آخرین اخبار

21. شهريور 1398 - 7:02   |   کد مطلب: 35032
روزگاری شاه به ملت خود وحشی می گفت و به امریکایی ها حق توحش می داد، امنیت نبود و زنان آزادی نداشتند و پزشکان خارجی ایرانیان را درمان می کردند و اما این روزها، دانشجوی دکترای 54 و جراح معروف97، از خاطره انگیزترین و اصیل ترین جمله انقلاب و امام یعنی "ما می توانیم" می گوید و استقلال نظام در تمامی عرصه های علمی، دفاعی و فناوری های روز دنیا.

به گزارش خبرنگار رودآور؛   مجموعه خبری #رودآور به مناسبت یکم شهریور ماه، بزرگداشت #روز_پزشک و تولد حکیم #ابوعلی_سینا بر آن شد تا مصاحبه انجام شده با #دکتر_سید_محسن_موسوی  که امروز او را از پزشکان موفق در حوزه گوش و حلق و بینی و به ویژه جراح سر و گردن می شناسند، مجدد بر روی خروجی سایت منتشر کند.

روزهای بهمن ماه بود، روزهای پر التهاب این ماه در سال 57، بهمنی که سر آغاز استقلال، آزادی و اسلامیت نظامی ایران همیشه سرافراز شد.
از در و دیوار شعارهایی بیشماری علیه رژیم طاغوتی می بارید و نهضت امام خمینی(ره) روزهای اوج خودش را طی می کرد و انقلابی که برخی نویسندگان غربی آن را انقلاب نواری یا کاستی می دانند سر از شکوفه هایش بیرون زده بود و غنچه های امام که در سال 42 یعنی در سال تبعید ایشان، نوزادانان و نونهالانی بودند، روزهای بهمن 57 قد کشیده و برای خود تنومند شدند.
همه و همه، زن و مرد، پیر و جوان با جنایت های رژیم دست پروده انگلیس و امریکا آن هم با فکرهای پوچ صهیونستی دیگر کنار نمی توانستند بیایند و قیام های متعدد و تظاهرات های گسترده مردمی یکی پس از دیگری در تهران، ورامین، قم، تبریز و واقعه 30 مهر در همدان را رقم زدند، این ها زمینه های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و مردمی به رهبری رهبر عالیقدر جهان اسلام یعنی خمینی کبیر را فراهم ساخت، در این بین نمی توان از نقش دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه بخش جامعه در آن سال ها غافل ماند.
دانشجویان انقلابی در سال های منتهی به بهمن 57 نقش تسهیل کننده و راهنما را در بین اقشار مختلف مردم بر عهده داشتند، انقلابیونی که این روزها هم اگر به هرجای این مرز و بوم سری بزنیم مسیر خود را تغییر نداده و پای در رکاب آرمان های خودشان استوارانه ایستاده اند.
یکی از آن ها «دکتر سید محسن موسوی» است که امروز او را از پزشکان موفق در حوزه گوش و حلق و بینی و به ویژه جراح سر و گردن می دانند.
زمانی که به گفت و گو با این متخصص و نخبه علمی کشور در همدان می نشینیم، متین و آرام اما پویا و سرزنده از انقلابی می گوید که برای نسل های سوم و چهارم آن گونه که باید بازگویی نشده است.
* از نقش دانشجوی انقلابی در پیروزی انقلاب نباید غافل ماند

او سال 54 به عنوان دانشجوی رشته دکترا در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل بود، می توانست سکوت کند و حرف از انقلاب و انقلاب گری نزند و بنشیند و بگوید مردم به من چه! من فردا دکتر می شوم و دیگران برایم اهمیتی ندارند! اما از این تفکرهای خودمحوری به دور بود و دغدغه اصلی اش می شود همین مردم.در توزیع اعلامیه ها و نوارهای امام و به ویژه روشنگری در جامعه نقش مؤثری به همراه دوستان خود ایفا می کند.
* در رژیم طاغوتی، بانوان محجبه و زنان, آزادی نداشتند
می گوید آن روزها بانوان دانشجو حتی در مقطع دکترا را می دیدم که تنها به جرم داشتن رساله امام توسط ساواک دستگیر شدند و یا اینکه بسیار هم پیش می آمد که اجازه ورود به یک دانشجو به دلیل مقید بودن به حفظ حجاب را هم نمی دادند و بعدها آنان نیز توسط مأمورین رژیم طاغوتی دستگیر شدند, آزادی حتی برای حجاب داشتن دانشجویان معنا نداشت و به محجبه ها اهانت های بسیار می کردند.
دکتر موسی اظهار می کند که دانشجو باید همین گونه باشد؛ سرزنده و پویا و مطالبات مردمی را پیگیر تا در دل جامعه نفوذ معنوی خود را به خوبی انجام دهد و مشکلات مردمی را با کلام نافذ خود بیان کند.
دکتر موسوی از روزهای نکبت قبل از انقلاب می گوید، آنجا که حتی مردم حق حرف زدن و انتخاب نداشتند.
*استقلال مهمترین دستاورد انقلاب
او مهمترین دستاورد انقلاب را استقلال در تمامی عرصه ها به ویژه در عرصه های علمی و فناوری های روز دنیا از پزشکی و رونق گرفتن تجهیزات پزشکی این حوزه گرفته تا نانوفناوری و انرژی مسالمت آمیز هسته ای.
* شاه به ملت خود وحشی می گفت و به امریکایی ها حق توحش می داد!

این پزشک موفق ایرانی عنوان می کند که امریکایی ها برای حضور در ایران علاوه براینکه حقوق و دستمزدشان را از دولت طاغوتی آن زمان دریافت می کردند بلکه طلبکارانه به دنبال گرفتن حق توحش نیز بودند!، به گونه ای که امریکای جنایتکار با سابقه ای بسیار در کشتار بیرحمانه زنان و کودکان در سراسر جهان به ایرانی ها لقب وحشی را داده و شاه خائن را مجبور کرده بودند تا به مردم کشورش وحشی بگوید و از پول همین مردم، حق توحش به نیروهای امریکایی پرداخت کند.
* مهیا شدن حق تحصیل برای تمامی اقشار مختلف مردم با ذکر انقلاب

دکتر موسوی تصریح می کند که از طرفی هم قبل از انقلاب میزان افراد با سواد در سطح کشور بسیار پایین بود و اما به برکت جمهوری اسلامی و نهضت سوادآموزی که به تدبیر امام راه اندازی شد، نزدیک به صددر صد مردم کشور ما این روزها باسواد شده اند و باسوادمیشوند.

* روزگاری هندی ها و بنگلادشی ها مردم ما را مداوا می کردند و این روزها متخصصان ایرانی
وی در رشته تحصیلی خود تسلط کاملی دارد و خوب می داند که آن روزها یعنی روزهای قبل از پیروزی انقلاب مردم از نظر بهداشتی و درمانی در چه اوضاع و احوال نامناسبی به سر می بردند، می گوید مردم به ویژه روستاییان از وجود پزشکان ایرانی محروم بودند، نه تنها در روستاها، خبری از خانه بهداشت و درمانگاه ها نبود بلکه در شهرها هم اوضاع و احوال به همین منوال می گذشت و پزشکانی از بنگلادش و هند که حتی آشنایی با زبان فارسی نداشتند اقدامات درمانی را انجام می دادند و پزشکان زن هم که بسیار بسیار اندک بود.
* خاطره انگیزترین و اصیل ترین جمله انقلاب و امام؛ "ما می توانیم"
دوتر موسوی ادامه داد: چه بسیار بانوانی که به دلیل نبود پزشک زن و اصلا به دلیل نبود پزشک جان خود را از دست می دادند، در حالی که انقلاب به مردم هویت بخشید و جمله زیبای امام خمینی(ره) که خاطره انگیزترین، پرمغزترین، با محتواترین و اصیل ترین جمله انقلاب است تجلی پیدا کرد و آن جمله رهبر کبیر انقلاب یعنی "ما می توانیم"، است. ما می توانیم سرآغازی شد برای پابرجا ماندن انقلاب و تثبیت آن تاکنون آن هم با وجود تحریم های بسیار.
* انواع جراحی ها در داخل کشور و به دست جوانان ما انجام می شود
این متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در ادامه از جراحی های پزشکی در سطوح مختلف در سراسر کشور هم حرف ها برای گفتن بسیار دارد، آن جا که امروز انواع عمل های قلب و مغز در کشور انجام می شود، آن هم با تجهیزاتی که در تحریم ها به دستان جوانان ایران زمین ساخته شده است و ایران اکنون در این زمینه در منطقه اول است و در جهان سرآمد
وی در زمینه گوش و حلق و بینی که تخصص خودش نیز است از کاشت حلزون گوش حتی در همدان نیز خبر داد.
* عزت و امنیت در سایه انقلاب رقم خورد
انقلاب به گفته این پزشک موفق 62 ساله که نه تنها در استان همدان شناخته شده، بلکه در کشور معروف است،  به ایرانیان عزت و امنیت بخشید.
دکترموسوی از امنیتی که به واسطه رشادت های رزمندگان و خون شهدا چه در ابتدای انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به واسطه مدافعان حرم ایجاد شد هم حرف ها به میان می آورد.

از جبهه ها می گوید آنجا که به دلیل نبود نیرو با وجودی که سال چهارم پزشکی بوده، ریاست بیمارستان پاوه را بر عهده می گیرد و از نزدیک با شهید همت و دیگر رزمندگان دلاور کشورمان دیدارهایی بسیار داشته و سختی هایی که در درمان مجروحان آن هم در زیر بارش تیر و توپ و خمپاره به دلیل جنگی نابرابر متحمل شده اند را بیان می کند و می گوید: اما و البته در این راه با رشادت های رزمندگان وجبی از این خاک نصیب دشمن نشد، دشمن بعثی که با همکاری امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و بسیاری دیگر از مستکبرین جهان دست به بمباران شیمیایی و میکروبی مردم بی پناه و زنان و کودکان زد. 
دکتر موسوی درباره امنیت که یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی  است، می افزاید: امروز صهیونیسم و امریکا  دور تا دور کشورمان را با پرورش ترویست ها به ویژه تکفیری ها ناامن کرده اند، با این وجود در درون کشور هیچ گونه ناامنی وجود ندارد و این همه به واسطه مدافعان حرمی است که بیرون از مرزها از ملت ما دفاع می کنند تا جنگ به داخل کشور کشیده نشود و مردم نیز قدر این مدافعان حرم را می دانند که در غربت برای آسایش آنان رشادت ها کرده و به شهادت می رسند و ما هم در سایه همین آرامش در آسایش به مداوای بیماران می پردازیم.
کم کم زمان رفتن فرا رسیده و من مانده ام و سوالات بسیار که پرسیده نشده و اندوخته فراوان دکتر موسوی که همه اش در یک مصاحبه کوتاه نمی گنجد و نیاز به نوشتن ده ها مقاله ها و حتی ده ها جلد کتاب دارد آن هم دستاوردهای بیشمار دیگر انقلاب اسلامی از زبان یک نخبه و متخصص ایرانی.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

مهم اینه هنوز آدمها پایبند باشند ومثل طلحه و زبیر دنبال حق وسهمشون از انقلاب نباشن

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان