آخرین اخبار

21. بهمن 1397 - 20:26   |   کد مطلب: 35130
پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: هر کسی طبق وظایف و اختیاراتی که دارد باید پاسخگو باشد و طبق اصل 110 قانون اساسی وظایف رهبری هم در 11 بند آمده است و هرگاه رهبری از این وظایف سرباز زد باید پاسخگو باشد.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام حسيني يمين امشب در مسجد جامع تویسرکان گفت: چندین پرسش و شبه را بیگانگان به صورت گسترده در اذهان عموم رواج داده اند و می گویند اگر رهبر رهبر است چرا اقتصاد کشور را درست نمی کند و یا اینکه اگر رهبری خطاهای مسئولان را می بیند چرا آن ها را برکنار نمی کند؟!

وی اظهار کرد: در پاسخ به این شبه باید دانست که هر کسی طبق وظایف و اختیاراتی که دارد باید پاسخگو باشد و طبق اصل 110 قانون اساسی وظایف رهبری هم در 11 بند آمده است و هرگاه رهبری از این وظایف سرباز زد باید پاسخگو باشد.

این پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در بند یک از این اصل تعيين سياست هاي کلی نظام بر عهده رهبری است و در مورد مسئله اقتصادی شاهد هستیم که ایشان سياست هاي كلان اقتصادي مقاومتي را مطرح کرده اند، اما به طور قطع اجرای این سیاست ها جزء وظایف رهبری نیست.

حجت الاسلام حسيني يمين تصریح با بیان اینکه نظارت بر حسن اجرای این سیاست ها در بند دو از 11 بند اختیارات و وظایف رهبری در اصل 110 قانون آمده است، تصریح کرد: در اینجا بر عدم اجرای سیاست های اقتصادی از سوی رهبری اشاره شده و در صورتی که مجریان این سیاست ها وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، در ابتدا رهبری تذکر می دهد و اما نمی تواند رییس جمهور را عزل کند.

وی عنوان کرد: در حقیقت عزل رئيس دولت پس از رأي عدم صلاحيت او توسط مجلس یا عدم کفایتش بر اساس نظر ديوان عالي كشور انجام می شود و آن زمان رهبری مطابق با قانون وارد می شود.

این پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: شُبه بعدی که مطرح کرده اند این است که چرا مراجع و علما نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به رفع مشکلات مردم اقدامی انجام نداده اند، این مسئله نیز صحت ندارد و آنان هم اعتراضات خود را در هرنقطه و مکانی که بوده بیان داشته اند.

حجت الاسلام حسيني يمين همچنین با بیان اینکه می گویند از کوزه همان تراود که در اوست، افزود: مسئولان از دل همین مردم انتخاب می شوند و البته گاهی هم باید ایرادات و مشکلات را در خودمان جستجو کنیم، به طور مثال اگر تک تک مردم به دوری از راندخواری اهتمام ورزند به طور قطع این چنین مشکلی در لایه های بالایی کمتر دیده می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان