آخرین اخبار

19. آذر 1397 - 8:21   |   کد مطلب: 34842
مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی سراسر کشور، طرح رجیستری و الزام اظهار شناسه رهگیری را برای کالاهای با قابلیت نصب سیمکارت ابلاغ کرد.

«محمد قبله» مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی 30 مهرماه در نامه ای به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت خواست با توجه به ابلاغ دستورالعمل 12 گانه ثبت شناسنامه اخذ و نصب شناسه کالا گروه کالایی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردکنندگان گروه کالایی تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیمکارت تا تاریخ 31 مرداد 1396 و تولیدکنندگان 30 مهرماه 1396 ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا شوند و تمام فرآیندهای تجاری اعم از ثبت سفارش، ترخیص، انبار و حمل تنها با شناسه کالا امکان پذیر خواهد. 
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی در این نامه خواست تا ساعت هوشمند با قابلیت نصب سیمکارت، مبدل تلفن سیار به تلفن ثابت، تبلت با قابلیت نصب سیمکارت و بارکد اسکنر با قابلیت نصب سیمکارت جزو کالاهای مشمول این قانون شوند.
تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور بیش از 9 میلیون دستگاه برآورد می شود؛ پیش از اجرای طرح رجیستری در کشور فقط 2 میلیون دستگاه آن از طریق واردات رسمی و 2 میلیون و 300 هزار دستگاه نیز از سایر روش های وارداتی مانند ورود همراه مسافر تامین می شود.
بالا بودن سهم واردات غیررسمی و قاچاق از بازار تلفن همراه کشور، دولت دوازدهم را بر آن داشت تا طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری را اجرایی کند؛ اجرای این طرح از مهرماه پارسال آغاز شد و به تدریج نشان های تجاری مختلف موجود در بازار تحت پوشش قرار گرفتند؛ اکنون تنها گوشی هایی در شبکه مخابراتی کشور قابل استفاده است که طور رسمی وارد شده اند.
پس از اجرای موفقیت آمیز طرح رجیستری، اکنون دولت قصد دارد این طرح را برای کالاهایی که در آن از سیمکارت استفاده می شود، تسری دهد.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان