آخرین اخبار

11. شهريور 1398 - 15:39   |   کد مطلب: 34954
قاضی منطقه ای آمریکا با جانبداری از غول فناوری، دستور داد که شاکیان از این ماجرا آسیب جدی ندیده و دادخواست مردود است.

 

به گزارش رودآور به نقل از "تیتریک"؛ گوگل با برنده شدن در دعوی دادگاه می تواند بدون رضایت کاربران به استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ادامه دهد.

قاضی فدرال پرونده قضایی که ادعا کرد استفاده غیرشفاف گوگل از تکنولوژی تشخیص چهره حقوق حریم خصوصی کاربران را نقض می کند را رد کرد و به غول فناوری اجازه ادامه ی اسکن و ذخیره اطلاعات بیومتریک (مجموعه روش های خودکار تشخیص یا تأیید هویت یک موجود) را داد.

طرح شکایت در سال 2016 ارائه شد و ادعا کرد که گوگل با جمع آوری اطلاعات بیومتریک مانند؛ اثر انگشت کاربران بدون رضایت آنها، قانون ایالت ایلینویز را نقض کرد. این اطلاعات از تصاویر ذخیره شده ی کاربران در عکس های گوگل برداشته شده بود.

شاکیان این پرونده به دلیل آسیبی که به صدها هزار کاربر رسید، خواستار 5 میلیون دلار غرامت شدند. آنها اظهار داشتند که اسکن غیرمجاز از چهره ایشان به منزله نقض قانون اطلاعات بیومتریک حریم خصوصی ایلینویز که کاملا جمع آوری اطلاعات بیومتریک را بدون رضایت غیرقانونی اعلام کرده، بود.

گوگل با رد کردن آسیب رسیدن به کاربران در مورد جمع آوری اطلاعات، ادعای خسارت را نپذیرفت و شاکیان را مستحق آن ندانست.

ادموند ای. چانگ (Edmond E. Chang)، قاضی منطقه ای آمریکا با جانبداری از غول فناوری، دستور داد که شاکیان از این ماجرا آسیب جدی ندیده و دادخواست مردود است.

وی همچنین به گوگل مجوز ادامه این کار را داد. این دستور ممکن است پیامدهایی در دیگر پرونده های مربوط به فیس بوک و اسنپ چت داشته باشد. این دو شرکت نیز اکنون به دلیل نقض قانون ایلینویز تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

در میان زنگ خطر حریم خصوصی فعالان، اسکن بیومتریک طی سال های اخیر همه گیر شده است.

به نقل از RT، این فناوری علیرغم غیر قابل اطمینان و غیر قابل کنترل بودن در اکثر حوزه های قضایی در فرودگاه های آمریکا، راه آهن های روسیه و پلیس انگلستان گسترش یافته است.

تشخیص چهره می تواند برای شناسایی افراد در فیلم های دوربین مدار بسته، پیگیری حرکات مردم در شبکه های حمل و نقل عمومی و نظارت بر مکان های عمومی به هدف مجرمان موردنظر استفاده شود.

 

معصومه میرحسینی

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان