آخرین اخبار

13. بهمن 1397 - 4:32   |   کد مطلب: 35084
هنوز هم پس از حاشیه های بسیار از اجرای یک نمایش در تویسرکان، آنانی که باید پاسخی شفاف نداده اند و نمی گویند که اساساً نقش هیئت بازبینی قبل از اجرای یک نمایش چیست، آیا ارشاد این روزها به دنبال قربانی کردن برخی گروه های نمایشی است؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی روزی می شود که نمایش کمدی موزیکال بر روی صحنه رفته است، تئاتری که با اما و اگرها، بحث ها و حاشیه های بسیار روبرو شد.

نمایشی که می گویند برای آن زحمت ها کشیده اند، اما چه شد که آن همه حاشیه به دنبال داشت، قرار بود مردم را شاد کنند اما به بهانه شاد کردن، ساختارشکنانه وارد شدند.

* آقای مدیر کل کدام اشتباه؟ نقش هیئت بازبینی نمایش چیست؟

شنیده شده که درویش نژاد مدیر کل ارشاد همدان  در این باره گفته که اشتباه شده باید بررسی شود! آیا قبل از اجرای رسمی و این همه حاشیه ها، هیئت بازبینی نمی توانست اشتباهی را که همین مدیر کل می گوید اصلاح و جبران کند؟!
به طور معمول هر نمایشی که بر روی صحنه برای مردم به نمایش گذاشته می شود شورایی ناظر یا همان هیئت بازبینی آن را تأیید یا رد می کند و بسیار هم اتفاق افتاده همین افراد نظر دهنده ایرادات کار را گرفته و پس از اصلاح کار، نمایشی که رد شده، قابل اجرای عمومی می شود.

در هیئت بازبینی نمایش تویسرکان؛ مسعود عبدالمنافی رییس ارشاد، نبی الله بیات  رییس انجمن نمایش و یک پیشکسوت عرصه تئاتر حضور دارند.

* رییس ارشاد یا ستاره سهیل؟!

مکرر به سراغ رییس ارشاد تویسرکان رفتیم و وی از پاسخگویی به سوالات خبرنگار ما که سوالات مردم هم بود بسیار طفره رفت و جواب نداد!

هر نمایشی بی تردید نقاط ضعف و قوتی دارد و گاهی هم باید اصلاح شود، شاید و یا به طور قطع این نمایش موزیکال اگر در همان بازبینی  اولیه مورد بررسی و اصلاح قرار می گرفت، گروه مجری اش قربانی برخی سیاست های ارشاد شهرستان که برگرفته از سیاست های نه چندان مناسب درویش نژاد مدیر کل ارشاد همدان است، نمی شد.

نخست آن که چرا عبدالمنافی با وجود آن که می دانست ایام برگزاری نمایش مورد نظر همزمان با سوگواری بانوی دو عالم است، مجوز را صادر کرده؟ ساده اندیشانه است اگر بگوییم یک مدیر شهرستان از ایام فاطمیه مطلع نبوده و مجوز همچنین نمایش موزیکالی را داده، چرا که سابق بر این قرار بر آن گذاشته بودند که در این ایام با مجوز همین ارشاد کنسرت برگزار کنند و عبدالمنافی بالاخره بعد از اعتراضات مردمی تکذیب کرد که مجوز کنسرت را نداده است.

*هیئت بازبینی نمایش چرا برای اصلاح کار قبل از نمایش اقدامی نکرد؟

دوم آن اصلاً ایام فاطمیه را فعلا در نظر نداشته باشیم، بی تردید این نمایش به دلیل حرکات موزون و برخی موارد دیگر ایراداتی داشته که باید قبل از به روی صحنه رفتن اصلی، اصلاح می شد و مشکلات را همین گروه بازبین می بایست عنوان می کردند که عنوان نشد و نگفتند و اصلاح نکردند، چرا نگفتند؟!

و نگفتند تا با عدم اشراف عامدانه یا غیرعامدانه به یک موضوع ساده، یک گروه نمایشی را قربانی خواسته های خود کردند.

و اما سوالات بسیار دیگری است که هنوز مردم برای شنیدن پاسخ سوالات اولیه گوش خود را تیز کرده اند و پاسخی نشنیده اند و عبدالمنافی رییس ارشاد تویسرکان این روزها ستاره سهیل شده و پاسخگو نیست؟

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان