آخرین اخبار

29. آبان 1397 - 4:14   |   کد مطلب: 34763
استاندار جدید خارج از نوبت به ورزش رسیدگی کند
قهرمانان هگمتانه؛ هر روز شاکی‌تر از دیروز
خبر خداحافظی قهرمان نامدار همدانی از دیار مادری، اگرچه هیچ واکنشی از سوی مدیریت دستگاه ورزش در پی نداشت، اما این توقع را از استاندار جدید به وجود آورد تا خارج از نوبت به فکر ورزش استان باشد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، گویا ورزش هگمتانه این روزها به شکلی عجیب دچار کشمکش و بحران شده و هر اندازه که متولیان و حامیانشان دم از آرامش بزنند و آمار بدهند باید بپذیریم که ورزش استان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

حمید اسلامی و وحید علی‌نجیمی که در بازی‌های پارآسیایی 2018 جاکارتا سه مدال طلا برای کاروان ورزشی کشورمان به ارمغان آوردند قصد عزیمت به شهری دیگر دارند تا از این پس آنها را با لباس استان‌هایی دیگر در مسابقات تماشا کنیم.

خبری تلخ، اما طبیعی. پیشتر نیز شاهد دلسردی و گلایه خیلی از ورزشکاران همدانی بودیم و ماجرا وقتی جالب می‌شود که رئیس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان در حمایت از ورزشکاران خود می‌گوید: اینکه قهرمانان ما تصمیم به رفتن از همدان دارند خیلی عجیب نیست و من هم جلودار آنها نمی‌شوم چراکه خود من هم خسته شده‌ام و به دنبال این هستم تا از سمت خود استعفا بدهم.

ورزش همدان روز به روز بیشتر زمینه دلسردی قهرمانان خود را فراهم می‌کند و حالا باید شاهد این باشیم که یکی از سرمایه‌های ورزش استان همدان به نام حمید اسلامی برای همیشه از دیار مادری برود.

پیشتر شاهد چنین اتفاقاتی بودیم. یک روز آرزو حکیمی، یک روز آرمین تشکری و حالا حمید اسلامی. اما چرا کار به اینجا رسیده است؟

ورزشکاران همدانی در شرایطی امسال در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی و پارآسیایی به میدان رقابت پا گذاشتند که می‌دانستند در صورت افتخارآفرینی، پاداشی ناچیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان همدان دریافت خواهند کرد.

از چند هفته قبل از برگزاری این رویداد معتبر و با فشردگی تمرینات تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف، شاهد وعده‌هایی بودیم که مسوولان ارشد استانی و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف به ورزشکاران و نمایندگان خود می‌دادند تا به قول معروف روحیه آنها تقویت شود.

نکته جالب در این بین، وعده عجیب مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران بود. رسول منعم اعلام کرده بود که ورزشکاران همدانی حاضر در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در صورت کسب مدال طلا 100 میلیون ریال، مدال نقره 70 میلیون ریال و مدال برنز 50 میلیون ریال پاداش می‌گیرند.

نکته جالب اینجاست که استان‌های دیگر ارقامی کاملا متفاوت با پاداش همدانی‌ها را برای ورزشکاران مدال‌آور خود در نظر گرفتند تا بار دیگر شاهد بی‌توجهی دستگاه ورزش همدان به قهرمانان خود باشیم.

فقط در یک فقره، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ضمن اهدای پاداش نقدی قبل از سفر به پنج کشتی‌گیر اعزامی خود، برای مدال‌های طلا، نقره و برنز بازی‌های آسیایی به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان قول پاداش دادند.

نکته جالب‌تر اینکه پاداش فوق تنها برای رشته کشتی و پنج کشتی‌گیر به نام‌های حسین نوری، یوسف قادریان، بهنام مهدی‌زاده، علیرضا کریمی و مصطفی حسین‌خانی، ورزشکاران اهل تهران و البرز بود که هدایای نقدی خود را دریافت و بعد از کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2018 (مانند کریمی) نیز پاداش‌های بهتری به خود اختصاص دادند.

مسوولان ورزش و جوانان استان اصفهان هم برای ورزشکاران اصفهانی که در این مسابقات هر یک از مدال‌های طلا، نقره و یا برنز را کسب کردند به ترتیب ۵۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفتند.

همچنین قبل از مسابقات طبق اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ورزشکاران کرمانشاهی که در رقابت‌های آسیایی 2018 بتوانند مدال طلا کسب کنند 300 میلیون ریال، به مدال‌آوران نقره 200 میلیون ریال و به مدال‌آوران برنز نیز 150 میلیون ریال پاداش اهدا می‌شود.

قصه اینجاست که مسوولان همدانی در مراسم بدرقه هم طبق وعده‌هایی که داده بودند عمل نکردند. مدیرکل ورزش و جوانان استان بارها در مصاحبه‌های مختلف با کلمات بازی کرد و قول برگزاری مراسم بدرقه برای ورزشکاران اعزامی را داد، اما آنقدر دست روی دست گذاشت تا اردوها فشرده شد و تمام ورزشکاران اعزامی، در گیرودار حضور در اردوهای پایانی تیم‌های ملی خود بودند.

بهتر بود حداقل در فقره جاکارتا، مسوولان ورزش و جوانان استان همدان کمی از روی دست دیگر استان‌ها تقلب می‌کردند و سلیقه به خرج می‌دادند. مازندرانی‌ها برای ورزشکاران اعزامی خود در هتل المپیک تهران مراسم بدرقه برگزار کردند و کرمانشاهی‌ها نیز در برج میلاد تهران چنین برنامه‌ای را تدارک دیدند.

ای‌کاش مسوولان ورزش و جوانان همدان به‌جای اینکه هرروز پُز افزایش تعداد سهمیه‌های اعزامی را می‌دادند، کمی به فکر حمایت از قهرمانان بودند تا روز به روز شاهد دلسردی قهرمانان و نام‌آوران استان از دیار مادری خود نباشیم.

نرسیم جایی که حمید اسلامی اینگونه سخن کند: همیشه برای موفقیت و کسب افتخار برای شهر خود از هیچ تلاش و تمرینی دریغ نکردم اما انگار آقایان برای یک بار هم که شده نمی‌خواهند مانند بقیه استان‌ها با ما رفتار کنند. 40 روز است که از بازی‌های پارآسیایی 2018 جاکارتا برگشته‌ایم، همه استان‌ها از ورزشکاران خود تجلیل کرده‌اند، حتی به دیدار مقام معظم رهبری هم رفتیم اما انگار در استان ما مسوولان بیخیال هستند. حتی استانداری برخی استان‌ها به ورزشکاران خود زمین داده اما اینجا هیچکس به فکر ما نبوده و نیست. در شیراز ورزشکارانی که در جاکارتا مقام نیاوردند هم هشت میلیون تومان جایزه گرفتند اما من و وحید علی‌نجیمی که سه مدال طلا برای استان خود به ارمغان آوردیم و آقایان در آمارهای خود پز آن را می‌دهند هنوز تجلیل نشده‌ایم.

انتهای پیام / 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان