آخرین اخبار

22. آذر 1397 - 7:43   |   کد مطلب: 34854
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه خروج دام زنده عامل افزایش قیمت گوشت قرمز بود گفت: خروج هر نوع دام از استان همدان بدون مجوز رسمی دامپزشکی به عنوان قاچاق تحت تعقیب و رسیدگی قرار می‌گیرد.

علیرضا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مورد جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز که در جریان خروج دام زنده از استان اتفاق می‌افتاد اقدامات و مصوباتی در شورای تامین استان ایجاد شد که در راستای کاهش قیمت گوشت 20 تن سهمیه هفتگی توزیع گوشت‌های وارداتی و توزیع گوشت‌های منجمد انجام شد.

وی بیان کرد: بخشی از دام زنده متاسفانه به سمت استانهای مرزی و خروج از کشور هدایت می‌شود و به سبب سود بالایی که دارد قیمت درخواستی خریداران از قیمت متعارف در همدان بالاتر است و دامداران به طور طبیعی با قیمت بالاتر مایل به فروش می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: به همین دلیل شورای تأمین استان، کمیسیون تنظیم بازار و کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تصمیم گرفتند تا خروج هر نوع دام بدون مجوز رسمی دامپزشکی به عنوان قاچاق تحت تعقیب و رسیدگی قرار گیرد و در این راستا در هفته اخیر نیروی انتظامی 3 پرونده را تشکیل داد.

حسن پور اعلام کرد: یک پرونده مربوط به خروج دام سبک به تعداد بیش از 50 رأس و دو پرونده مربوط به خروج دام سنگین شامل گاو و گوساله به تعداد 25 رأس تشکیل شده و شعب تعزیرات فورا رسیدگی کردند. بر اساس تبصره 23 ماده 53 و جهت جلوگیری از اتلاف دام دستور ذبح صارد شده و تشریفات قانونی در حال انجام است.

خروج دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شدقاچاق دام زنده در لرستان؛ انتقاد از امحا نکردن اموال تملیکی فاسد شدهدام زنده استان کهگیلویه و بویراحمد قاچاق می‌شود

وی اظهار داشت: طبق تصمیم شورای تامین استان نیروی انتظامی مکلف شده تا هر نوع جابجای یو انتقال دام به سمت استانهای مرزی بدون مجوز از دامپزشکی را توقیف کرده و پرونده را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند ضمن اینکه تمام مدیران و مسئولان استان نیز عزم جدی بر جلوگیری از توقف خروج دام زنده به صورت غیر قانونی را دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: از سو یدیگر سازمان جهاد کشاورزی مکلف شده تا نیاز روزانه اتحادیه قصابان استان نسبت به دام زنده را تامین کرده و نرخ روزانه نیز با هماهنگی سازمان صمت تعیین شود.

وی اعلام کرد: سقف قیمت برای بهترین گوشت که سردست و پاک شده است 75 هزار تومان و قیمت گوشت مخلوط پایین تر است ضمن اینکه مردم در صورت مشاهده خلاف این موضوع می توانند با شماره تلفن‌های 124 سازمان صمت و یا شماره 32523442 سازمان تعزیرات همدان تماس گرفته و یا به شعب سازمان تعزیرات مراجعه کنند.

حسن پور با بیان اینکه این کار اقدام جدید پیشگیرانه‌ای است که در استان در حال انجام است افزود: گشت‌های مشترک سیار با حضور نماینده تعزیرات بر قیمت گوشت در قصابی‌ها و غیره نظارت می‌کنند.
منبع:ذاکر
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان