آخرین اخبار

16. دى 1397 - 1:08   |   کد مطلب: 34964
فرماندار تویسرکان گفت: تمام تلاش خود را برای ثبت جهانی گردو در سازمان مالکیت فکری جهانی و همچنین میراث مهم کشاورزی جهان در فائو به کار می گیریم.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم حبیب مومیوند ظهر امروز روز گذشته در نشست با کمیته های اجرایی همایش ملی گردوی تویسرکان به منظور بررسی نقاط قوت و کاستی های این همایش اظهار کرد: همایش ملی گردوی تویسرکان به اذعان کارشناسان و شخص رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در تراز ملی برگزار شد.
وی افزود: بدون تردید این همایش از کاستی ها و کمبودهایی نیز برخوردار بود اما نکته مهم در این میان، حرکت رو به جلو در برگزاری جشنواره گردو، گذر از برگزاری یک همایش نیم یا یک روزه بدون خروجی چندان موثر و بازتاب فراگیر و اثر گذار آن در رسانه های ملی و حتی فرا ملی مانند پرس. تی.وی بود.
مومیوند تصریح کرد: همایش ملی گردو، مبل و منبت و فرش دست باف امسال توانست گردو و دیگر ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان تویسرکان را در حد بالا و رضایت بخشی معرفی و به جذب بیش از پیش گردشگران کمک کند.
وی ابراز کرد: دبیر خانه جشنواره گردو به صورت دائمی فعال است و آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و طرح های خلاقانه و اثر بخش عموم مردم برای برگزاری بهتر جشنواره در سال های آتی است.
فرماندار تویسرکان تصریح کرد: قرار بود از محل اعتبارات رویداد گردشگری همدان 2018، 150 میلیون تومان به جشنواره ملی گردوی تویسرکان اختصاص یابد که به رغم تصویب این موضوع و پیگیری های مستمر، به دلیل کمبود اعتبارات مالی تنها 12 میلیون و 500 هزار تومان از این اعتبار جذب شده است.
وی متذکر شد: وقتی شهرستانی از بابت محصول گردو و صنایعی مانند مبل و منبت میلیارد ها تومان درآمدزایی دارد، انتظار می رود که بخش خصوصی در برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره های مختلف پای کار بیایند و کمک کنند.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان