آخرین اخبار

16. بهمن 1397 - 18:43   |   کد مطلب: 35105
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان مطرح كرد
پيشرفت ۲۰ درصدی سد خرمرود تویسرکان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی سد خرمرود تویسرکان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ منصور ستوده بعد از ظهر امروز در بازدید وزیر نیرو از سد خرم‌رود تویسرکان اظهار کرد: سد خرم‌رود نخستین سدی بود که در استان ماده 56 گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 175 میلیارد تومان آغاز شد گفت: آورده سد 6.5 میلیون متر مکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آب زیرزمینی دشت تویسرکان افت پیدا کرد و آب‌دهی چاه‌های آب شر کاهش پیدا یافت، بنابراین این سد با تامین آب شرب روستایی و صنایع پایین‌دست آن طراحی شد.

وی خاطرنشان کرد: از آب سد خرمرود تویسرکان 1.5 میلیون متر مکعب برای صنایع، 1.3 میلیون متر مکعب برای آب شرب روستایی و یک‌میلیون متر مکعب برای محیط زیست در نظر گرفته شده است.

ستوده با بیان اینکه این سد با کمک استاندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس پیگیری شد و نخستین سد استان بوده که مجوز ماده 56 گرفته است گفت: تقریبا عملیات فاینانس با رقم 175 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تاکید به اینکه قرار بر این است 36 ماهه کار انجام شود و سه سال دوره بازگشت آن خواهد بود افزود: با سود 17 درصد حدود 316 میلیارد تومان هزینه بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حجم مخزنی 8.5 متر مکعب است تصریح کرد: شرکت مهندسی مربوطه به خوبی فعال است و صد دستگاه ماشین‌آلات سنگین دارد.

وی با بیان اینکه 250 نیروی انسانی در این پروژه فعالیت دارند گفت: خاکبرداری آغاز شده و پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فارس

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان