آخرین اخبار

17. اسفند 1397 - 20:29   |   کد مطلب: 35267
آخرین تحولات میدانی جنوب عربستان؛
سیطره رزمندگان یمنی بر مناطق جنوبی عربستان
گروهی از رزمندگان یمنی موفق شدند در یک عملیات دقیق، بخش‌هایی از استان نجران عربستان را تحت سیطره خود دربیاوردند.

به گزارش رودآور به نقل از  صاحب نیوز؛ هم‌زمان با ادامه درگیری‌ها در استان‌های «جیزان و عسیر» عربستان، از استان نجران خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و گسترده‌ای را علیه مواضع نظامیان رژیم سعودی و شورشیان وابسته به آن‌ها انجام دادند.

شبکه خبری «المسیره نت» یمن اعلام کرد: گروهی مشترک از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حمله گسترده و وسیعی را علیه مواضع شورشیان وابسته به رژیم سعودی در منطقه «الطلعه» در استان نجران عربستان انجام دادند.

رزمندگان یمنی بعد از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند ابتدا خطوط دشمن را درهم بشکنند و سپس بخش‌هایی از منطقه را تحت سیطره خود دربیاوردند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، رزمندگان یمنی در این عملیات موفقیت‌آمیز توانستند شماری شورشیان را کشته و زخمی کنند و باقی را از منطقه فراری دهند.

منابع میدانی اعلام کردند: درگیری بین رزمندگان با شورشیان بیش از شش ساعت به طول انجامید و شورشیان باوجود حمایت و پشتیبانی بالگردهای سعودی شکست خوردند و از منطقه متواری شدند.

یمنی‌ها همچنین مواضع و پایگاه نظامیان رژیم سعودی را در نزدیکی کوه «السدیس» مورد هدف قراردادند و شماری از آن‌ها را کشته و زخمی کردند.

از منطقه «الحماد» خبر می‌رسد، گروه مهندسی رزمندگان در یک عملیات دقیق توانستند با قرار دادن تله‌های انفجاری، یک خودروی مربوط به شورشیان را منهدم کنند و سرنشینان آن را کشته و زخمی کنند.

رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند با سیطره بر مناطق جنوبی و جنوب غربی استان نجران، علاوه بر فشار بیشتر به مقام‌های رژیم سعودی در مذاکرات سیاسی و انتقام از حمله‌های هوایی سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن، شورشیان را در محور شمال شرقی استان صعده به محاصره خود دربیاوردند.

استان نجران در جنوب عربستان واقع‌شده و هم‌مرز با استان‌های «الجوف و صعده» یمن است؛ بخش‌هایی از جنوب غرب استان در پنج سال گذشته به کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن درآمده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان