آخرین اخبار

23. بهمن 1397 - 18:13   |   کد مطلب: 35141
دیرکل تعاون روستایی استان همدان:
6 برابر سال‌های گذشته گوشت توزیع كرديم
مدیرکل تعاون روستایی استان همدان در رابطه با افزایش قیمت گوشت قرمز با بیان اینکه گوشت گرم وارداتی و مرغ منجمد توزیع می‌شود گفت: گوشت منجمد و گرم وارداتی که در نیمه دوم سال توزیع شده 5 تا 6 برابر سال‌های گذشته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رضا عباسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخش مهم مشکلات موجود در جامعه در بخش کشاورزی است اظهار کرد: امروزه با رشد جمعیت و با همه محدودیت‌ها با عزم مردم و اراده بهره‌برداران توفیقات زیادی کسب شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان پیش از انقلاب اسلامی زیر یک میلیون تن انواع تولید کشاورزی داشت ادامه داد: اکنون تولیدات استان در بخش کشاورزی به 5 میلیون تن در سال رسیده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه گندم، سیب زمینی، کشمش، محصولات سر درختی و دامی در استان همدان تولید می‌شود بیان کرد: امروزه همه امور از سوی بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته تولید غلات مثل گندم 400 کیلو در هکتار تولید می‌شد افزود: اکنون در گندم دیم عملکرد استان در کشت گندم به یک تن در هکتار رسیده است.

عباسی با بیان اینکه بیشتر اراضی غلات در استان همدان دیم بوده و نیاز به مکانیزاسیون، مبارزه با آفات و... دارند تصریح کرد: کشاورزان در نقاط مختلف استان به اجرای سیاست‌های نوین آبیاری اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه 290 تشکل بخش کشاورزی در استان همدان فعالیت می‌کند ادامه داد: فعالیت بخشی از تشکل‌ها در حوزه اقتصادی نبوده و اقدامات هویت بخشی انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه امسال در سطح 5 هزار هکتار از اراضی در کشت پاییزه موفق به اجرای ارتقای بهره‌وری بدون وابستگی به منابع دولتی با مشارکت تشکل‌ها انجام شد افزود: در استان همدان در سطح 12 هزار هکتار کشاورزی حفاظتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد نیاز‌های نهاده‌ای تولیدکنندگان بخش کشاورزی را شرکت‌ها پشتیبانی تامین می‌کنند بیان کرد: تا امروز 45 هزار تن تامین و تدارک انواع کود شیمیایی در استان همدان انجام شده و امسال 20 درصد کود اوره مورد نیاز استان از سوی تشکل‌های بخش کشاورزی تهیه و توزیع شد.

عباسی در رابطه با تامین و توزیع بذر افزود: در استان 16 هزار تن انواع بذور توزیع شده که 5 هزار و 500 تن از این بذور از سوی سه تعاونی بذر استان تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه از اوایل امسال زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی در نهاوند در سطح 12 هکتار در حال آماده سازی است تصریح کرد: این اقدام برای نخستین بار در کشور رخ داده و 19 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان زنجیره تولید را یکی از راه‌های موفقیت بخش کشاورزی دانست و افزود: یکی از فلسفه‌های ایجاد زنجیره تولید گردو به تاخیر انداختن گلدهی درخت گردو است تا از سرمای بهاره در امان بماند.

وی در رابطه با خرید تضمینی گندم و کلزا با بیان اینکه امسال 700 هزار تن گندم در استان تولید شد که رکوردی بی‌سابقه است افزود: از 700 هزار تن گندم تولید شده در استان 300هزار تن به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

عباسی با بیان اینکه محصولاتی مانند ذرت، سیب زمینی، گوجه‌فرنگی و... به صورت خرید توافقی در استان انجام شد تصریح کرد: خرید حمایتی امسال اتفاق نیفتاد.

وی در رابطه با جوجه ریزی با بیان اینکه 12 درصد جوجه ریزی در استان افزایش پیدا کرده اما در تامین نهاده‌ها دغدغه وجود دارد افزود: 57 هزار تن انواع نهاده‌های دامی و طیور در استان تامین و تدارک شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان در رابطه با قیمت گوشت مرغ بیان کرد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده در پایان سال کاهش قیمت گوشت مرغ را خواهیم داشت.

وی در رابطه با افزایش قیمت گوشت قرمز با بیان اینکه گوشت گرم وارداتی و مرغ منجمد توزیع می‌شود ادامه داد: گوشت منجمد و گرم وارداتی که در نیمه دوم سال توزیع شده 5 تا 6 برابر سال‌های گذشته است.

عباسی با بیان اینکه قیمت دام زنده 75 هزار تومان است افزود: گوشت وارداتی بین خانواده‌های زیر پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

وی در رابطه با تامین میوه شب عید با بیان اینکه  ذخیره سیب بالا است و حتی سیب نهاوند برای سیب شب عید ذخیره شده است تصریح کرد: سیب سهمیه استان به صورت کامل حمل شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه 40 درصد پرتقال شب عید به استان حمل شده است ادامه داد: دو نوع پرتقال تامسون و والنسیا برای شب عید خریداری شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان