آخرین اخبار

23. آبان 1397 - 6:58   |   کد مطلب: 34743
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از صادارت 270 تن گوچه گلخانه ای به کشور عراق از این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گرچه تویسرکان را با عنوان پایتخت طلای سبز ایران می شناسند و به تازگی محصول زعفران هم در آن به تدریج رو به توسعه است، اما در همین شهرستان با توجه به همت و پیگیری خود مردم و البته حمایت های مسئولان در چند سال اخیر به موضوع کشت گلخانه ای هم توجه قابل ملاحظه ای شده است، تا جایی که این روزها شاهد صادرات گوجه گلخانه ای به کشور عراق از این شهرستان هستیم.

این گونه صادرات هرچند اندک هم باشد می تواند زمینه ساز و امید بخش، یافتن بازاری برای فروش محصولات گلخانه ای و سر و سامان دادن به بازار فروش این حوزه باشد تا کشاورزان با دغدغه ای کمتری به تولید بپردازند و بدین ترتیب می توان با رفتن به سمت کشت های گلخانه ای بخشی از بیماری رکود اقتصادی تویسرکان را درمان کرد.

پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر ایجاد اشتغال توسط کشت گلخانه ای در سایت خبری رودآور منتشر شده است که می توان به نمونه های ذیل اشاره کرد؛ 

ایجاد اشتغال جوان گلخانه دار تویسرکانی، برای 6 خانواده/کشت گلمحمدی در3هزار متربع راهی برای درآمدزایی
کارآفرینان روستایی با ایجاد گلخانه اشتغالزایی کرده اند

در این باره «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در این شهرستان حدود ۵۰ گلخانه کوچک و بزرگ داریم و تا امروز ۲۷۰ تن گوجه گلخانه ای تنها به کشور عراق صادر شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر عمده محصولات گلخانه ای تویسرکان گوجه است، اما در کنار تولید این محصول، شاهد کاشت، داشت و برداشت خیار و فلفل دلمه ای گلخانه ای هم هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: از آنجا که کشت گلخانه ای در شرایط کمبود آب می تواند گره گشا باشد، توجه به آن برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که در این گونه تولید کردن محصول کشاورزی با مصرف بسیار کم آب روبرو هستیم.

اکبری تصریح کرد: همچنین تولید بیشتر در واحد سطح و کنترل آسان عوامل تولید وآفات وبیماری ها از دیگر مزیت های کشت گلخانه ای است.

وی در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی از سوی کارشناسان جهاد، برای کشاورزان و باغداران در حوزه های مختللف مربوطه خبر داد و عنوان کرد: همکاران ما مشاوره و کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه های متعدد از جمله نحوه گلخانه داری برگزار می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در ادامه گفت: در این زمینه تسهیلات اشتغال روستایی نیز با سود کم به کشاورزان برای ساخت گلخانه پرداخت می شود.

به گزارش رودآور؛ این روزها توجه به رفع مشکلات کشاورزان و باغداران در شهرستان تویسرکان، از جمله اهتمام به رفع موانع کمبود آب می تواند، توسعه دهنده این حوزه باشد و رفتن به سمت کشت های گلخانه ای با عنایت به مزایایش زمینه ساز این توسعه است.

زنگنه 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان