آخرین اخبار

17. بهمن 1397 - 0:28   |   کد مطلب: 35109
استاندار همدان بابیان اینکه نرخ بیکاری در استان همدان ۱۰ درصد است، گفت: باید نرخ بیکاری استان همدان تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷ درصد برسد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی بعداز ظهر سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان و هیئت اندیشه ورزان جوان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، با قدردانی از معاون اول رئیس جمهور برای حضور در همدان گفت: معاون اول رئیس جمهور امروز در ۶ شهرستان استان همدان حضور یافت.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان با وفاق و همدلی درمسیرتوسعه است،  گفت: توجه به معیشت مردم از اولویت برنامه های دولت در استان همدان است و اقدامات خوبی در همین زمینه در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سندعملیاتی ۳ ساله برای استان براساس برنامه ششم توسعه تدوین شده است، گفت: هیئت های اندیشه ورز جوانان باهدف توجه به جوانان و بانوان و افزایش سرمایه های اجتماعی تشکیل شده است.

استاندار همدان بابیان اینکه برای توسعه استان و خدمت بیشتر به مردم اجازه نمی دهیم حاشیه ای در استان باشد و امروز استان با وحدت و همدلی همه مجموعه ها در حال توسعه است، گفت: امروز به گذشته افتخار می‌کنیم و با توجه به صلابت رهبری، تدبیر دولت و تلاش همگانی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همگام با سایر نقاط کشور در استان همدان نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است، ادامه داد:‌ به تاسی از سیاست دولت اولویت استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید برای ایجاد شغل است.

استاندار همدان با بیان اینکه پیش بینی سرمایه گذاری صورت گرفته تا بتونیم بر اساس چشم انداز برنامه ششم به نرخ بیکاری ۷ درصد برسیم، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان چیزی حدود ۱۰ درصد است.

وی گفت: ۱۱ و نیم هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به این نرخ در استان همدان پیش بینی شده تا رقم مورد نظر را در پایان برنامه ششم محقق کند.

شاهرخی با اشاره به توجه به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن افزود: ۳۶ هزار شغل در استان همدان از ابتدای سال ۹۶ تا ۹ ماهه سال ۹۷ ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ ایجاد ۲۲ هزار شغل پیش‌بینی شده که باید اجرا شود، تاکید کرد:‌ در سال ۹۹ میزان ۲۴ هزار شغل و در سال ۱۴۰۰، ۲۶ هزار شغل پیش بینی شده که باید محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها مشخص شده و در این جهت‌گیری باید دید حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در هر منطقه استان چیست و چه پروژه‌هایی باید ایجاد شود، افزود: اصلی‌ترین سرمایه ما مردم هستند و باید مشکلاتی مانند بیکاری را از سر راه آنها برداریم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ طلاق در استان همدان کاهش یافته است، ادامه داد:‌ در استان همدان معتاد متجاهر نداریم، و هرکس چنین معتادی پیداکرد می تواند بیاید و جایزه بگیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت را بانوان تشکیل می دهند و تلاش می‌کنیم سهم ۳۰ درصدی اشتغال بانوان را محقق کنیم، گفت: باید خارج از شعار از جوان‌ها بیشتر در عمل استفاده شود.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه در وجود هر انسانی گنجی نهفته است و حکومت ها وظیفه دارند این معادن و گنجینه ها را شناسایی کرده و از آن بهره برداری کنند، گفت: اگر دغدغه کشف این گنجینه ها را نداشته باشیم از این نعمات الهی بی بهره خواهیم ماند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد شایسته در پست های مدیریتی بیان کرد: حکومت ها وظایف ظریف و پیچیده ای دارند و باید بر اساس شایستگی افراد نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید امران به معروف و ناهیان از منکر به صورت ویژه آموزش داده شوند تا نتیجه معکوس نداشته باشند زیرا اکنون در جامعه مواردی دیده می شود که همین امر به معروف ها و نهی از منکرها دارای ایراد اساسی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان