آخرین اخبار

28. آذر 1397 - 19:29   |   کد مطلب: 34891
مرحوم سیدحسینی پناه مبارزی گمنام و بی ادعا بود تا جایی که امروز در اوج فعالیت ها و خدمات شایسته ای که برای انقلاب داشته، چنان که باید شناخته شده نیست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته مطلع شدیم رزمنده مجاهد و جانباز دفاع مقدس سید ابوالقاسم حسینی پناه که همه او را از شاگردان ممتاز آیت الله العظمي آخوند ملاعلی معصومی همدانی می دانند، دعوت حق را لبیک گفت.
این سید عالیقدر و وارسته در دوران رژیم منحوس و طاغوتی پهلوی بارها و بارها از سوی ساواک دستگیر، زندانی و شکنجه های بسیاری را در راه نهضت امام(ره) متحمل شدند.
در این باره «علی مساواتی» که در سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی سن و سال کمی داشتند و اما همراه با انقلابیون بودند، می گوید که مرحوم سید حسنی پناه پس از دستگیری امام خمینی(ره) در سال 42 و تبعیدشان به عراق، همراه با آیت الله مدنی نقش مؤثری در پیگیری نهضت انقلابی امام در همدان داشتند تا جایی که می توان گفت که او علمدار نهضت امام در همدان بود.
وی اظهار کرد: در کتاب سه جلدی با محتوای انقلاب اسلامی در همدان که از سوی اطلاعات منتشر شده هم آمده که در بسیاری از اسناد ساواک مرحوم حسینی پناه را به عنوان فردی می یابیم که همیشه و هر لحظه تحت مراقبت ویژه ساواکی ها بوده و او را به شدت کنترل می کردند.
مساواتی با بیان اینکه برخی پس از پیروی انقلاب حتی از یک روز زندان خود در رژیم ظاغوتی برای اسم و رسم و مقام استفاده کردند، افزود: این در حالی است که سید حسینی پناه با وجود تحمل آن زندان های طولانی و شکنجه های بسیار به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود.
وی با تأکید بر اینکه سید، مبارزی گمنام و بی ادعا بود، عنوان کرد: آن مرحوم با عزت نفس و بینش عمیقی که داشتند هرگز حب مقام و ریاست را به دل راه ندادند، تا جایی که امروز در اوج فعالیت ها و خدمات شایسته ای که برای انقلاب داشته، شاهد هستیم که آنچنان که باید شناخته شده نیست و امروز گرچه دیر است اما نسل جوان باید چنین افراد بزرگ و با همتی را بشناسند.

به گزارش رودآور؛ مراسم_تشییع  مرحوم سید حسینی پناه فردا پنج شنبه 29 آذرماه ساعت 10 صبح از حوزه علمیه آیت الله العظمي آخوند برگزار می شود، همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت آن مرحوم هم همان روز ساعت 14:30 تا 16:30 در همدان مسجد قبای همدان است.

زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان