آخرین اخبار

11. دى 1397 - 0:00   |   کد مطلب: 34937
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران اقتصادی استان باید درباره عدم همخوانی نرخ بیکاری و شدت تورم پاسخگو باشند، گفت: متأسفانه دستگاه های نظارتی، طرح های نرخ گذاری، ثبیت و کنترل بازار را عملیاتی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز امار کشور؛ شاهد هستیم که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری در کل شاخص‌ه،  استان همدان با ۱۸.۶ درصد دومین استان و  کمترین آن مربوط به استان کرمان با ۱۲.۲ درصد با نرخ بیکاری ۱۲.۴درصد شناخته شده اند.

از سویی دیگر هم طبق اعلام برخی مدیران همدانی ها با نرخ بیکاری  نرخ ۶.۵ درصد، جایگاه نخست را از این حیث در کشور به خود اختصاص داده است، این گونه تناقض در آمارها را شاید بتوان نوعی آمارسازی تلقی کرد.برای شفاف سازی درباره موضوع مطرح شده به سراغ یکی از نمایندگان استان همدان رفتیم.

در این باره «امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تأکید بر اینکه باید تمام توان مسئولان استان برای کاهش نرخ تورم به کارگیری شود، گفت:  استان همدان به نوعی  محوریت غرب کشور را دارد و از این حیث به تبع فشارهایی را هم متحمل می شود که گاهاً حتی این مسئله را می توان در مهاجرت ها دید و شدت تورم را درک کرد.

*این تورم برای استان ما قابل قبول نیست

وی اظهار کرد: به نظر شورای برنامه ریزی استان و مجمع نمایندگان با همکاری دیگر مدیران استان باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا به سمت کاهش واقعی این تورم پیش بروند، چرا که این تورم برای استان ما قابل قبول نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: همچنین ضروری است تا تیم هایی از استانداری، معاونت برنامه ریزی و مدیران مرتبط از جمله مدیر اقتصاد و داریی پای کار بیایند و علت این تورم بالا در استان را بررسی کنند.

*دستگاه های نظارتی، طرح های نرخ گذاری، ثبیت و کنترل بازار را عملیاتی نمی کنند

خجسته همچنین به موضوع عدم قیمت گذاری یکسان در سراسر کشور پرداخت و عنوان کرد: دستگاه های نظارتی در کشور طرح های نرخ گذاری، ثبیت و کنترل بازار را عملیاتی نمی کنند، در حالی که باید همه قیمت گذاری ها یکی باشد ما چنین مسئله را مشاهده نمی کنیم.

وی تصریح کرد: به همین دلایل بود که وزیر اقتصاد استیضاح شد و سه وزیر مرتبط دیگر با مسائل اقتصادی مورد سوال قرار گرفتند، که چرا نرخ ها باید رها شده باشد و هرکسی هرچه بخواهد در این حوزه انجام می دهد.

*ضرورت پاسخگو بودن مدیران اقتصادی به عدم همخوانی نرخ بیکاری و شدت تورم در استان

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه با توجه به تناقض های آمار و عدم همخوانی نرخ بیکاری با نرخ بالای تورم در استان همدان گفت: تمام مدیران اقتصادی استان باید پاسخگو باشند که این اتفاق چرا رخ داده و مسئله هم ضروری است تا از سوی تیم های تحقیقاتی دانشگاهی و متخصص پیگیری و ریشه یابی شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان