آخرین اخبار

1. بهمن 1397 - 23:57   |   کد مطلب: 35031
حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی گوینده شبکه پرس تی‌وی که در آمریکا بازداشت شده، اعلام کرد چهارشنبه این هفته یک هیئت ۲۳ نفره درباره مادرش تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی گوینده شبکه پرس تی‌وی که توسط دولت آمریکا بازداشت شده است، در تشریح آخرین وضعیت مادرش، اظهار داشت: دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیز مادر را به زندان برده که این قانون خیلی به ندرت استفاده می‌شود. هر موقع که از این قانون استفاده می‌شود، حداکثر ۱۶ روز فرد در بازداشت می‌ماند و بعد از آن درباره او تصمیم‌گیری می‌شود. ما امیدواریم قبل از این مدت، مادر آزاد شود اما این امکان نیز وجود دارد که اتهامی وارد شود و حبس او ادامه پیدا کند.

هاشمی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مادرش گفت: در روز چهارشنبه این هفته قرار است مادر برای سومین بار در برابر یک هیئت ۲۳ نفره حاضر شود و آن هیئت تصمیم لازم درباره او را بگیرد و این امکان هم وجود دارد که این هیئت مانند دو دفعه قبل موفق به تصمیم گیری نشود. ۱۲ نفر از ۲۳ نفر این هیئت که اکثریت را خواهند یافت، نظر آن‌ها مشخص می‌کند که آیا مادر ما متهم است یا خیر. به این ترتیب چهارشنبه این هفته وضعیت مادر بیشتر روشن می‌شود و ما نیز سعی می‌کنیم اطلاعاتی که به دستمان می‌رسد را به اطلاع عموم برسانیم.

فرزند مرضیه هاشمی ضمن تشکر از مردم به خاطر دعاها، نذورات و فعالیت‌های رسانه‌ای صورت گرفته، آخرین اطلاعی که از شرایط وی در زندان دارد را اینگونه بازگو کرد: در بیان آخرین وضعیت مادر باید بگویم که چند روز پیش ایشان را به زندان انفرادی منتقل کردند و ما الآن اطلاعی نداریم که آیا ایشان هنوز در انفرادی هستند یا نه و از علت این اقدام نیز بی‌خبر هستیم.

وی همچنین افزود: مادر را در زندان به عنوان ژورنالیست یا خبرنگار می‌شناسند و از زمان رسانه‌ای شدن موضوع، رفتار زندان‌بان‌ها با مادر مقداری بهتر شده است. این مسئله باید موجب شود که ما به احوال زندانی‌های مسلمان دیگر هم توجه کنیم، زندانی‌های مسلمان زیادی در آمریکا هستند که ممکن است سال‌ها از زندانی بودن آن‌ها بگذرد اما کسی از احوال آن‌ها مطلع نشود و از نظر خوراک و حجاب اسلامی و مواردی از این دست در شرایط خوبی نباشند.

هاشمی ادامه داد: الحمدللّه این امکان وجود دارد که ما از فضار رسانه‌ای استفاده کنیم؛ هم‌اکنون راهپیمایی‌هایی در حال شکل‌گیری است و یک موج بسیار خالصانه انقلابی و ضداستکباری با هدایت علمای انقلابی در حال ایجاد شدن است. اگر اسارت مادر به طول بیانجامد، حتماً این موج به یک حرکت مستدام و یک نهضت آزادی‌خواهانه تبدیل می‌شود.

فرزند مرضیه هاشمی تأکید کرد: هدف همه ما آزادی این بانوی آزاده است البته که ما معتقدیم، خداوند با ماست و در هر صورت برنده این ماجرای ظالمانه ما هستیم، چه ان‌شاءاللّه این ماجرا به آزادی نزدیک و چه به یک نهضت منجر شود. من لازم می‌دانم یکبار دیگر از همه مردم خون‌گرم ایران به خاطر کمک‌هایشان تشکر کنم.

در ادامه می‌توانید صوت این اظهارات حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی را بشنوید.

عکس زیر تصویری از مرضیه هاشمی به همراه فرزندش حسین هاشمی در کربلای معلی است.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان