آخرین اخبار

18. آذر 1397 - 8:08   |   کد مطلب: 34836
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جامع «حمایت از معلولان» گفت: اشتغال معلولان نیز در این قانون گنجانده شده است و استخدام این قشر باید در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر شنبه در جمع جامعه معلولان شهرستان ملایر افزود: قانون جامع «حمایت از معلولان» بیش از 10 سال ناتمام مانده بود که با تشکیل کمیسیون مشترک و با حمایت قاطع نمایندگان به تصویب رسید.
وی با تاکید بر اینکه این قانون باید از سوی دولت اجرا و حمایت شود بیان کرد: در بودجه سال جاری نیز توجه ویژه ‌‌ای به این قانون شده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ازدواج، مسکن و درمان را از دیگر مشکلات جامعه معلولان برشمرد و افزود: به همین منظور مشکلات درمان و ارتقای بیمه و توانبخشی در قانون جامع حمایت از معلولان گنجانده شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه با ارایه پیشنهاد راه ‌‌اندازی آموزشگاه رانندگی برای معلولان در ملایر توسط این قشر اظهار داشت: متقاضیان جامعه معلولان برای راه‌ اندازی این آموزشگاه با تسهیلات کم بهره حمایت می شوند.
امام جمعه ملایر نیز گفت: خداوند در روز قیامت اجر و ثواب ویژه ‌‌ای را به فقرا، افراد ضعیف و معلولان عطا می‌‌ کند.
حجت‌‌ الاسلام محمدباقر برقراری با تاکید بر اینکه معلولان نیز مانند سایر اقشار جامعه باید از تمامی امکانات بهره‌‌ مند شوند افزود: مسئولان باید نگاه ویژه‌‌ تری نسبت به این قشر از جامعه و رفع مشکلات آنان داشته باشند.
رئیس اداره بهزیستی ملایر نیز پیگیری افزایش یارانه معلولان را یکی از اولویت‌ های این نهاد دانست و گفت: در تلاش برای افزایش یارانه تمام معلولان و مستمری ‌بگیران بهزیستی ملایر هستیم.
حجت‌ الاسلام حمید تکلو به بهره مندی معلولان زیرپوشش این نهاد از خدماتی همچون توانبخشی، مستمری، تامین عصا، ویلچر، واکر، کاشت حلزون، وسایل بهداشتی، خدمات گفتاردرمانی، کاردرمانی و خدمات فرهنگی، مشاوره و آموزشی اشاره کرد و افزود: مراقبت در منزل نیز به جامعه سالمندان و معلولان ارایه می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای 30 تن از سالمندان و بیماران اعصاب و روان خدمات ویزیت در منزل و برای 20 تن از معلولان نیازمند به مراقبت شدید خدمات مراقبت در منزل انجام می‌ شود.
رئیس اداره بهزیستی ملایر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 60 مورد اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده است که از این تعداد 40 مورد تسهیلات اشتغالزایی به معلولان پرداخت شده است.
تکلو گفت: معلولان در صورت داشتن شرایط و مدرک فنی و حرفه ‌ای، می‌ توانند از تسهیلات 100 و 200 میلیون ریانی با نرخ کم بهره مند شوند و با این اقدام برای خود اشتغال ایجاد کنند.
وی مناسب نبودن معابر و دستگاه های اجرایی را یکی از مهمترین مشکل معلولان برشمرد و بیان کرد: در این راستا با تشکیل جلسه های متعدد، قرار شد نهادهای اجرایی نسبت به مناسب‌ سازی مکان‌های ورودی معلولان اقدام کنند.
مسئول جامعه معلولان ملایر نیز اشتغال، مسکن و نبود مناسب سازی برای تردد معلولان را عمده ترین مشکلات این قشر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ ها و تشکیل جلسه های مختلف با مسئولان شهرداری، تا حدود زیادی معابر داخل شهر مناسب‌ سازی شد که جای تقدیر دارد.
مژگان روزبهانی همچنین مرغوب نبودن وسایل کمکی و همراهی و همکاری نکردن مسئولان شهرداری با دستفروشان معلول را از دیگر مشکلات برشمرد و خواستار حمایت بیشتر از این قشر شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 6 هزارو 500 پرونده در بهزیستی برای معلولان شهرستان ملایر وجود دارد که از خدمات مختلف این نهاد بهره‌ مند می شوند.
هم اکنون بیش از یک‌ هزار معلول در جامعه معلولان ملایر عضو هستند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان