آخرین اخبار

26. دى 1397 - 17:10   |   کد مطلب: 35007
رییس اورژانس کشور وجود ۴۱پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از جان باختن مردم در مناطق دور دست تصمیم بر آن است که مدیریت بیماران قلبی را با دیسپاچینگ تهران مستقیم داشته باشیم، به طوری که دستگاه نوار قلب که از تولیدات داخل کشور است، با دو سیم کارت مشکل بیمار مورد نظر را ارسال می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «پیرحسین کولیوند» در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز اورژانس امام خمینی(ره)  تویسرکان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اورژانس ایران با هفت پایگاه به عنوان چهارمین کشور دنیا کار خود را در سال های دور آغاز کرده،  گفت: 43 سال پیش اورڗانس پیش بیمارستانی در کشور و در اوایل انقلاب در همدان شکل گرفت.

وی از توسعه ناوگان آمبولانس کشور در سال های اخیر خبر داد و اظهار کرد: ناوگان ما تا سال 95 متشکل از دو هزار و 400 دستگاه آمبولانس که به طور عمده فرسوده بودند، اما در حال حاضر شاهد پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس در سطح کشور هستیم.

رییس اورژانس کشور افزود: خوشبختانه مرکز فوریت ها و اورژانس با ارائه خدمات به موقع و سریع عملکرد مطلوبی در بحران ها داشته به طوری که شاهد رضایتمندی مردم در این حوزه هستیم، چرا که در حوادث و بلایا نخستین دستگاهی که اعزام شده و در محل حاصر می شود همین اورژانس است.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه آمار سالی یک هزار کشته در حوادث جاده ای را کم کنیم، عنوان کرد: تعداد فوت شدگان در حوادث جاده ای به ازای هر 100 نفر چیزی در حدود  ۳۴.۴ نفر بود که در حال حاضر به20 نفر کاهش بافته است

وی همچنین به موضوع چهارشنبه پایان سال و حوادث آن پرداخت و از برنامه ریزی در راستای آموزش گروه های هدف به ویژه نوجوانان و جوانان برای کاهش مصدومیت ها در این روز خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 50 درصد بستری ها و همچنین 30 درصد مصدومین در چهارشنبه پایان سال نسبت به سال 95 کاهش یافته بود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه تلاس بر آن است تا بودجه های مناسبی برای فوریت های پزشکی جذب شده و به مناطق ضعیف تر و کم برخوردارتر رسیدگی شود، گفت: هر آنچه در توان است برای این شهرستان در راستای بهره مندی از امکانات مناسب اورژانسی انجام می دهم.

کولیوند رییس اورژانس کشور از زحمات مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری بسیار و تلاش برای جذب بودجه قدردانی و اظهار کرد: به دنبال افتتاح  پد بالگرد در چهارطرف شهر تویسرکان هستیم و از سویی دیگر هم خدمات رسانی به مجورهای روستایی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی به وجود ۴۱پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از جان باختن مردم در مناطق دور دست تصمیم بر آن است که مدیریت بیماران قلبی را با دیسپاچینگ تهران مستقیم داشته باشیم، به طوری که دستگاه نوار قلب که از تولیدات داخل کشور است، با دو سیم کارت مشکل بیمار مورد نظر را ارسال می کند.

رییس اورژانس کشور از کاهش ۱۳درصدی  تلفات جاده ای در استان همدان خبر داد و افزود: در استان لرستان به دلیل بهره مندی از اورژانس هوایی با کاهش ۵۵ درصدی تلفات مادران باردار روبرو بودیم.

کولیوند در ادامه سفر خود به تویسرکان در شورای ادرای این شهرستان هم حصور یافت و  از کسب هفت رکورد جهانی در حادثه کرمانشاه خبر داد و گفت: در حدود هفت هزار و 350 مصدوم در بازه زمانی هفت دقیقه بدون فوت به مراکز درمانی انتقال داده شدند و قزره ای خون و فرآورده های آن هم کم نیامد، این در حالی بود که در کمترین زمان ۶ بیمارستان سیار با امکانات مناسب هم راه اندازی شد و همچنین  شاهد ثبت یک هزار و 980 عمل جراحی در کمتر ۷۲ ساعت بودیم.

به گزارش رودآور؛ امروز در سفر یک روزه رییس اورژانس کشور به استان همدان علاوه بر افتتاح ساختمان مرکز اورژانس امام خمینی(ره) تویسرکان و بازدید او از پروژه ساخت پایگاه جاده ای از توابع این شهرستان، شاهد افتتاح اورژانس هوایی و پد بالگرد اورژانس همدان، برگزاری جلسه ریاست اورژانس و معاونان با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان، کلنگ زنی احداث ساختمان ستاد مرکز اورژانس همدان در دانشگاه علوم پزشکی همدان، بازدید کولیوند از پایگاه خیرساز ملایر بودیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان