آخرین اخبار

10. اسفند 1397 - 23:26   |   کد مطلب: 35224
محمدباقر قالیباف گفت: در قضیه تحریم‌ها اگر مردم باشند امریکا را دور می‌زنند اما اگر دولت‌ها باشند آب را به برجام و حل مشکل گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند.

به گزارش رودآور  به نقل از صاحب نیوز؛ محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در همایش الگوی مدیریت جهادی در تمدن تراز اسلامی در جمع مردم اصفهان با بیان اینکه اصفهانی‌ها در آغاز گام دوم انقلاب حماسه‌ای دیگر آفریدند، اظهار کرد: آن‌هایی که می گویند مردم از انقلاب خسته شدند باید حماسه‌های مردم را ببینند، روحیه‌ایی که سال ۶۱ مردم اصفهان ‌۳۷۰ شهید را تشییع کردند همان روحیه‌ای بود که ۲۷ شهید تروریستی سیستان را تشییع کردند که این افتخار برای اصفهان و اصفهانی هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به زیبایی و از تمام بُعد حرف را می زند، در این بیانیه کارنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی را به خوبی تعریف شده است.

وی افزود: این سند در بُعد تحلیل، چهل سالگی انقلاب را تحلیل می کند، از قوت و ضعف ها و قدرت ها و فکرها، افق آینده ترسیم کرده است، نباید این سند تکرار کنیم؛ بلکه باید بیانیه لازم اجرای این سند را تعریف کنیم.

قالیباف با بیان اینکه جوانان مخاطب اساسی این بیانیه هستند، تصریح کرد: باید بگوییم که چگونه این سند را عملیاتی کنیم، این انقلاب اسلامی در چهل سالگی حوزه آرمانی خود، استقلال و آزادی و جمهوریت نظام کارنامه درخشان و افتخار آمیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک انقلاب دینی علی رغم حضور دو قدرت جهانی تشکیل می شود که ادامه این انقلاب با دشمن‌های سخت روبه رو شده است؛ بین بایدها و واقعیت‌های موجود در کشور شکاف‌های جدی وجود دارد، کارهایی که باید انجام می‌دادیم را ندادیم.

*دشمن قبل از فشار اقتصادی به دنبال فروپاشی ذهنی مردم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دشمن قبل از فشار اقتصادی به دنبال فروپاشی ذهنی مردم و تردید ایجاد کردن در اندیشه و باورهای مسئولان و تصمیم گیرنده‌ها است، بیان کرد: دشمن با حرکت‌های تبلیغی علیه نظام به دنبال این است که فرش را از زیر پای انقلاب بکشد، باید بپذیریم که امام راحل و امت در انقلاب ما پیشتاز بوده و هستند و خواهند بود.

وی ادامه داد: میان بایدها و واقعیت‌هایی که هست فاصله وجود دارد، برخی به شوخی می گویند مسئولان تیغ انقلاب را کند می‌کنند و مردم در تلاش هستند که چنین اتفاقی رخ ندهد.

قالیباف با توضیح اینکه برخی مشکلات کشور به از قبل بوده که امروز سرعت آن بیشتر شده است، گفت: تهاجم فرهنگی بر قوت خود باقی بوده و است اما بحث‌های اقتصادی ریشه در به باور کسانی باز می‌گردد که این مسائل را مدیریت می‌کنند و به آن اسلام سیاسی و رویکرد و نگرشی که امام و انقلاب داشتند شک دارند.

*فرهنگ شکست ناپذیری باید در اقتصاد و سبک زندگی باشد

وی با تاکید بر اینکه در زمان دفاع مقدس نیز بنی صدری به دنبال این بود که شکست را بپذیریم، ادامه داد: خرازی‌ها و کاظمی‌ها با فرهنگ شکست ناپذیری جنگیدند، این‌ها باورهایی است که باید در اقتصاد و سبک زندگی نیز باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئولان ما یک جا در باورهایشان دچار شک شده‌اند که می‌گویند باید کدخدا را دید، گفت: زمانی که امام خمینی(ره) فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد برخی به آن حرف خندیدند اما امروز به برکت خون شهدا فهمیدیم راه قدس از کربلا گذشت.

وی بیان کرد: بخش دوم مشکلات مربوط به مدیریت و ناکارآمدی است، حتی اگر باور داشته باشیم که صبر، تقوا و توکل است اما اگر تدبیر و مدیریت و تلاش نباشد مشکل حل نمی‌شود زیرا خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است.

قالیباف با توضیح اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نظام انقلابی دو ویژگی جوشش و روحیه انقلاب و نظم سیاسی و اجتماعی را دارد، افزود: اگر علم مدیریت و جهادی بودن با یکدیگر منزوج نشده و حرکت نکنند به سمت تمدن سازی حرکت نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم می‌بینیم که در جایی که انقلاب ما چه در حوزه آرمانی و چه در حوزه عملکردی افتخار داشته نشان از باورهایی بوده که منطبق بر سنت الهی است. همچنین بر مردم و جوانان تکیه کرده‌ایم، هر جا به این سه مورد بی توجه شدیم فساد ایجاد شد.

*وجود اقتصاد دولتی دلیل فساد کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در کشور فساد غوغا می‌کند به این دلیل که اقتصاد دولتی است، ذات اقتصاد دولتی سبب این موضوع می‌شود اما اگر اقتصاد دست مردم باشد این اتفاق رخ نمی‌دهد؛ ادامه داد: در قضیه تحریم‌ها اگر مردم باشند آمریکا را دور می‌زنند اما اگر دولت‌ها باشند آب را به برجام و حل مشکل گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: چه به FATF بپیوندیم و چه از آن بیرون و خارج بوده و در بلک لیست باشیم بر شرایط تحریم ما فرقی ندارد و اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ FATF  سازماندهی جدید اداره جهانی به رهبری آمریکا و انگلیس و فرانسه است که از دهه 90 آغاز شده و از 2001 و 11 سپتامبر ادامه پیدا کرده است.

قالیباف تاکید کرد: FATF مظهر حکم رانی جدیدی است که سرمایه داری در دنیا این را طراحی کرده و خارج از سیستم سازمان ملل است؛ FATF  برای این طراحی شده که هر کس بر خلاف آن‌ها حرکت کند آن را از اقتصاد جهانی محروم کنند، فرقی ندارد اتریش یا ترکیه باشد و یا ایران که نمونه های آن وجود دارد.

*نباید توقع داشت که برای بی‌عرضگی مردم هزینه کنند و به حساب آمریکا بگذارند

وی با بیان اینکه تحریم اثر دارد اما براساس کاری مطالعاتی مشخص شده که 30 درصد مشکلات از تحریم است و 70 درصد آن به مشکلات درونی خود ما باز می‌گردد، تصریح کرد: خودمان مشکلات را حل و فصل نکرده‌ایم و آنها را به حساب تحریم می‌گذاریم، مردم ما نشان داده‌اند برای عزت و دین و کشورشان هزینه پرداخت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نباید توقع داشت که برای بی‌عرضگی مردم هزینه کنند و به حساب آمریکا بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه تمدن سازی چیزی نیست که یک شبه رخ دهد، در بحث انقلاب اسلامی اگر از تمدن انقلاب اسلامی می‌گوییم می‌بینیم که این روند در همه انقلاب اسلامی موجود است و به صورت فردی و جمعی باید به آن پرداخت، گفت: ما هم از نظر فردی مسئول هستیم، تمدن اسلامی در همه امت‌ها اثرگذار است و در یک بخش از تاریخ اسلام تمدن اسلامی بر همه جوامع حتی غیراسلامی هم اثر گذار بوده است.

قالیباف اظهار کرد: هر کس به نسبت جایگاهی که دارد تعریفی متفاوتی از تمدن دارد و به مثال کشاورزان شرق اصفهان نیز باید آثار این تمدن اسلامی را دیده و مشکلات این حلقه را هم حل کند.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی در حوزه صنعت افتخاری برای ماست اما در حوزه بایدها و نبایدها موضوعی در این میان مطرح است، خاطرنشان کرد: زمانی که زندگی مردم بوشهر را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ظرفیت را در زندگی مردم به درستی و سیستم وار وارد نکرده‌ایم و مردم این را در زندگی و معیشت و رفاه و سفره‌هایشان نمی‌بیند.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه هر مجموعه‌ای اشکالاتی دارد و بسیار مهم است که بگوید این فسادهای اداری زیاد یا کم شده است، گفت: اما برخی جاها می‌بینیم که فساد اداری بیشتر شده، در حوزه مدیریتی که در شهرداری بودم بنا به نظر پنج دستگاه نظارتی شهرداری جزء دستگاه‌های منحصر به فردی از لحاظ کاهش فساد در سیستم بود.

وی بیان کرد: اگر مدیر و مسئولی در سازمانی متوجه شود که فردی از اطرافیان و یا همکاران خطا و فساد می‌کند اگر کوچکترین مماشاتی با آن فرد انجام دهد بدتر و فاسد‌تر از کسی است که با آن برخورد نکرده، ما در هر کجا مدیریت کردیم این اصل را رعایت کردیم؛ برخی اوقات صحبت‌هایی کرده و نسبت می‌دهند اما وقتی تحقیق می‌شود خلاف آن ثابت می‌شود.

* موضوع املاک نجومی را بحث‌های سیاسی مطرح کردند

قالیباف موضوع املاک نجومی را بحث‌های سیاسی مطرح کردند و ادامه داد: این موضوع را گفتند تا برابر حقوق نجومی قرار دهند، همه پرونده ها دادگاه رفته و تبرئه شدند؛ مطمئن باشید همه بدهی‌ها و غیره ثبت شده و در شورای چهارم کل بدهی و دارایی شهرداری ثبت و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه اطمینان داشته باشید که محمدباقر قالیباف در زندگی شخصی خود هیچ کار اقتصادی و ثروت اندوزی حلال در زندگی انجام نداده و ان‌شالله تا آخر عمر هم انجام نمی‌دهم، تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی مسئولان حق ندارند حتی از راه حلال هم پولدار شوند و این با حکومت امام علی (ع) منافات دارد و ما هر چه هستیم وقف این مردم هستیم تا اسلام سیاسی امام راحل را بر دست بگیریم و کار را پیش ببریم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان