزود: حضور میهمانان این اجلاس‌ها ظرفیت‌های گردشگری استان را در بین ملل خود تبلیغ خواهند کرد و به نوعی ممبلغ گردشگری ما در خارج از استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه امروز ما با دنیایی مواجه هستیم که منافع خود را با محوریت نظام سرمایه‌داری دنبال می‌کند،تاکید کرد: امسال انقلاب 40 سالگی خود را به کوری چشم دشمنان نظام و انقلاب جشن خواهد گرفت و از این رو انقلاب به پختگی لازم رسیده است.

دشتکی با اشاره به اینکه باید تاثیرگذاری انقلاب و جهان بینی نظام سیاسی انقلاب را برای جهان امروز تبیین کنیم، گفت: بیان حقایق منافع برخی از کشورها را به خطر می‌اندازد و این برای آنها خوشایند نیست و لذا باید برای اثرگذاری حقایق از ظرفیت نخبگان بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجلاس 2018 این پیام محوری اسلام و انقلاب را در جهان نهادینه خواهد کرد، افزود: دشمن همواره به دنبال از بین بردن دستاوردهای انقلاب است و در این راه از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و گردشگری با محوریت معرفی مفاخر همدان در یک یا دو ایستگاه صلواتی یکی از اقداماتی است که در این حوزه باید صورت گیرد، عنوان کرد: بنرهای تبلیغی باید در سطح شهر با تأکید بر مفاخر و شهدا مدافع حرم نصب شوند.

وی با تأکید بر اینکه همه شهدا والامقام‌اند اما در بین این شهدا افرادی هستند که مفاخر بین‌المللی هستند و باید آنها را معرفی کرد، گفت: چارچوب اجلاس 2018 آبانماه در اختیار کمیته قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان از پخش کلیپ «شلیک به اندیشه» همزمان با برگزاری اجلاس خبر داد و افزود: رادیو اربعین با محوریت مفاخر دینی و فرهنگی استان بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد زیرا این افراد ذخایر ما هستند اما ناشناخته مانده‌اند.

علی خاکسار نیز با بیان اینکه اجلاس جهانی گردشگری از تاریخ 21 تا 23 آبانماه در همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این اجلاس بزرگترین رویداد گردشگری در ایران است.

وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس می‌تواند تعاملات خوبی را در حوزه گردشگری رقم بزند، افزود: در چنین شرایطی می‌توانیم شاهد توریست‌های خارجی از سراسر جهان به استان باشیم.

مسئول دبیرخانه «همدان، 2018» با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی داشته ولی تاکنون سهمی در بخش گردشگری خارجی نداشته است، گفت: امید است با برگزاری این رویداد بزرگ در آینده شاهد رشد گردشگری خارجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا شورای سیاست‌گذاری ملی و استانی شکل گرفته و 80 نفر و موسسه اعلام آمادگی برای حضور در این رویداد را داشتند، تصریح کرد: در این رویداد فرصت‌های گردشگری استان به میهمانان معرفی می‌شود.

 کیوان الوندی نیز با بیان اینکه در کشور عراق موکب رسانه برپا می‌شود اظهار داشت: در این موکب خدماتی به خبرنگاران و مستندسازان داده می‌شود.

وی  با اعلام اینکه امسال جشنواره فیلم 80 ثانیه در کربلا برگزار و بعد از پایان مراسم اربعین برگزیدگان معرفی می‌شوند افزود: 11 موکب از استان در کربلا راه‌اندازی شده و به زائران خدمات ارائه می‌شود، به همین مناسبت  فعالیت هریک از آنها از تاریخ یکم آبانماه به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

معاون مدیرکل صدا و سیمای همدان با اشاره به راه اندازی رادیو اربعین در استان گفت: خوشبختانه صدا و سیمای مرکز همدان در پوشش زنده برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشیده است که از جمله می‌توان به جشنواره انیمیشن ملی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان