آخرین اخبار

18. بهمن 1397 - 1:48   |   کد مطلب: 35112
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت همدان اعلام کرد
افزایش 20 برابری معادن فعال همدان بعد از انقلاب
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد معادن فعال همدان با افزایش 20 برابری به 288 مورد رسیده است.

به گزارش رودآور؛ محمد خاکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سال 57 تنها چهار ماده معدنی در استان همدان مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اظهار کرد: پس از 40 سال امروز 30 ماده معدنی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که رشد 7.5 برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال 57 تنها 14 معدن در سراسر استان فعال بود افزود: امروز پس از 40 سال در استان همدان تعداد معادن در حال بهره‌برداری با افزایش 20 برابری به 288 مورد رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: پیش از سال 57 تنها 50 میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان کشف شده بود اما در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به بیش از 1.7 میلیارد تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: 40 طرح اکتشافی در 40 سال اخیر انجام شده که عمده آنها شامل طرح سراسری ژئوشیمیایی و کشف مناطق امیدبخش معدنی، اکتشاف فلزات سنگین، طرح اکتشاف آندالوزیت، طرح احیای معادن متروک و طرح فراوری پگماتیت است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان