آخرین اخبار

25. دى 1397 - 7:34   |   کد مطلب: 35000
فرماندار تویسرکان گفت: بیش از 60 درصد از مسکن های روستایی شهرستان تویسرکان هنوز مقاوم سازی نشده اند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از تویسرکان حبیب مومیوند ظهر امروز در نشست مقاوم سازی مسکن های روستایی شهرستان تویسرکان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95، شهرستان تویسرکان از 13 هزار و 747 واحد مسکن روستایی کم دوام برخوردار است که از این تعداد پنج هزار و 431 واحد مقاوم سازی شده و هشت هزار و 316 واحد هنوز مقاوم سازی نشده اند.
وی افزود: تا قبل از سال 84 تنها 560 واحد مسکن روستایی در شهرستان تویسرکان مقاوم سازی شده بود که چهار هزار و 871 واحد دیگر نیز از سال 84 تا کنون به آن اضافه شده است.
مومیوند با بیان اینکه با توجه به این آمار، حدود 39 و نیم درصد از مسکن های روستایی شهرستان تویسرکان تا کنون مقاوم سازی شده اند ابراز کرد:سهمیه مقاوم سازی مسکن های روستایی در شهرستان تویسرکان در سال 97، یک هزار واحد است که تا کنون471 واحد مصوب و برای گرفتن تسهیلات به بانک های عامل ابلاغ شده اند.
وی تصریح کرد: با توجه به وقوع زلزله های خسارت بار در مناطق مختلف کشور و اینکه شهرستان تویسرکان در منطقه زلزله خیزو در مجاورت گسل های زلزله نهاوند و فیروزان قرار دارد، مقاوم سازی مسکن های روستایی یک ضرورت و دغدغه بسیار مهم به شمار می رود.
فرماندار تویسرکان گفت: همچنین با توجه به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه در بخش مسکن روستایی شهرستان تویسرکان، بیش از 30 میلیارد ظرفیت بالقوه اعتبار مالی در شهرستان وجود دارد که می تواند با اشتغالزایی فراوان، تحول بزرگی را در شهرستان ایجاد کند.
وی متذکر شد: با توجه به بالا بودن میزان جمعیت روستایی در شهرستان تویسرکان، آمار کنونی مسکن های مقاوم سازی شده روستاها کم است و باید با عزم و همت جدی و همگانی، نهایت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم سازی مسکن های وستایی به عمل آید.
مومیوند تاکید کرد: خطر زلزله های خسارت بار در بیخ گوش ماست و آموزش های عمومی و همگانی و دغدغمه مندی همه دست اندرکاران مقاوم سازی مسکن های روستایی در این بخش ضروری است.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان